تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




جهاد تبیین موجب تداوم حرکت رو به جلوی انقلاب اسلامی می‌شود

نشست قرارگاه تبیین استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 6 خردادماه در جلسه قرارگاه تبیین استان فارس گفت: قرارگاه جهاد تبیین استان فارس در مرحله قبلی که فعالیت خود را آغاز کرد، در سطح ملی مورد تقدیر و توجه قرار گرفت که این حاصل تلاش‌های مشترک همه افراد در سطوح و رده‌های مختلف بوده است.

وی با اشاره به همکاری سپاه فجر، ائمه جمعه، فرماندهان نواحی و پایگاه‌های مقاومت بسیج در این قرارگاه اظهار کرد:  در سطح ملی کاری شایسته و قابل توجه انجام گرفت و امیدوار هستیم که خدا قبول کرده باشد برای اینکه وظیفه جهاد تبیین را ولی امرمان به ما یادآور شده است و باید تلاش کنیم هر چه می‌توانیم در این راستا حرکت کنیم تا رضایت خاطر ولی امر که رضایت خاطر امام زمان(عج) و خدا را به دنبال دارد، کسب کنیم. امتحان الهی این‌گونه است که هنوز یک مرحله تمام نشده عرصه جدید جهادی پرکار مقابل دوستان باز شده است.

آیت‌الله دژکام با یادآوری آیات قرآن کریم در خصوص کید دشمنان علیه مسلمانان گفت: امروز دشمنان تلاش‌های خود را علیه انتخابات ریاست جمهوری آغاز کرده است و مسلماً تا روز انتخابات صدها توطئه خواهند کرد. در جنگ احد جناب حمزه سیدالشهدا(ع) است و شهید شد و ما امروز سیدالشهدا خدمت را از دست داده‌ایم و دشمنان ممکن است، طمع‌هایی داشته باشند ولی ان‌شاءالله همت عالی اعضای قرارگاه تبیین همان طور که تا به حال بوده باعث می‌شود در این عرصه هم کار تبیینی خود را انجام دهیم تا حضور ارزشمند و قوی در عرصه انتخابات و یک انتخاب خوب برای اینکه مسیر انقلاب اسلامی با قوت ادامه داده شود، داشته باشیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه باید هرچه می‌توانیم انجام دهیم و قطعاً خدا هم مانند همیشه که در انقلاب اسلامی صحنه‌های عزت و عظمت آفریده است، کمک می‌دهد، گفت: در جهاد تبیین اگر بخواهیم بگوییم انقلاب اسلامی موفق بوده است باید موفقیت خود را با شاخص‌هایی نشان دهیم.

وی با تأکید بر اینکه باید با تبیین امیدآفرینی کنیم تا حرکت رو به جلوی انقلاب ادامه داشته باشد، افزود: یکی از جهاتی که می‌توانیم برای موفقیت انقلاب اسلامی روی آن کار کنیم و امروز وقت آن است و شهادت شهید آیت‌الله رئیسی فضا را باز کرده تا این موضوع را دنبال کنیم، این است که اهداف اصلی انقلاب اسلامی چیست؟

آیت‌الله دژکام اضافه کرد: گاهی مواردی را می‌گوییم که جزو اهداف اصلی نیست، توفیق در مسائل اقتصادی را زیاد می‌گوییم و باید هم بگوییم ولی هدف اصلی انقلاب اسلامی نیست. اگر بخواهیم در اوج تکنولوژی باشیم، رقیب ما نیز در مقابل تکنولوژی را بالا برده است. در شاخص‌هایی ما بین 10 کشور اول هستیم پس 9 کشور دیگر کدام هستند؟ اما یک جایی است که ما حرف اول را می‌زنیم و یادمان می‌رود که می‌گوییم هدف اصلی انقلاب بوده است و باید این موضوع را بازنگری کنیم و خودمان حرف دشمن را تکرار نکنیم.

وی با بیان اینکه دشمن دائماً خود را با ما مقایسه می‌کند و به جهاتی که قوی هستند، اشاره می‌کند، اما ما هم در جاهایی قوی هستیم، افزود: ما قوی هستیم که توانستیم شعار مرگ بر اسرائیل فارسی را در ژاپن از زبان دانشجوی ژاپنی راه بیاندازیم. ما توانستیم وسط دانشگاه آمریکا به نفع همان حرفی که رهبر معظم انقلاب اسلامی می‌فرماید دانشجو شعار دهد، برسیم و کار ما به جایی رسید که رهبری به تمسخر گفت این راه‌پیمایی‌ها را بسیج لندن و پاریس راه انداخته است. ما چیزی داریم که خود بهای آن را نمی‌دانیم.

آیت‌الله دژکام با تصریح اینکه رهبر معظم انقلاب هدف اعلی و اولین هدف انقلاب اسلمای را لقاءالله می‌دانند، گفت: انقلاب ما انقلابی است که آن اهداف عالی عرفانی را جزو هدف انقلاب خود قرار داده است. در شهادت آیت‌الله رئیسی و شهید سلیمانی می‌توانیم این حرف‌ها را بزنیم و اگر این صحنه‌ها را از دست بدهیم، فضا همراهی نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان فارس بیان کرد: هدف شهید خدمت ما که به فکر معیشت مردم بود، نان خوردن خودش نبود چنانچه خانه ساده مادری او را همه دیدیم. این موضوع را یادمان باشد و برای یک دوره چند ساله باید انقلاب را تامین کنیم وگرنه دیگران می‌گویند هدف چیز دیگری بوده است.

