تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اعتراف نسخه‌های قدیمی انجیل به برتری پیامبر اسلام(ص) بر سایر انبیاء

علی نصیریبه گزارش ایکنا، آیت‌الله علی نصیری؛ استاد درس خارج حوزه علمیه، 6 خرداد ماه در ادامه تفسیر سوره مبارکه بقره به تفسیر آیه 89 «وَلَمَّا جَاءَهُمْ كِتَابٌ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ مُصَدِّقٌ لِمَا مَعَهُمْ وَكَانُوا مِنْ قَبْلُ يَسْتَفْتِحُونَ عَلَى الَّذِينَ كَفَرُوا فَلَمَّا جَاءَهُمْ مَا عَرَفُوا كَفَرُوا بِهِ ۚ فَلَعْنَةُ اللَّهِ عَلَى الْكَافِرِينَ» پرداخت که متن سخنان وی به شرح زیر است:

قرآن کریم بعد از اینکه به مشی یهودیان در گذشته اشاره و از آنان گلایه کرد به بحث یهودیان دوران پیامبر(ص) پرداخت و فرمود شما مانند آباء و اجداد خود هستید و هر پیامبری که بیاید یا او را می‌کشید و یا تبعیت نکرده و آزار می‌رسانید. در این آیه فرموده است: وقتی کتابی از سوی پروردگارتان آمد که مصدق کتاب شما است به قدری با آن آشنا بودید که با آن در برابر کافران محاجه و اعلام پیروزی می‌کردید (به تعبیر دیگر می‌گفتید وقتی پیامبر آخرالزمان بیاید ما بر شما پیروز خواهیم شد و به این بهانه هم در مدینه متوطن شدید) ولی وقتی پیامبر(ص) و این کتاب آمد به آن کافر شدند و خداوند گلایه می‌کند که چرا کافر شدید؟ 

البته مشکل اینها با پیامبر(ص) در این بود که پیامبر(ص) با ساز آنها کوک نشد و فرمود که دین شما منقضی شده و اسلام دین مورد قبول خداوند است لذا یهودیان دشمنی با ایشان را شروع کردند. البته اینها ابتدا تصور می‌کردند که پیامبر از تبار یهودیان و از نسل اسحاق خواهد بود ولی اینطور نشد. در این آیه یک گزاره خبری و یک گزاره انشایی وجود دارد؛ در گزاره خبری یک پیام اساسی اعلام شده و آن اینکه پیامبر و دینی که آمد از هر جهت کامل بود و توجیهات لازم برای پذیرش از سوی پیروان ادیان دیگر را هم داشت و در گزاره انشایی هم بحث لعنت مطرح است. 

در روایات داریم که عذاب در جایی فرود می‌آید که بنده پیمانه گناهش را پر کند، لذا در فراز پایانی آیه فرمود: لعنت خدا بر کافران باد. اینها استکبار ورزیدند و از پیامبر(ص) تبعیت نکردند در حالی که اسلام، کامل‌ترین دین است. البته این مسئله فقط برای یهود نبوده است و در برابر حضرت امیر(ع) هم از سوی مدعیان مسلمانی چنین نافرمانی وجود داشت. ما اصلا کاری به نص و نصب امام هم نداریم ولی آیا مگر نه اینکه خلیفه باید اعلم مردم و مدبرترین آنان باشد؟ آیا لباس خلافت بر تن علی(ع) شایسته نبود و بر تن دیگران شایسته؟ بنابراین این امتحانات سخت برای همه دوران‌ها وجود دارد و نفسی که خود را نساخته باشد آسیب خود را وارد می‌کند. 

سکونت یهودیان در مدینه برای دیدن پیامبر(ص)

در سبب نزول این آیه نقل شده است؛ طایفه‌ای از یهود در تورات مشاهده کردند که گاهی پیامبر(ص) ما بین دو کوه در مدینه است، لذا به سمت این منطقه(احد) حرکت کردند و در خیبر و تیما و احد و ... سکونت کردند و به بقیه یهودیان هم پیام دادند که شما هم به مدینه بیایید ولی آنان جواب دادند که ما نزدیک شما هستیم و هر وقت پیامبر موعود ظهور کرد نزد شما خواهیم آمد. یعنی اساسا برای پیامبر(ص) به یثرب آمدند. 

