تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




Aurora از جدیدترین کانسپت هواپیمای عمودپرواز پرسرعت دارپا پرده برداشت

شرکت تحقیقاتی زیرمجموعه بوئینگ یعنی Aurora Flight Sciences از کانسپت یک هواپیمای پرسرعت عمودپرواز (VTOL) رونمایی کرد. این هواپیما از سری X-Plane است و در راستای برنامه SPRINT یا «فناوری‌های سریع و بدون نیاز به باند پرواز» دارپا ساخته می‌شود.

Aurora اولین مجری فاز 1B پروژه SPRINT دارپا محسوب می‌شود و این کانسپت نشان‌دهنده هواپیمایی با قابلیت VTOL و سرعت بالا است. به گزارش نیواطلس، رندرهای این هواپیما، سه فن بالابر تعبیه‌شده در بال (FIW)، همراه با بدنه بیرونی کامپوزیتی و دماغه بدون کابین خلبان را نشان می‌دهد.

کانسپت هواپیمای عمودپرواز پرسرعت دارپا

ایده برنامه SPRINT درواقع توسعه فناوری‌های مورد نیاز برای ایجاد دسته جدیدی از هواپیماها است که قابلیت‌های برخاست و فرود عمودی VTOL را با سرعت‌های بالا ترکیب می‌کنند. اگرچه مشابه چنین هواپیماهایی برای بیش از نیم‌قرن وجود داشته‌اند (همانند جت Harrier و F-35 لایتنینگ 2) اما این هواپیماهای جنگنده برای مأموریت‌هایی با سرعت و چابکی بالا و بدون نیاز به باند فرود، مناسب نیستند.

اکنون Aurora در کانسپت خود، یک بال ترکیبی با سه فن بالابر را در داخل بدنه کامپوزیتی قرار می‌دهد. اگرچه این طرح فاقد کابین خلبان یا خدمه است، اما می‌توان در طرح نهایی با اضافه‌کردن چند فن بالابر دیگر، کابین‌هایی برای حمل خدمه نیز در آن تعبیه کرد. همچنین بال‌های ترکیبی این هواپیما می‌تواند به سرعت فوق‌العاده 833 کیلومتر بر ساعت دست یابد.

این هواپیما، علاوه‌بر VTOL، می‌تواند برخاست و فرود عمودی کوتاه (STOVL) و برخاست و فرود فوق‌العاده کوتاه (SSTOL) نیز انجام دهد. به گفته Aurora، تیمی که روی X-Plane دارپا کار می‌کند، قصد دارد تا بررسی اولیه کانسپت‌های SPRINT را ظرف 12 ماه آینده انجام دهد و هدف دارپا نیز دستیابی به اولین پرواز در عرض 3 سال آینده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «Aurora از جدیدترین کانسپت هواپیمای عمودپرواز پرسرعت دارپا پرده برداشت»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..