تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




رئیس موقت فراکسیون انقلاب: به جد از ریاست قالیباف حمایت می کنم /عضو فراکسیون انقلاب: برای کاندیدای ریاست باید در فراکسیون رأی گیری شود

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، یک روز مانده به افتتاحییه مجلس دوازدهم، فراکسیون انقلاب اسلامی انتخابات هیات رئیسه موقت خود را برگزار کرد و در اتفاقی عجیب موسی غضنفرآبادی در رقابت با محمود نبویان، کرسی ریاست موقت این فراکسیون را به دست گرفت.

غضنفرآبادی دقایقی بعد از کسب کرسی ریاست این فراکسیون در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین، از حضور نمایندگان نزدیک به قالیباف در این فراکسیون روایت کرد، آنهم در شرایطی که در کمیته اولیه تشکیل این فراکسیون نام برخی چهره های تندرو نزدیک به امنا نیز دیده می شد.

بنا به روایت غضنفرآبادی، پژمانفر نیز یکی دیگر از کاندیداهای ریاست بوده است که کنار می رود و نبویان وارد گود می شود.

در ادامه گفتگوی خبرگزاری خبرآنلاین با موسی غضنفرآبادی، رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم را می‌خوانید:

غضنفرآبادی: نیروهای قالیباف در فراکسیون انقلاب هستیم

*آقای غضنفرآبادی! با توجه به اینکه پیش از این هم عضو فراکسیون انقلاب اسلامی در مجلس یازدهم بودید، فضای این فراکسیون در مجلس دوازدهم چه تفاوتی با مجلس یازدهم داشت؟

فراکسیون انقلاب اسلامی در مجلس یازدهم و دوازدهم همگی بر محور کار، تلاش، تفاهم و همدلی قرار دارد، لذا در فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم رویه براساس رفاقت، دوستی و همدلی قرار داشت.

*ترکیب جریان‌های سیاسی حاضر در فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم نسبت به مجلس قبل تغییر کرد، تعداد افراد متعلق به جناح‌ها تغییر کرده است؟

فراکسیون انقلاب اسلامی یک جناح بیشتر نیست، در این فراکسیون همه هستند و از یک موضوع هستند.

*زمزمه‌هایی درباره کاهش نیروهای قالیباف در فراکسیون انقلاب اسلامی شنیده می‌شود...

ما جزو نیروهای قالیباف هستیم.

*قبل از برگزاری انتخابات هیئت رئیسه فراکسیون انقلاب اسلامی نام شما حتی در گمانه‌زنی‌ها مطرح نبود، چه اتفاقی افتاد که داوطلب ریاست فراکسیون انقلاب اسلامی شدید؟

وقتی آنجا رفتم، نام‌نویسی کردم. مشاهده کردم نام یک نفر است و بنده به عنوان نفر دوم نام ‎نویسی کرد.

*یعنی شما و نبویان برای ریاست فراکسیون انقلاب اسلامی نام‌نویسی کردید...

خیر، ابتدا نام پژمان‌فر بود، بعد او کناره‌گیری کرد و نبویان آمد.

*کسی هم شما را برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست فراکسیون انقلاب اسلامی همراهی و تشویق کرد؟

خیر، براساس تصمیم شخصی خودم برای ریاست فراکسیون انقلاب اسلامی ثبت‌نام کردم البته دوستان دیگر هم بودند.

*فراکسیون انقلاب اسلامی در انتخابات ریاست مجلس از کدام چهره‌های مطرح حمایت می‌کند؟

امکان دارد متفاوت باشد اما ما به همراه تعدادی از قالیباف حمایت می‌کنیم، بنده خودم به شخصه به جد و با قدرت از قالیباف حمایت می‌کنم. البته امکان دارد افراد دیگری هم باشند اما همگی در جریان و راستای انقلاب هستند.

جوکار: در فراکسیون انقلاب اسلامی صف‌بندی وجود ندارد

در حالی که رئیس موقت فراکسیون انقلاب اسلامی رسماً از ریاست قالیباف بر مجلس دوازدهم حمایت می‌کند، محمدصالح جوکار در گفتگو با خبرگزاری خبرآنلاین در واکنش به این ادعای غضنفرآبادی می‌گوید که « در فراکسیون اسامی کاندیداهای هیئت رئیسه مجلس مطرح و رأی‌گیری می‌شود سپس به صحن مجلس معرفی می شوند.»

*آقای جوکار! ترکیب نیروهای حاضر در فراکسیون انقلاب اسلامی به چه صورت است؟

لیستی نیست، فراکسیون اساسنامه‌ای دارد که هر کسی این اساسنامه را می‌خواند و اگر بتواند طبق آن عمل کند، عضو فراکسیون می‌شود.

*مثلا از نزدیکان آقای قالیباف هم هستند، حمید رسایی عضو لیست امنا هم عضو فراکسیون انقلاب اسلامی است و ...

هیچ نوع صف‌بندی وجود ندارد، ما اساسنامه و مرامنامه داریم، بر این اساس هر کسی تمایل داشته باشد، می‌تواند عضو فراکسیون شود و هیچ‌گونه ممنوعیتی وجود ندارد.

*در حالی که رسایی به عنوان رقیب جدی قالیباف از جمله چهره‌های حاضر در فراکسیون انقلاب اسلامی است، غضنفرآبادی رسماً از ریاست قالیباف بر مجلس حمایت می‌کند...

خیر، در فراکسیون کاندیداهای هیئت رئیسه مجلس مطرح و رأی‌گیری می‌شود سپس به صحن مجلس می‌آید.

*قرار است فراکسیون انقلاب اسلامی از کدام چهره برای ریاست مجلس اعلام حمایت کند؟

هر کسی می‌خواهد داوطلب ریاست مجلس شود، اعلام کاندیداتوری می‌کند و رأی‌گیری می‌شود.

*یعنی برنامه ریزی برای حمایت فراکسیون انقلاب اسلامی از فرد خاصی نشده است؟

اصلاً بحث این نیست، نامزدهایی که مطرح هستند، ثبت‌نام می‌کنند، فراکسیون رأی‌گیری می‌کند و کسانی که بیشترین رأی را می‌آورند، برای رأی‌گیری به داخل صحن مجلس می‌آیند.

*از میان داوطلبین ریاست مجلس، اسامی کدام داوطلبین در فراکسیون انقلاب اسلامی مطرح هستند؟

بهر حال عده‌ای می‌خواهند برای ریاست و برخی برای نائب رئیسی، دبیری و ناظر ثبت‌نام کنند. افرادی که ابراز می‌کنند فراوان هستند اما تا وقتی ثبت‌نام نشود برای ما کاملاً روشن نیست.

*چه اتفاقی افتاد که نبویان نتوانست موفق به کسب کرسی ریاست فراکسیون انقلاب شود؟

دست اعضای فراکسیون است، آنها رأی می‌دهند.

*آقاتهرانی عضو فراکسیون انقلابی است؟

بله.

۲۷۲۱۱




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «رئیس موقت فراکسیون انقلاب: به جد از ریاست قالیباف حمایت می کنم /عضو فراکسیون انقلاب: برای کاندیدای ریاست باید در فراکسیون رأی گیری شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..