تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آمریکا یکی از شرکت‌های بزرگش را به‌دلیل هواوی نقره‌داغ می‌کند؟

آمریکا یکی از شرکت‌های تولیدکننده‌ی تجهیزات تراشه‌سازی خود را به‌دلیل ارتباط با چین، زیر ذره‌بین می‌برد.

بنابر گزارش بلومبرگ، شرکت Applied Materials، یکی از تولیدکنندگان بزرگ‌ تجهیزات ساخت پردازنده در ایالات متحده، برای چندمین بار به دورزدن قوانین صادراتی متهم‌ شده است. گفته می‌شود این شرکت بدون دریافت مجوز از دولت، تجهیزات پیشرفته برای شرکت چینی SMIC ارسال کرده است.

چندین سال است که قوانین سخت‌گیرانه‌ی دولت ایالات متحده درباره‌ی صادرات پردازنده‌ باعث ایجاد ضررهای سنگین به شرکت‌های آمریکایی شده است؛ بنابراین، گاهی سران این کشور برای جبران خسارت، به‌صورت محدود امکان صادرات را فراهم می‌کنند.

مقالات مرتبط

درصورتی‌که تولیدکنندگان آمریکایی تجهیزات تراشه‌سازی اسکنرهای ساخت تراشه‌ی ۱۴ و ۱۶ نانومتری را به چین بفرستند، جریمه خواهند شد؛ مگر اینکه مجوز‌های لازم را از دولت آمریکا دریافت کنند.

SMIC، تنها شرکت چینی است که توانایی ساخت پردازنده‌های ۱۴ نانومتری را دارد و در فهرست سیاه نهادهای وزارت بازرگانی ایالات متحده قرار گرفته است؛ به‌همین‌دلیل ارسال تجهیزات به این شرکت نیازمند گرفتن مجوز‌های لازم از دولت آمریکا است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آمریکا یکی از شرکت‌های بزرگش را به‌دلیل هواوی نقره‌داغ می‌کند؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..