تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رئیس جمهور تایوان بعد از پایان رزمایش چین پیشنهاد مذاکره داد

به گزارش بولتن نیوز به نقل از تسنیم، رئیس جمهور جدید تایوان چند روز بعد از اینکه چین رزمایشی را پیرامون این جزیره در واکنش به اظهارات او بعد از ادای سوگند ریاست جمهوری برگزار کرد، گفت از همکاری با پکن در زمینه «ایجاد آشتی و تفاهم دوجانبه» استقبال می‌کند.

 چین بعد از آنکه «لای چینگ ته» روز دوشنبه گذشته مراسم تحلیف خود را برگزار کرده و سپس اتهاماتی را علیه پکن مطرح و از جدایی‌طلبی حمایت کرد، از او که در دولت قبلی معاون رئیس جمهور بوده به عنوان یک «جدایی‌طلب خطرناک» یاد کرده و سه روز بعد یک رزمایش را پیرامون این جزیره برگزار کرد.

در جریان این رزمایش جنگنده‌ها و کشتی‌های گارد ساحلی و شناورهای نیروی دریایی چین تا جمعه شب تایوان را احاطه کردند که به گفته تحلیلگران نظامی چین، هدف از آن تمرین تصرف این جزیره بوده است.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه»، لای چینگ ته، روز یکشنبه ادعا کرد در سخنرانی خود بعد از مراسم تحلیفش در ۲۰ مه تاکید داشته که «صلح و ثبات در تنگه تایوان یک عنصر ضروری برای موفقیت و امنیت جهانی است.»

او امروز یکشنبه در جریان یک گردهمایی حزب جدایی‌طلب خود موسوم به حزب «دموکراتیک مترقی» در جنوب تایوان اظهار کرد: «من همچنین از چین خواستم تا به صورت مشترک با تایوان مسئولیت مهم ثبات منطقه‌ای را به دوش بگیرد. من همچنین مشتاق به تقویت تفاهم و آشتی دوجانبه از طریق همکاری و تعاملات با چین و حرکت به سمت مواضعی بر مبنای صلح و سعادت مشترک هستم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رئیس جمهور تایوان بعد از پایان رزمایش چین پیشنهاد مذاکره داد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..