تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سیاست خارجی فعال دولت شهید رئیسی صدای مظلومیت فلسطین را به گوش جهانیان رساند

شهادت آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور خدمتگزار و امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حادثه هوایی، کام همه دوستداران گفتمان انقلاب اسلامی را تلخ کرده است. 

اکنون با گذشت چند روز از این حادثه جانسوز، تحلیلگران داخلی و خارجی به کارنامه رئیس دولت سیزدهم در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و ... پرداخته‌اند. 

آنچه مسلم است این که به اذعان کارشناسان و فعالان عرصه مقاومت، کارنامه سه ساله سیاست خارجی این دولت در حمایت از محور مقاومت بسیار درخشان بوده است. دولت سیزدهم به ریاست شهید رئیسی و با مدیریت شهید امیرعبداللهیان هم در کلام و هم با سیاست‌های عملی خود، حمایت از جبهه مقاومت را در میدان پیاده کردند و یکی از پربارترین دوره‌های سیاست خارجی ایران در این عرصه را رقم زدند. 

تواضع در برابر دوستان و شدت در برابر دشمنان، ویژگی بارز شهید رئیسی

حجت‌الاسلام احمدرضا رضوی زراره، مسئول شعبه قم مجلس علمای هند در گفت‌وگو با ایکنا درباره شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان گفت:  امروز دنیا دو شخصیتی را از دست داده است که خود را وقف گسترش اسلام، دفاع از قرآن، آبادانی کشور و رفاه مستمندان کردند. در روایات ما صفاتی در وصف مؤمن واقعی ذکر شده است که هر دو آنها دارای این صفات بودند.

وی ادامه داد: حقیقت این است که آنها با خدمت ایثارگرانه در برابر دشمن دیوار محکمی برای دفاع از اسلام و قرآن ساخته بودند و برای رفاه ملت شب و روز آماده و خستگی‌ناپذیر بودند. آنها همچنین مطیع محض اوامر رهبر معظم انقلاب بودند. اینها صفاتی است که در هر دوی آنها در بالاترین درجه دیده می‌شد. 

حجت الاسلام زراره افزود: زندگی ساده این دو مجاهد اسلام برای ما الگویی است که در آن درس‌های زیادی وجود دارد. گم نشدن در مظاهر  دنیوی و ساده زیستن از ویژگی‌های این دو شهید بود. برای آیت‌الله رئیسی بسیار مهم بود که متواضعانه با کارگران  بنشیند و با آنها سر سفره غذا بخورد، از شرایط آنها آگاه باشد و مشکلات آنها را حل کند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر آنها نمونه اشداء علی الکفار بودند آنها در برابر دوستان بسیار متواضع و در مقابل دشمنان اسلام همچون دیواری فولادین بودند.

حمایت عملی شهید رئیسی از مظلومان جهان


این روحانی هندی ادامه داد: آنها برای مقابله با دشمنان و حمایت از مستضعفین اقدامات عملی انجام دادند، آنها مظلومین غزه و فلسطین یا مظلومین افغانستان و عراق یا کشورهای دیگر در سراسر جهان را حمایت کردند. این دو مجاهد اسلام با چشم دوختن به اسرائیل غاصب مهمترین نقش را در جلوگیری از تداوم ظلم و ستم این رژیم داشته‌اند. تلاش‌های آنان ظلم را در برابر دیدگان جهانیان آشکار کرد و اسرائیل ستمگر را در سطح بین‌المللی تحقیر کرد.

زراره
وی تاکید کرد: در جنگ غزه که همه جهان به ویژه اکثر جهان اسلام تماشاگر خاموش بودند، هر دوی آنها آشکارا با درایت و عقلانیت از مردم مظلوم غزه حمایت کرده و بلافاصله تجاوزات و ظلم و ستم اسرائیل را به اطلاع همه جهانیان رساندید. شهید رئیسی در سفر  به سوریه که به همراه مهم‌ترین اعضای کابینه خود انجام داد، حمایت خود را از فلسطین به صراحت اعلام کرد.

مسئله فلسطین؛ اولویت نخست شهیدان رئیسی و امیرعبداللهیان

حجت‌الاسلام زراره ادامه داد: فعال بودن این دو شهید در موضوع فلسطین نشانه این است که آنها در واقع پیشگام حقوق بشر بودند. در حالی که همه سیاستمداران و مقامات جهان اسلام یا تماشاچی خاموش بودند و یا در داخل از ظالمان اسرائیلی حمایت می‌کردند، مسئولین سیاست  خارجی ایران نه تنها حمایت شفاهی، بلکه عملی خود را نشان دادند.

وی افزود: بلافاصله پس از طوفان الاقصی، شهید امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه ایران از یک سو سعی کرد با تماس تلفنی تقریباً با همه دولتمردان مسئول منطقه و سایر مقامات غرب و شرق، وجدان‌های خفته آنها را بیدار کند. او هر زمان که به خارج از کشور سفر می‌کرد، اولین کاری که کرد حمایت از فلسطین و مردم مظلوم آن بود و داستان مظلومیت آنها را به گوش جهانیان رساند.

وی افزود: آیت‌الله رئیسی معتقد بود که مقاومت یک انتخاب استراتژیک است برای اینکه مسئله آزادی فلسطین را محقق کنیم. وی مقاومت در فلسطین را خط و سنگر اول جبهه مقاومت و امت اسلامی می‌دانست. وی همواره می‌گفت که ما در جمهوری اسلامی ایران به حمایت خود از مقاومت ادامه می‌دهیم تا اهداف ملت فلسطین و امت اسلامی محقق شود.

حجت الاسلام زراره ادامه داد: رژیم اسرائیل رژیمی پادگانی است که برای تأمین منافع و اهداف غرب در منطقه غرب آسیا ایجاد شده و یک رژیم بدون ملت است و ساکنان سرزمین‌های اشغالی، از جاهای مختلف جهان و پس از جنگ جهانی دوم مستقر شده‌اند. این رژیم از همان ابتدا با زور و جبر روی کار آمد و تنها مسیری که می‌تواند در آن ادامه کار دهد، همین مسیر ظلم و بی‌عدالتی است. این رژیم، بخش‌های زیادی از سرزمین مردم فلسطین را اشغال کرد و پس از آن، امپراطوری رسانه‌ای به کار افتاد تا با استفاده از ابزارهای مالی و تربیتی و رسانه‌ای، سیطره ‌آن‌ها را عادی جلوه دهند.

محبوبیت جهانی شهیدان خدمت

مسئول شعبه قم مجلس علمای هند در پایان گفت: امروز آنها در میان ما نیستند، امروز همه عزادار هستند و یاد و خاطره این شهیدان را در همه جای دنیا گرامی می‌دارند که دلیل بر محبوبیت آنهاست و چرا نباشند زیرا خداوند وعده داده است که هر که حقیقتاً ایمان آورد و عمل صالح انجام دهد خداوند او را عزت خواهد داد.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، خادم‌الرضا(ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شد و همزمان با شب میلاد امام رئوف، حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) به همراه تمامی همراهان به مقام رفیع شهادت نائل شد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سردار سیدمهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

پیکر شهید آیت‌‌الله رئیسی پس از تشییع در شهرهای تبریز، قم، تهران، بیرجند و مشهد مقدس عصر پنجشنبه، سوم خرداد در جوار مضجع نورانی حضرت امام رضا(ع) به خاک سپرده شد.

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سیاست خارجی فعال دولت شهید رئیسی صدای مظلومیت فلسطین را به گوش جهانیان رساند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..