به هر حال قرآن کریم در این آیه تایید کرده است که یهودیان و مسیحیانی که در مدینه زندگی می‌کردند پیامبر(ص) و قرآن را می‌شناختند؛ الَّذِينَ آتَيْنَاهُمُ الْكِتَابَ يَعْرِفُونَهُ كَمَا يَعْرِفُونَ أَبْنَاءَهُمْ ۖ وَإِنَّ فَرِيقًا مِنْهُمْ لَيَكْتُمُونَ الْحَقَّ وَهُمْ يَعْلَمُونَ. همچنین از قرآن به دست می‌آید که آنچه می‌دانستند بیش از آن چیزی است که در تورات و انجیل فعلی موجود است؛ قُلْ مَنْ أَنْزَلَ الْكِتَابَ الَّذِي جَاءَ بِهِ مُوسَىٰ نُورًا وَهُدًى لِلنَّاسِ ۖ تَجْعَلُونَهُ قَرَاطِيسَ تُبْدُونَهَا وَتُخْفُونَ كَثِيرًا؛ قرآن تایید کرده که نمی‌گذارند متن اصلی کتابشان که در آن به پیامبر تصریح شده است در اختیار مردم قرار بگیرد لذا ما باید در کتب موجود غور کنیم تا مواردی به دست آوریم؛ مثلا در تورات در سفر تثنیه آمده است نبی‌ را از برای ایشان و از میان برادران ایشان چون تو مبعوث خواهم کرد و کلام خود را در دهانش خواهم گذارد و هر چه را به او امر فرمایم خواهد گفت و هر کسی  سخنان مرا نشنود من از او مطالبه خواهم کرد. 

امی‌بودن به معنای بی‌سوادی نیست

در اینجا به این نکته تاکید دارد که گفته من کلام خودم را در دهان او خواهم گذاشت و این نشان می‌دهد پیامبر(ص) امی است یعنی کتابت نمی‌کند؛ البته امی‌بودن به معنای بی‌سواد نیست و این خطای فاحشی است که در کتب رخ داده است. قرآن کریم در سوره کهف فرموده است: وَمَا كُنْتَ تَتْلُو مِنْ قَبْلِهِ مِنْ كِتَابٍ وَلَا تَخُطُّهُ بِيَمِينِكَ ۖ إِذًا لَارْتَابَ الْمُبْطِلُونَ. در کتاب ارشیای نبی آمده است: آن طومار را به کسی که خواندن نداند دادیم، پیامبر(ص) تظاهر به این داشتند که نمی‌توانند بخوانند تا جایی که برخی ایشان را متهم کردند که قرآن را از بزرگان یهودی گرفته است ولی قرآن در پاسخ فرموده است: وَلَقَدْ نَعْلَمُ أَنَّهُمْ يَقُولُونَ إِنَّمَا يُعَلِّمُهُ بَشَرٌ ۗ لِسَانُ الَّذِي يُلْحِدُونَ إِلَيْهِ أَعْجَمِيٌّ وَهَٰذَا لِسَانٌ عَرَبِيٌّ مُبِينٌ.

در اناجیل هم مطالبی در مورد پیامبر(ص) وجود دارد؛ از جمله یوحنا آورده است: بسیار چیزهای دیگر دارم که به شما بگویم لکن اکنون طاقت تحمل آن را ندارید و چون روح راستی آید شما را به جمیع راستی دعوت کند؛ او از امور آینده به شما خبر خواهد داد؛ مبشرا یاتی برسول من بعده. در جای دیگر از پیامبر به عنوان مسیح منتظر یاد شده است. این بخش از انجیل برنابا است که زیر بار آن نمی‌روند؛ به‌راستی معجزاتی که خدا آنها را بر دست من ظاهر می‌کند و نمی‌شمارم خود را زیرا من لایق آن نیستم؛ خیلی از چیزها را من نمی‌توانیم به شما بگویم زیرا لایق آن نیستم. آنکه پیش از من آفریده شد و پس از من بیاید و زود است تمام حق را بیاورد. 

