تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




هشدار وزارت بهداشت به مسافران کشور‌های عربی که علایم تب دنگی دارند

 رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت اعلام کرد: هموطنانی که به کشور‌های عربی سفر داشته و علایم تب دنگی دارند به مراکز بهداشتی مراجعه کنند.

هشدار وزارت بهداشت به مسافران کشور‌های عربی که علایم تب دنگی دارند آفتاب‌‌نیوز :

شهنام عرشی روز پنجشنبه گفت: به دنبال شناسایی مواردی از ابتلا به بیماری ویروسی تب دنگی (منتقله از طریق نیش پشه آئدس) در برخی از کشور‌های عربی حاشیه خلیج فارس، از هموطنان عزیز درخواست می‌شود چنانچه به تازگی سابقه سفر به آن کشور‌ها را داشته‌اند و تا ۱۰ روز پس از برگشت از سفر دارای علائم هستند با ذکر کشور محل سفر، در اسرع وقت به نزدیکترین مراکز بهداشتی، درمانی محل سکونت مراجعه کنند.

به گزارش وزارت بهداشت، وی علائم تب دنگی را تب بالا و سردرد شدید، درد پشت چشم، درد عضلات و مفاصل، حالت تهوع و بثورات پوستی، خونریزی از لثه یا سایر قسمت‌های بدن اعلام کرد. 

تب دِنگی (Dengue fever) نام یک بیماری ویروسی است که به آن تب دنگ، تب دانگ و تب استخوان‌شکن هم گفته می‌شود. این بیماری از طریق پشه‌ای به نام پشه آئدس به انسان منتقل می‌شود.

این پشه که به ببر آسیایی مشهور شده است در مناطق استوایی جهان به‌ویژه آسیای جنوب شرقی از جمله مالزی وجود دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «هشدار وزارت بهداشت به مسافران کشور‌های عربی که علایم تب دنگی دارند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..