تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تغییر هم‌زمان نام دو معبر به اسم شهید رئیسی؛ کاری که برای امام خمینی هم نشد

به گزارش خبرآنلاین، بزرگراه بعثت و همچنین خیابان پاستور شرقی با رأی حداکثر اعضای شورای اسلامی شهر تهران به نام شهید آیت‌الله رئیسی نامگذاری شد.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و چهلمین جلسه علنی این شورا بررسی نامگذاری معبری به نام شهید آیت‌الله رئیسی را در دستور کار خود داشتند که بر این اساس بزرگراه بعثت حدفاصل میدان بهمن تا میدان بسیج در مناطق ۱۵ و ۱۶ و همچنین خیابان پاستور شرقی حدفاصل خیابان کارگر جنوبی تا خیابان حضرت ولیعصر (عج) در منطقه ۱۱ با رأی حداکثری اعضای شورا به نام شهید آیت‌الله دکتر ابراهیم رئیسی نامگذاری شد.

همچنین خیابان کوشک حد فاصل خیابان سی تیر تا خیابان فردوسی در منطقه ۱۲ با رأی حداکثری اعضای شورای شهر تهران به نام شهید دکتر حسین امیرعبداللهیان نامگذاری شد.

این اولین‌بار است که در یک روز، اسم دو معبر تغییر و به اسم یک شخصیت سیاسی نام‌گذاری می‌شود، جالب است که حتی اسم امام خمینی نیز فقط به یک معبر تعلق دارد. در سال‌های اخیر برخی از معابر و بزرگراه‌های تهران به اسامی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی، سردار سلیمانی، شهید فخری‌زاده... تغییر یافته است.

نام قدیم و جدید میدان های تهران

طی سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، تغییر نام‌های زیادی در شهرهای مختلف از جمله تهران اتفاق افتاده است. مهم‌ترین این تغییرات به شرح زیر است:

۲۴ اسفند ، انقلاب ۲۵ شهریور ، هفت تیر ۲۸ مرداد ، استقلال آریاشهر ، صادقیه ارگ، 15 خرداد ایران نوین ، دکتر فاطمی – جهاد باغشاه ، حر توپخانه ، امام خمینی ثریا ، شهید نامجو ژاله ، شهداء شهناز ، فوزیه امام حسین شهیاد ، آزادی فرح ، رسالت فرحناز ، شمشیری کاخ ، فلسطین کندی ، توحید محمدرضا شاه ، جمهوری ولیعهد ، ولیعصر فرحبخش ، سلماس هفت حوض ، نبوت



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تغییر هم‌زمان نام دو معبر به اسم شهید رئیسی؛ کاری که برای امام خمینی هم نشد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..