تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بلومبرگ: اپل با OpenAI به توافق رسید، اما مذاکره با گوگل ادامه دارد

OpenAI با عرضه ChatGPT شرکت چند تریلیون دلاری اپل را غافلگیر کرد. پیش‌تر گفته می‌شد که اپل درحال توسعه چت‌بات خودش است و انتظار می‌رفت که پیش‌نمایش آن را در WWDC 2024 ببینیم. اما گزارشی تازه می‌گوید چنین چت‌باتی حداقل به این زودی‌ها معرفی نخواهد شد. این شرکت در عوض با OpenAI به توافق رسیده است و احتمالاً می‌خواهد با گوگل هم همکاری کند.

«مارک گرمن»، خبرنگار بلومبرگ در گزارشی می‌گوید چت‌بات هوش مصنوعی اختصاصی اپل برای عرضه در iOS 18 آماده نخواهد شد و این شرکت با OpenAI وارد همکاری شده تا از قابلیت‌های ChatGPT استفاده کند. البته ابتدا در ماه مارس به‌نظر می‌رسید که اپل با گوگل درحال رسیدن به توافق است، اما این شرکت زودتر با «سم آلتمن»، مدیرعامل OpenAI به نتیجه رسید. حالا پیش‌بینی می‌شود که این خبر در کنفرانس توسعه‌دهندگان اپل اعلام شود.

اپل به همکاری با OpenAI بسنده نمی‌کند؟

بااین‌حال، قرارداد این دو شرکت انحصاری نخواهد بود. گرمن می‌گوید اپل همچنان درحال گفت‌وگو با گوگل برای استفاده از هوش مصنوعی جمینای به‌عنوان یک «گزینه» دیگر در آیفون است، اما احتمالاً نباید منتظر اعلام خبری در این رابطه در WWDC 2024 باشیم.

در گذشته برخی گزارش‌ها مدعی بودند که اپل روی چت‌بات هوش مصنوعی خودش موسوم به Apple GPT کار می‌کند. اما به‌نظر می‌رسد که ثمره این پروژه فعلاً عرضه نخواهد شد. گویا برخی از مدیران اپل از ابتدا مخالف ایده ارائه یک چت‌بات اختصاصی از طرف این شرکت بوده‌اند. از طرفی این شرکت مدل‌های مختلفی را برای تجزیه‌وتحلیل متون در دستگاه، پاسخ‌دهی هوشمند و ارائه خلاصه متون توسعه می‌دهد.

دیروز همچنین اعلام شد که اپل در iOS 18 قابلیت‌های شخصی‌سازی جدیدی را برای تغییر رنگ آیکون‌ها و ساخت ایموجی با هوش مصنوعی ارائه می‌کند. به‌علاوه، گفته می‌شود که قابلیت‌های هوش مصنوعی این شرکت با برچسب «بتا» یا «پیش‌نمایش» عرضه می‌شوند تا احتمال وجود خطا در آن‌ها را به نمایش بگذارند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بلومبرگ: اپل با OpenAI به توافق رسید، اما مذاکره با گوگل ادامه دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..