وی همچنین هدف دیگر انقلاب اسلامی از منظر رهبر معظم را انسان‌سازی عنوان کرد و افزود: نباید خود را در جای کمی فرض کنیم. امروز که رئیس جمهور را از دست داده‌ایم باید چه کنیم. از آن طرف هم همه دنیا به او تعظیم می‌کنند یعنی برای جهانیان الگو ارائه شدها ست.

آیت‌الله دژکام با یادآوری اینکه هدف انقلاب ما این بود که انسان متعالی به جهان معرفی کند، ادامه داد: انسان‌سازی و  کادرسازی و از جنس این کارها از اهداف انقلاب اسلامی است. اما گویی حواسمان نیست که اهداف انقلاب چیست و عده‌ای می‌گویند کارهای عمرانی مهم است؛ بله، کار عمرانی باید انجام دهیم ولی آن در رده اهداف میانی قرار می‌گیرد، هدف عالی انسان‌سازی است. امروز چهره‌هایی را در همین صحنه شهادت به دنیا معرفی می‎کنیم که همه حیران هستند که این‌گونه آدمی می‌تواند وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه نباید فراموش کنیم انقلابی هستیم و انقلاب یعنی چه، افزود: در مرحله سوم رهبر گرانقدر انقلاب فرمودند هدف ایجاد جامعه اسلامی است. ایشان می‌فرماید تشکیل دولت مقدمه این است که جامعه اسلامی تشکیل شود یعنی خود دولت هدف نیست و دولت اسلامی تشکیل می‌شود تا جامعه اسلامی ایجاد شود.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: امروز در این عرصه کار زیادی انجام شده است و بحمد الهی به سمتی می‌رویم که در مشهد قریب 4 میلیون نفر در تشییع شهید جمهور حضور یافتند تا نشان دهند که شهید رئیسی همه خوبی‌ها را داشت. مردم درباره رئیس جمهور شهید خود می‌گویند ما ارزش‌های معنوی را می‌فهمیم و مهم‌تر از نان و آب است. ممکن است بگویید در باب مسکن هدف سالی یک میلیون خانه تحقق پیدا نکرد، ولی شهید آیت‌الله رئیسی مرد بود و اقدام کرد و تعدادی خانه ساخته شد نه مثل دیگرانی که با افتخار ادعا داشتند که یک مسکن هم نساخته‌اند.

وی با بیان اینکه امروز زمان گفتن این موضوعات است. اگر این مسائل را بگوییم در ذهن جوانان و برای نسل بعد می‌ماند و اگر نگوییم ضرر کرده‌ایم، بخش عمده جهاد تبیین همین است، افزود: از روزی که انقلاب کردیم ارزش‌های دینی، اسلامی و ایرانی برای کسانی که در خط اول انقلاب بوده‌اند، مهم بوده است و ایرانی‌ها مردانگی را همیشه مهم می‌دانستند.

آیت‌الله دژکام با تأکید بر اینکه باید بر روی معنویت کار کنیم که اگر معنویت نداشته باشیم بقیه موارد به درد نمی‌خورد، افزود: خدمت کردن ما هم از این سنخ باید باشد چون خدمت بی منت است و از ارزش‌های انسانی است نه اینکه بده بستان باشد و اسمش را خدمت بگذاریم. شهید آیت‌الله رئیسی خدمت می‌کرد حتی اگر طرف مقابل سر او داد می‌زد، باز از خدمت دست بر نمی‌داشت و برای خدا کار می‌کرد و این چیزی بیشتر از خدمت‌گزاری در قاموس دنیاطلب‌ها است، برای خدا خدمت می‌کند و مزد او پیش خداست نه بنده خدا.

وی با یادآوری سخن شهید رئیسی در حضور اعضای مجلس خبرگان که فرمود من برای رأی آوردن دور بعد کار نمی‌کنم بلکه برای رضایت خدا و تحقق اهداف انقلاب تلاش می‌کند، این مسئله را نشانه نیت خالص شهید جمهور دانست و افزود: برخی برای رأی آوری چه می‌کنند اما این شهید بزرگوار خدمت کردن را برای رأی آوری نمی‌خواست. این الگو باید تدوین شود و مقابل چشم همه باشد که انقلاب اسلامی شده که رئیس دولت آن این‌گونه باشد و غیر از این مورد قبول نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه چارچوب‌هایی که در حالات معمولی کار سیاسی و بحث انتخابات داریم، باید در اینجا مراعات کنیم و توسلات هم داشته باشیم تا انتخاب خوب رخ دهد، گفت: برای این دوره انتخابات یاست جمهوری، خون شهدای خدمت نیز کمک می‌دهد که حضور قوی‌تر باشد اما ما باید کار تبیین را با جدیت بیشتری پی ببریم.

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «جهاد تبیین موجب تداوم حرکت رو به جلوی انقلاب اسلامی می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..