تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مدیرعامل مایکروسافت نسبت به توافق اپل و OpenAI نگران است

به‌نظر می‌رسد که اپل و OpenAI به‌تازگی موفق شدند به توافقی جهت استفاده از ابزارها و فناوری‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در محصولات و سرویس‌های اپل دست پیدا کنند. ظاهراً این موضوع چندان برای مایکروسافت خوشایند نبوده و واکنش مدیرعامل این شرکت را به‌همراه داشته است.

توافق اپل و OpenAI چه تاثیری روی مایکروسافت دارد؟

چندی پیش گزارش دادیم که اپل و OpenAI توانسته‌اند برای آوردن قابلیت‌های ChatGPT به آیفون به توافق برسند. اگرچه اپل جزئیاتی درباره این همکاری منتشر نکرده‌است؛ اما انتظار می‌رود که موضوع فراتر از آیفون و iOS باشد و شاهد استفاده از فناوری‌های هوش مصنوعی OpenAI در محصولات و سرویس‌های گوناگونی از جمله دستیار صوتی سیری باشیم. اکنون طبق یک گزارش جدید، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت در دیدار با سم آلتمن، نگرانی خود را پیرامون توافق صورت‌گرفته، ابراز کرده است. از نظر او، همکاری بین این دو شرکت می‌تواند بر آینده محصولات مایکروسافت تأثیر داشته‌باشد.

شایان‌ذکر است که OpenAI تنها شرکتی نبوده است که اپل برای همکاری جهت ارائه قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی در سرویس‌های خود، در نظر داشته است؛ بلکه در گذشته گزارش‌هایی پیرامون مذاکرات اپل و گوگل هم منتشر شده بود. البته فعلاً خبری از حاصل شدن توافقی با گوگل نیست و ظاهراً OpenAI بار دیگر توانسته است از رقبای خود سبقت بگیرد؛ زیرا ارزش قرارداد بین این دو شرکت احتمالاً می‌تواند تا چندین میلیارد دلار باشد.

سم آلتمن و ساتیا نادلا

قراردادها و فعالیت‌های اقتصادی OpenAI در ماه‌های اخیر، انتقادات زیادی را پی داشته است و ساتیا نادلا، اولین نفری نیست که نسبت به آنها اعتراض می‌کند. برای مثال چندی پیش یکی از اعضای سابق هیئت مدیره این شرکت، سم آلتمن را متهم به دروغگویی و جلوگیری از انتشار اطلاعات مهم کرده بود. در موردی مشابه دیگری، آلتمن به عدم شفافیت پیرامون ساختار مدیریتی شرکت و عدم توجه کافی به ایمنی سرویس‌ها متهم شده بود.

مایکروسافت به‌عنوان بزرگ‌ترین حامی مالی OpenAI شناخته می‌شود و اعمال فشار از سوی این نهاد می‌تواند وضعیت را برای OpenAI سخت‌تر از گذشته کند. البته کسب توافق با شرکت‌های بزرگی مثل اپل می‌تواند سود سرشاری را برای این نهاد در پی داشته‌باشد که امکان استفاده از آن برای تأمین هزینه پروژه‌ها وجود دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مدیرعامل مایکروسافت نسبت به توافق اپل و OpenAI نگران است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..