تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ماجرای مخالفت علی شمخانی با برجام و ۶ بار تلاش حسن روحانی برای برکناری او + ویدئو

محمود واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری در دولت دوازدهم در گفتگویی که اخیراً با روزنامه اعتماد انجام داده ادعا کرد اواخر دولت دوازدهم، خط دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در دوره علی شمخانی، عدم احیای برجام بود و گفت اگر دبیرخانه همسو بود همان‌زمان احیا می‌شد. او همچنین مدعی شد که حسن روحانی ۵-۶ بار اقدام به برکناری او کرد اما توافق حاصل نشد.

بخشی از این گفتگو را در ادامه می‌بینید.

محمود واعظی، رئیس دفتر حسن روحانی در بخشی از صحبت‌های خود گفت: دبیر شورای عالی امنیت ملی و رئیس شورای عالی امنیت ملی باید بتوانند با هم از نزدیک تبادل نظر داشته باشند و کار کنند؛ ولی اصلاً اتفاق عجیبی در همین فضایی که شما نسبت به دولت ترسیم کردید از طرف مخالفین، صداوسیما و برخی نهاد‌ها رخ داده بود.

به تدریج برخی افراد و دبیر در دبیرخانه یک روش‌های دیگری را پیش گرفتند. برخی سیاست‌هایی را دنبال می‌کردند که حتی در جلسه شورا مطرح هم نمی‌شد. یک رسانه درست کرده بودند و یکسری مطالب در آن می‌گذاشتند که وقتی حرفی می‌زدیم، می‌گفتند نه این رسانه دبیرخانه نیست و رسانه یکی از افرادی است که اینجا کار می‌کند.

افشاگری رئیس دفتر حسن روحانی درباره مخالفت های علی شمخانی با برجام + ویدئو

مشخص است؛ چه در داخل و چه در خارج وقتی می‌فهمند اطلاعاتی که خیلی از روزنامه‌ها و رسانه‌های دیگر و حتی صداوسیما ندارد، اما این رسانه دارد و روی آن کار می‌کند، خب مشخص است که برد دارد. روی این حساب بالاخره یکسری کار‌ها انجام می‌شد. در حقیقت در ارتباط با برجام این‌ها خطی داشتند که برجام اتفاق نیفتد. در عمل نمی‌گفتند ولی رفتار همین بود.

وقتی یک جا مقداری گروهی و جناحی بشود، همینطور خواهد شد.

من در جلسه‌ای مفصل با‌ ایشان (آقای شمخانی) صحبت کردم و گفتم منافع کشور در این است که بالاخره یک روابط شفاف و روشنی بین دبیر و رئیس‌جمهوری باشد، اما نشد و تا روز آخر هم نشد.

ایشان می‌گفت من قبول دارم. در صحبت قبول می‌کردند، ولی در عمل چیز دیگری بود.

افشاگری رئیس دفتر حسن روحانی درباره مخالفت های علی شمخانی با برجام + ویدئو

البته آقای روحانی شخصاً مسأله برجام را دنبال می‌کرد و خیلی مشخص بود، اما اگر دبیرخانه همسو بود، می‌توانست به راحتی حل شود؛ چه بسا می‌توانم بگویم اگر دبیرخانه همسو بود، در دولت دوازدهم امضا می‌شد.

خب عوض کردن دبیر همیشه یک توافق بین رئیس‌جمهوری و مقام معظم رهبری است. این توافق حاصل نشد. آقای روحانی ۵-۶ بار برای برکناری او اقدام کردند اما نشد.

اول که سال ۹۲ آقای روحانی، آقای شمخانی را معرفی کرد، مقام معظم رهبری گفتند شما اگر کسی دیگر را دارید بگذارید؛ یعنی یکی، دو بار‌ ایشان تأیید نکردند البته نه به عنوان اینکه اختلاف است؛ ‌ایشان ملاحظاتی داشتند که نمی‌دانم ملاحظاتشان چه بود که تأیید نکردند، اما بعدش تأیید کردند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ماجرای مخالفت علی شمخانی با برجام و ۶ بار تلاش حسن روحانی برای برکناری او + ویدئو»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..