تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اگر موقع ایستادن سرگیجه دارید در آستانه یک بیماری خطرناک هستید!

به گزارش خبرآنلاین ،محققان مجارستانی دانشگاه Semmelweis ادعا می‌کنند که دریافته‌اند بیمارانی که در معرض خطر ابتلا به دیابت نوع دو هستند تا شش برابر بیشتر در معرض آسیب عصبی هستند که بر قلب تأثیر می‌گذارد.

اطلاعات آنلاین در خبری نوشت:محققان در مطالعه خود که در ژورنال Frontiers in Endocrinology منتشر شد، محققان دریافتند افرادی که در معرض خطر ابتلا به دیابت هستند، در مقایسه با افراد سالم ۵.۹ درصد بیشتر احتمال دارد به نوعی به نام نوروپاتی پاراسمپاتیک مبتلا شوند.

به گفته این متخصصان، علائم این آسیب که نوروپاتی نامیده می‌شود، شامل احساس غش و سرگیجه است و می‌توان آن را «چند سال» قبل از تشخیص دیابت تشخیص داد.

نوروپاتی یک اصطلاح پزشکی به معنای آسیب به اعصاب است و در حال حاضر یکی از عوارض شناخته شده دیابت است.

با این حال، محققان می‌گویند که بیماران حتی قبل از اینکه دیابت به طور کامل رشد کند، علائم ظریف این آسیب را نشان می‌دهند. آنها ادعا می‌کنند یافته‌های آنها می‌تواند برای ردیابی علائم نوروپاتی در بیماران در معرض خطر دیابت استفاده شود و سپس آسیب عصبی را کاهش داده یا از بروز آن جلوگیری کند.

نوروپاتی یک عارضه شایع دیابت است که به دلیل آسیب رساندن سطح بالای قند خون به عروق خونی کوچک تغذیه کننده اعصاب است.

همچنین در دراز مدت این می‌تواند منجر به آسیب عصبی شود و بسته به اینکه چه اعصابی تحت تاثیر قرار می‌گیرد، می‌تواند منجر به علائم مختلفی شود.

معمولاً منجر به نوروپاتی محیطی می شود که باعث بی حسی، سوزن سوزن شدن، احساس سوزش، درد، گرفتگی و ضعف در پاها و دست ها می شود که در نهایت می تواند به کل اندام گسترش یابد. انواع دیگری از نوروپاتی که دیابتی‌ها ممکن است از آن رنج ببرند عبارتند از مشکلات حواس، سیگنال دریافتی اندام‌ها و توانایی کنترل دست‌ها.

۲۳۳۲۱۷




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اگر موقع ایستادن سرگیجه دارید در آستانه یک بیماری خطرناک هستید!»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..