تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بزرگترین تولیدکنندگان لیتیوم جهان در سال ۲۰۲۳ + اینفوگرافیک

سه کشور استرالیا، شیلی و چین ۸۸ درصد از تولید لیتیوم را در سال ۲۰۲۳ به خود اختصاص دادند. اینفوگرافیک زیر، کشورهای پیشروی جهان از نظر تولید لیتیوم را به تصویر کشیده است. این ارقام از آخرین گزارش سازمان زمین شناسی ایالات متحده در مورد آمار تولید لیتیوم (منتشر شده در ژانویه ۲۰۲۴) آمده است.

بزرگترین تولیدکنندگان لیتیوم جهان در سال 2023

استرالیا پیشتاز است، چین به شیلی نزدیک می شود

استرالیا، تولید کننده پیشروی لیتیوم در جهان، لیتیوم خود را مستقیماً از معادن سنگ سخت، به ویژه از ماده معدنی اسپودومن استخراج می کند.

این کشور طی دهه گذشته شاهد یک جهش بزرگ در تولید بوده است. در سال ۲۰۱۳، استرالیا ۱۳۰۰۰ تن لیتیوم تولید کرد که این رقم در سال ۲۰۲۳ به ۸۶۰۰۰ تن رسید.

بزرگترین تولیدکنندگان لیتیوم جهان در سال 2023

شیلی در رتبه دوم، رشد متوسطی داشته است. تولید شیلی از ۱۳,۵۰۰ تن در سال ۲۰۱۳ به ۴۴,۰۰۰ تن در سال ۲۰۲۳ افزایش یافت. برخلاف استرالیا، این کشور آمریکای جنوبی لیتیوم را از آب نمک استخراج می کند.

چین که لیتیوم را از آب نمک می گیرد، طی سال ها به شیلی نزدیک شده است. این کشور تولید داخلی خود را از ۴,۰۰۰ تن در سال ۲۰۱۳ به ۳۳,۰۰۰ تن در سال ۲۰۲۳ افزایش داد.

بزرگترین تولیدکنندگان لیتیوم جهان در سال 2023

شرکت‌های چینی همچنین سهام خود را در میان تولیدکنندگان لیتیوم در سراسر جهان افزایش داده‌اند. سه شرکت چینی نیز جزو برترین شرکت های استخراج لیتیوم هستند. بزرگترین معدن لیتیوم Tianqi، سهام قابل توجهی در Greenbushes، بزرگترین معدن لیتیوم سنگ سخت جهان در استرالیا دارد.

آرژانتین، چهارمین کشور در این فهرست، تولید خود را در دهه گذشته بیش از سه برابر کرده و برای افزایش تولید خود از کشورهای دیگر سرمایه گذاری کرده است.

با افزایش تولید تمام تولیدکنندگان برتر برای پوشش تقاضای صنعت انرژی پاک، به ویژه برای باتری های وسایل نقلیه الکتریکی (EV)، بازار لیتیوم اخیراً شاهد مازاد عرضه بوده است که باعث سقوط بیش از ۸۰ درصدی قیمت ها نسبت به اواخر سال ۲۰۲۲ شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بزرگترین تولیدکنندگان لیتیوم جهان در سال ۲۰۲۳ + اینفوگرافیک»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..