تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




میزان تقاضا برای ثبت‌نام خودروهای برقی چقدر بوده است؟

طی هفته گذشته، سامانه یکپارچه برای ثبت‌نام خودروهای برقی در اختیار متقاضیان قرار گرفت. این خودروها نخست در قالب سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی عرضه شدند که عرضه آن‌ها با عدم استقبال مشتریان روبه‌رو شد. بااین‌حال عرضه خودروهای برقی در قالب یک سامانه جداگانه و بدون محدودیت، باعث استقبال مشتریان شده است.

به گفته «مهدی ضیغمی»، معاون وزیر صنعت، 140 هزار نفر برای ثبت‌نام خودروهای برقی در سامانه یکپارچه اقدام کرده‌اند. تاکنون 10 هزار خودرو برقی وارد کشور شده است که اکثر آن‌ها با هدف استفاده در ناوگان تاکسیرانی ثبت سفارش شده بودند. به گفته ضیغمی، برای تخصیص خودرو به متقاضیان، از روش قرعه‌کشی استفاده خواهد شد. درحال‌حاضر به ازای هر 14 متقاضی، یک خودرو برقی وجود دارد.

جنبه‌های پیدا و پنهان ثبت‌نام خودروهای برقی در سامانه یکپارچه

بدون شک جذابیت سرمایه‌گذاری خودروهای وارداتی، بزرگترین عامل برای استقبال مشتریان از ثبت‌نام خودروهای برقی بوده است. ثبت‌نام این خودروها بدون هیچ‌گونه محدودیتی انجام می‌پذیرفت و تنها شرط آن، بلوکه کردن مبلغ 100 میلیون تومان در حساب بانکی بود. ازاین‌رو متقاضیان بسیاری برای ثبت‌نام و پیش‌خرید خودروهای الکتریکی اقدام کردند. انگیزه اصلی آن‌ها برای ثبت‌نام این خودروها،‌ فروش حواله یا خودرو به همراه سود قابل‌توجه در آینده نزدیک بوده است.

ثبت‌نام خودروهای برقی

نکته‌ای که در این بین وجود دارد، تقاضای نامتوازن برای خرید خودروهای برقی است. خودروهای الکتریکی چینی با هدف استفاده به عنوان تاکسی وارد شده‌اند و از نظر سطح امکانات رفاهی در وضعیت پایه قرار دارند. مشتریان نیز تقاضای چندانی را برای ثبت‌سفارش این خودروها نخواهند داشت. در سوی دیگر، تقاضا برای خرید خودروهای برقی با برندهای معتبر بسیار زیاد خواهد بود. در سوی دیگر تقاضایی برای خرید خودروهای برقی چینی وجود ندارد. به همین دلیل مدیران سامانه یکپارچه در تلاش هستند تا خودروهای برقی چینی را به هر صورت به متقاضیان بفروشند.

این مسئله مورد اشاره ضیغمی نیز قرار گرفته است. به گفته او، هنوز تعدادی از متقاضیان نسبت به انتخاب خودروی برقی اقدام نکرده‌اند. ضیغمی در ادامه افزود: «بعد از قرعه‌کشی و اولویت‌بندی، ثبت‌نام سایر متقاضیان خرید خودروهای برقی ابطال می‌شود. لذا متقاضیان خرید خودروهای برقی باید در دوره‌های بعدی که از طریق سامانه اعلام می‌شود نسبت به بلوکه‌کردن پول در نزد یکی از بانک ها اقدام و سایر مراحل ثبت‌نام را طی کنند.»




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «میزان تقاضا برای ثبت‌نام خودروهای برقی چقدر بوده است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..