تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سند 2500 صفحه‌ای اسرار الگوریتم موتور جستجوی گوگل را برملا کرد

تاکنون اطلاعات دقیق و موثقی درباره چگونگی عملکرد سیستم رتبه‌بندی نتایج گوگل وجود نداشت. اما حالا این شرکت ظاهراً به اشتباه سندی 2500 صفحه‌ای را منتشر کرده است که شیوه عملکرد الگوریتم این موتور جستجو را توضیح می‌دهد. گوگل هنوز به این سند واکنشی نشان نداده است.

«رند فیشکین»، هم‌بنیان‌گذار وب‌سایت SparkToro ظاهراً به سند مربوط به الگوریتم موتور جستجوی گوگل دسترسی پیدا کرده و مطلبی دراین‌باره نوشته است. او می‌گوید مقصود شخصی که این منبع را در اختیارش قرار داده، این است که با انتشار این اطلاعات، دروغ‌هایی که کارمندان گوگل در طول این سال‌ها درباره عملکرد الگوریتم جستجو مطرح کرده‌اند، برملا شود.

چه اطلاعاتی در سند مربوط به موتور جستجوی گوگل وجود دارد؟

اطلاعاتی که فیشکین به‌اشتراک گذاشته عمیق و فنی هستند و بیشتر برای متخصصان حوزه SEO و توسعه‌دهندگان قابل‌فهم و جذاب خواهد بود. این سند نشان می‌دهد که گوگل چه اطلاعاتی را در صفحات وب، سایت‌ها و سرچرها گردآوری می‌کند و به متخصصان می‌گوید که چه مؤلفه‌هایی برای موتور جستجوی این شرکت اهمیت دارند.

برای مثال، این سند اشاره می‌کند که گوگل برای موضوعات حساسی مثل انتخابات از چه سایت‌هایی داده می‌گیرد و چگونه با وب‌سایت‌های کوچک برخورد می‌کند. فیشکین می‌گوید برخی از اطلاعات موجود در این سند با اظهارات نمایندگان گوگل تناقض دارد. یکی از نمونه‌های این مسئله به این سؤال برمی‌گردد که آیا از داده‌های گوگل کروم در رتبه‌بندی صفحات استفاده می‌شود یا خیر. نمایندگان گوگل قبلاً گفته بودند که از این داده‌ها برای چنین منظوری استفاده نمی‌کنند، اما این سند به کروم در زمینه نمایش سایت‌ها در نتایج جستجو اشاره می‌کند.

در بخشی از این سند به مؤلفه‌های تأثیرگذار در کاهش رتبه سایت‌ها نیز اشاره شده است. برای مثال، استفاده از لینکی که با سایت مقصد مطابقت ندارد یا سیگنال‌های SERP که نشان‌دهنده عدم رضایت کاربر باشد، می‌تواند رتبه سایت را کاهش دهد.

این سند ظاهراً به اشتباه در تاریخ 27 مارس در گیت‌هاب در دسترس قرار گرفته و در تاریخ 7 مه از این وب‌سایت حذف شده است. بااین‌حال، برخی منابع موفق به ذخیره‌سازی نسخه‌ای از آن شدند. گوگل هنوز به درخواست رسانه‌ها برای اظهارنظر پیرامون این سند واکنشی نشان نداده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سند 2500 صفحه‌ای اسرار الگوریتم موتور جستجوی گوگل را برملا کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..