تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اوج گرفتن تولید خودرو در هند و مراکش هم‌زمان با رکود صنعت خودروسازی ایران

هند و مراکش دو کشور درحال توسعه و از اقتصادهای نوظهور جهان هستند. این دو کشور طی سالیان اخیر به‌عنوان بازیگران جدید صنعت خودرو شناخته شده‌اند. تولید خودرو در هند و مراکش رو به افزایش است و این دو کشور به‌عنوان پایگاه‌های جدید تولید و صادرات خودرو در جهان معرفی می‌شوند. این اتفاق درحالی رخ می‌دهد که صنعت خودروسازی ایران از سال 1398 تاکنون در شرایط رکود به سر می‌برد. حتی تولید خودرو در برخی سال‌ها از یک میلیون دستگاه نیز کمتر بوده است. بازار خودرو ایران به سالانه 1.5 میلیون دستگاه خودرو نیاز دارد و خودروسازان داخلی قادر نیستند تا به‌طور کامل نیاز داخل را برطرف کنند.

هند و مراکش، پایگاه‌های جدید تولید خودرو در جهان

به گزارش خبرگزاری ایسنا، مجموع تولید خودرو در هند در دوره ژانویه تا مارس بیش از ۲۱ درصد افزایش یافت. این میزان از افزایش تولید، باعث شد تا سفارش‌گذاری خودروسازان بزرگ برای خرید قطعات خودرو نیز افزایش یابد. درنتیجه صنعت قطعه‌سازی این کشور نیز روزهای پررونقی را سپری می‌کند.

بزرگ‌ترین تأمین‌کننده قطعات خودرو برای صنعت خودروسازی هند، شرکت آلمانی بوش و زیرمجموعه‌های آن هستند. این شرکت از افزایش 41.5 درصدی سود خود در سه‌ماهه پایانی سال 2023 نسبت به مدت مشابه قبل از آن خبر داد. همچنین سود خالص شعبه هند بوش شرکت در سه ماهه منتهی به ۳۱ مارس از ۳.۹۹ میلیارد روپیه در سال گذشته به ۵.۶۵ میلیارد روپیه افزایش یافت. بوش پیش‌بینی کرده است که با افزایش قدرت خرید مصرف‌کنندگان هندی، تقاضای آن‌ها برای خرید خودروهای سواری همچنان افزایش یابد. هند درحال‌حاضر یک پایگاه بزرگ تولیدی برای برندهای ژاپنی همچون تویوتا، سوزوکی و نیسان به شمار می‌آید.

تولید خودرو در مراکش

در سوی دیگر جهان یعنی غرب قاره آفریقا، مراکش به قطب صادرات خودرو تبدیل شده است. هر روز سه‌بار قطار باربری از سایت رنو در طنجه مراکش، خودروهای تولیدی را به سوی بنادر این کشور جهت صادرات به اروپا هدایت می‌کند. کارخانه رنو در مراکش، به تولید انواع مدل‌های این برند برای صادرات به اروپا مشغول است. نیروی کار ارزان و ماهر در کنار سرمایه‌گذاری قابل‌توجه، باعث شده‌اند تا صنعت خودرو مراکش طی سالیان اخیر شکوفا شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اوج گرفتن تولید خودرو در هند و مراکش هم‌زمان با رکود صنعت خودروسازی ایران»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..