در جای دیگر آورده است خوشا به حال کسانی که گوش به سخن او می‌دهند وقتی که به جهان بیاید زیرا رحمت خدا بر آنان سایه خواهد افکند. آری چنان که این درخت ما را از آفتاب سوزان نگاه می‌دارد رحمت خدا هم ایمان‌آورندگان را از آتش نگاه خواهد داشت و آن کسی که می‌آید محمد، پیامبر خداوند است.

انجیل برنابا در چند سال قبل در ترکیه وقتی سیلی آمد پیدا شد و گفتند انجیل برای بیش از دوهزار سال قبل است؛ این خبر در رسانه‌ها خیلی بازتاب داشت و حتی اردوغان قرار گذاشت که آن را افتتاح کند ولی ناگهان اثر آن محو شد و مشخص نشد که چرا و چه سرنوشتی پیدا کرد ولی چنین تعابیری درباره پیامبر(ص) در آن وجود دارد که او وسیله اعمال صالحه بین مردم خواهد شد و مانند ابر سفیدی رحمت خود را بر مردم نثار می‌کند. وَمَا أَرْسَلْنَاكَ إِلَّا رَحْمَةً لِلْعَالَمِينَ. بنابراین مواردی بوده که چنین اناجیلی پیدا شده که با صراحت از پیامبر اسلام سخن گفته و بر حقانیت ایشان تاکید دارد. 

اسلام‌آوردن موریس بوکای با دیدن جسد فرعون

جسد مومیایی فرعون را با مراسم مفصلی در زمان ژیسگار دستن به فرانسه تحویل دادند و موریس بوکای هم به خاطر وجود جسد فرعون که قرآن به آن اشاره کرده است مسلمان شد. بوکای آثار آب را در جسد فرعون یافت ولی در هیچ منبع یهودی و مسیحی و ... توضیحی در مورد فرعون نیافت که او غرق شده باشد و متوجه شد که فقط قرآن کریم توضیح داده است که در آب غرق شد و جسدش را به عنوان عبرت باقی خواهد گذاشت.

البته تعابیری در انجیل برنابا وجود دارد که به تعالیم ما مسلمین در مورد پیامبر(ص) خیلی نزدیک است لذا می‌گویند شما آن را درست کرده‌اید. در این انجیل از نام حضرت محمد(ص) سخن به میان آمده و اینکه دین تو هرگز ضعیف نمی‌شود و بعد مردم صدا بلند و درخواست کردند که ای خدا محمد را برای خلاص ما بفرست. 

فخرالاسلام که فردی مسیحی بود و مسلمان شد و در دوره آیت‌الله بروجردی سر و صدای زیادی هم برپا کرد. او می‌گوید من در یکی از اناجیل متروکه خطی که بر پوست نوشته شده بود دیدم که در وصایای مسیح به شمعون پطرس مرقوم شده است که ای شمعون خدا فرمود به تو وصیت کنم سیدالمرسلین، احمد، صاحب شتر سرخ که صورتی چون ماه و بنیه‌ای قوی دارد؛ بزرگ فرزندان آدم و رحمت برای جهانیان و پیامبر امی عربی است.

ممکن است برخی مطرح کنند که انجیل و تورات در دوره نزول قرآن به همان سبک تحریف‌نشده باقی بوده است و فرمایشات قرآن ناظر به آن‌ها است و تغییرات در چند صدسال اخیر رخ داده است ولی تاکنون هیچ مفسر و محققی چنین چیزی نگفته است.  البته پیروان ادیان همین الان هم احکام خود را از کتبشان می‌گیرند مثلا الان در دیوار ندبه در فلسطین اشغالی، حریم زن و مرد کاملا از هم جدا است. حجاب زنان یهودی فوق‌العاده است، البته در همین تورات به انبیاء نسبت‌های بد و ناروا هم داده‌اند ولی بخش مهمی از تصدیقات وجود دارد که قرآن کریم هم آن را تصدیق کرده است لذا تعبیر مصدقا لما بین یدی در قرآن زیاد تکرار شده است. 

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اعتراف نسخه‌های قدیمی انجیل به برتری پیامبر اسلام(ص) بر سایر انبیاء»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..