تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




امیدواریم درباره داوطلبان ریاست جمهوری در کمتر از ۱۰ روز اعلام نظر نهایی کنیم

آفتاب‌‌نیوز :

محمدحسن صادقی‌مقدم عضو حقوقدان و معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان در اولین جلسه ارتباط تصویری سراسری و مشترک سال جاری با روسای دفاتر استانی و شهرستانی و تمامی کارکنان دفاتر استانی شورای نگهبان با تسلیت به مناسبت شهادت رئیسی و همراهانش که توسط رهبری انقلاب اسلامی «شهدای پرواز اردیبهشت» نام گرفتند، اظهار کرد: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شاهد حوادث مهمی در کشور بوده‌ایم. در سال‌های نخست انقلاب دشمنان تمام تلاش خود را انجام دادند تا به نظام، کشور و مردم آسیب برسانند و از هیچ توطئه و فتنه‌ای نیز دریغ نکردند؛ از ترور و کودتا گرفته تا آغاز یک جنگ سراسری و حمایت تمام عیار علیه نظام جمهوری اسلامی ایران.

وی درباره شخصیت‌هایی که توسط دشمن به شهادت رسیدند، گفت: در دهه نخست پیروزی انقلاب اسلامی بسیاری از شخصیت‌های مهم و برجسته ترور شدند و به شهادت رسیدند. مطهری عضو مهم شورای انقلاب اسلامی، محمدعلی رجایی رئیس‌جمهور وقت، حجت‌الاسلام باهنر نخست‌وزیر وقت، بهشتی رئیس دیوان عالی کشور، شهید مفتح، شهید قدوسی، شهید لاجوردی و شهدای محراب از جمله این شخصیت‌ها بودند.

عضو حقوقدان شورای نگهبان خاطرنشان کرد: دشمنان تصور می‌کردند که با ترور این شخصیت‌های برجسته می‌توانند مسیر انقلاب را منحرف و در نهایت نظام جمهوری اسلامی را ساقط کنند. اما همگان دیدیم که با نفس الهی امام خمینی (ره) و حضور مردم در صحنه، انقلاب اسلامی ادامه پیدا کرد و زنده بودن شعار‌های انقلاب اسلامی را در تشییع پیکر شهید رئیسی و همراهانش مشاهده کردیم.

صادقی‌مقدم عنوان کرد: من از سال ۵۹ با شاگردی بهشتی، ارتباطم با مجموعه قضایی کشور آغاز شد. ایشان که به معمار قانون اساسی مشهور شد، شخصیتی بی‌بدیل بود. شهید رئیسی نیز راه ایشان را ادامه دادند و شاگرد مکتب ایشان بودند.

وی در ادامه شهادت رئیسی و همراهانش را ثُلمه بزرگ برای مدیریت کشور دانست و درباره شهید امیرعبداللهیان نیز گفت: ایشان همکار دانشگاهی بنده بود. دکتر امیرعبداللهیان از سعه صدر خوبی برخوردار و مردمی، جهادی و تلاشگر بود. از سایر شهدای عزیز این حادثه نیز خاطرات شیرینی به یاد دارم. از جمله شهید آل‌هاشم که احترام ویژه‌ای برای پدرش قائل بود.

انتخابات مجلس به خوبی و با انضباط برگزار شد

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان در بخش دوم صحبت‌هایش به موضوع انتخابات گذشته یعنی انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخاباتی که قرار است در روز‌های آینده برگزار شود یعنی انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری، پرداخت و گفت: انتخابات مجلس شورای اسلامی به خوبی و با انضباط در سراسر کشور برگزار شد. برگ زرین دیگری بر صفحه انتخابات‌های کشورمان افزوده شد. از زحمات و تلاش‌های عوامل نظارتی و همچنین اجرایی قدردانی می‌کنم. از همکاری سایر نهاد‌ها نیز سپاسگزارم.

صادقی‌مقدم افزود: در رابطه با انتخابات ریاست‌جمهوری از همان روزی که خبر شهادت رئیسی اعلام شد، جلسات مربوط به برگزاری این انتخابات برپا شد تا طبق اصل ۱۳۱ قانون اساسی انتخابات ظرف ۵۰ روز پس از شهادت رئیس‌جمهور برگزار شود.

وی همچنین اظهار کرد: تاکنون اقدامات لازم برای برگزاری انتخابات به خوبی انجام شده است. فرآیند‌ها در حال طی شدن است و از روز پنج‌شنبه ۱۰ خرداد فرآیند ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات ریاست‌جمهوری در وزارت کشور آغاز خواهد شد. برنامه‌ریزی‌ها برای انجام سایر مراحل نیز انجام شده یا در حال انجام است.

این عضو حقوقدان شورای نگهبان تاکید کرد: شورای نگهبان در این دوره از انتخابات نیز مصوبه‌ای را که در راستای اجرایی شدن اصل ۱۱۵ قانون اساسی و سیاست‌های کلی انتخابات ابلاغی مقام معظم رهبری به تصویب شورای نگهبان رسیده است، اجرایی خواهد کرد. در این مصوبه شرایط لازم برای تشخیص رجل مذهبی و سیاسی و مدیر و مدبر بودن نامزد‌های ریاست‌جمهوری بیان شده است.

صادقی‌مقدم خاطرنشان کرد: شورای نگهبان بر اساس قانون به بررسی صلاحیت‌ها می‌پردازد. فرآیند بررسی صلاحیت‌ها نیز پس از پایان ثبت‌نام آغاز خواهد شد که مهلت شورا در این باره، دو بازه زمانی ۵ روزه است که امیدواریم بتوانیم در کمتر از ۱۰ روز اعلام نظر نهایی را داشته باشیم تا کاندیدا‌ها فرصت بیشتری برای تبلیغات داشته باشند.

معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان در پایان ناظران انتخابات را «مدافعان حریم مردم‌سالاری دینی» دانست و تاکید کرد: آرای مردم امانت است و باید تلاش کرد همچون همیشه با احساس مسئولیت و رعایت اصل بی‌طرفی از آرای مردم به عنوان امانت الهی به طور کامل صیانت و پاسداری شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «امیدواریم درباره داوطلبان ریاست جمهوری در کمتر از ۱۰ روز اعلام نظر نهایی کنیم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..