تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




روند شروع به کار نخستین جلسه مجلس چگونه است

مجلس شورای اسلامی

به گزارش ایکنا، نخستین جلسه دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی صبح امروز، هفتم خردادماه با حضور سران قوا و مقامات کشوری و لشکری برگزار می‌شود.

براساس آیین‌نامه داخلی مجلس، اولین جلسه هر دوره مجلس شورای اسلامی با استقرار رئیس سنی و دبیران هیئت رئیسه سنی در جایگاه ریاست مجلس، آغاز می‌شود و زنگ رسمی اولین جلسه مجلس به صدا درخواهد آمد.

هیئت رئیسه سنی متشکل از مسن‌ترین فرد از نمایندگان حاضر به‌عنوان رئیس سنی و فرد بعدی به‌عنوان نایب رئیس و ۲ نفر از جوان‌ترین نمایندگان حاضر به سمت‌ دبیر است که در جایگاه هیئت رئیسه قرار می‌گیرند.

در دوره دوازدهم، علاءالدین بروجردی، منتخب لارستان، رئیس هیئت رئیسه سنی و حسینعلی شهریاری، منتخب زاهدان، نایب رئیس سنی مجلس هستند. این جلسه با حضور حداقل دوسوم مجموع نمایندگان رسمیت پیدا می‌کند.

در ادامه، دبیر هیئت رئیسه سنی دستور کار نخستین جلسه مجلس دوازدهم را قرائت می‌کند که به ترتیب شامل: تلاوت آیات ۳۵ تا ۴۲ سوره «شوری»، گزارش معاون اجرایی مجلس، نطق رئیس سنی مجلس، قرائت پیام مقام معظم رهبری به مناسبت آغاز به کار دوازدهمین دوره مجلس، گزارش انتخابات دوازدهمین دوره مجلس توسط وزیر کشور، مراسم تحلیف نمایندگان، اقتراع شعب و حضور در مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و شهیدان انقلاب اسلامی و ادای احترام و تجدید عهد با آنان است.

نمایندگان مجلس براساس اصل ۶۷ قانون اساسی سوگند نمایندگی را برای انجام وظایف قانونی خود قرائت می‌کنند. متن سوگند نامه توسط رئیس جلسه قرائت می‏‌شود و نمایندگان به صورت دسته جمعی و در حال قیام آن را تکرار می‌کنند و پس از انجام مراسم تحلیف، سوگندنامه را امضا خواهند کرد. همچنین نمایندگان اقلیت‏‌های دینی نیز این سوگند را با کتاب آسمانی خود فرائت خواهند کرد.

متن سوگند نمایندگان به شرح ذیل است:

بسم‏ الله‏ الرحمن‏ الرحیم؛‏ من در برابر قرآن مجید به خدای متعال سوگند یاد می‌کنم و با تکیه بر شرف انسانی خویش تعهد می‌کنم که پاسدار حریم اسلام و نگهبان دستاوردهای انقلاب اسلامی ملت ایران و مبانی جمهوری اسلامی باشم. همچنین ودیعه‌ای که ملت به ما سپرده به عنوان امینی عادل پاسداری کنم، و در انجام وظایف وکالت، ‌امانت و تقوا را رعایت نمایم و همواره به استقلال و اعتلای کشور و حفظ حقوق ملت و خدمت به مردم پایبند باشم، از قانون اساسی اطاعت کنم و در گفته‌ها و نوشته‌ها و اظهار نظرها استقلال کشور و آزادی مردم و تأمین مصالح آنان را مدنظر داشته باشم.

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «روند شروع به کار نخستین جلسه مجلس چگونه است»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..