تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نسخه ویژه‌ای از ویندوز ۱۱ برای دستگاه‌های خودپرداز منتشر می‌شود

مایکروسافت پیش‌نیازهای سخت‌افزاری سیستم عامل Windows 11 IoT Enterprise LTSC 2024 را اعلام کرد. این نسخه به سازندگان دستگاه‌های سازمانی مبتنی‌بر اینترنت اشیاء اجازه می‌دهد تا از ویندوز ۱۱ روی سخت‌افزار ضعیف و حتی بدون نیاز به TPM و Secure Boot استفاده کنند.

ویندوز ۱۱ سازمانی IoT نسخه‌ای کامل از ویندوز سازمانی محسوب می‌شود که برای دستگاه‌هایی با کاربریِ خاص ازجمله خودپردازها، پایانه‌های فروش، تابلوهای دیجیتال، کیوسک‌ها و سیستم‌های اتوماسیون صنعتی طراحی شده است. این نسخه از ویندوز برای کامپیوترهای شخصی مناسب نیست و با هدف استفاده در دستگاه‌هایی مثل لوازم‌ خانگی توسعه یافته است.

مایکروسافت ویندوز ۱۱ سازمانی IoT را در دو نسخه‌ی عمومی (GAC) و سرویس‌دهی بلندمدت (LTSC) ارائه می‌دهد. نسخه‌ی LTSC با دوره‌ی پشتیبانی ۱۰ ساله ارائه می‌شود و مهم‌ترین نکته درباره‌ی مشخصات سیستم موردنیاز آن، امکان اجرا روی دستگاه‌هایی با فضای ذخیره‌سازی بسیار کمتر از حد معمول و درحدود ۱۶ گیگابایت است.

برای اولین‌بار، نسخه‌ی LTSC ویندوز ۱۱ سازمانی IoT علاوه‌بر پردازنده اینتل، پردازنده AMD و NXP، از برخی پردازنده‌های خاص کوالکام نیز پشتیبانی خواهد کرد. در مقام‌ مقایسه، Windows 10 IoT Enterprise LTSC فقط از پردازنده‌های اینتل، ای‌ام‌دی و NXP پشتیبانی می‌کرد.

مقالات مرتبط:

ویندوز ۱۱ سازمانی IoT روی پردازنده‌های گرافیکی سازگار با DirectX 10 و حتی پردازنده‌های گرافیکی که از DirectX پشتیبانی نمی‌کنند، نصب می‌شود. این سیستم‌‌عامل می‌تواند روی دستگاه‌هایی که از نمایشگرهایی با ابعاد سفارشی بهره می‌برند و نیز محصولات بدون نمایشگر اجرا شود. برای مقایسه، ویندوز ۱۱ استاندارد به پشتیبانی از DirectX 12 و نمایشگری با وضوح حداقل 720p و ابعاد ۹ اینچ نیاز دارد.

کاهش الزامات سخت‌افزاری ویندوز ۱۱ سازمانی IoT به‌لطف ماهیت تک‌منظوره‌ی دستگاه‌های سازگار با این سیستم‌عامل امکان‌پذیر شده است. چنین دستگاه‌هایی معمولاً بیش‌ از ۵ برنامه را به‌طور هم‌زمان اجرا نمی‌کنند و اغلب فقط یک برنامه‌ی در حال اجرا دارند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نسخه ویژه‌ای از ویندوز ۱۱ برای دستگاه‌های خودپرداز منتشر می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..