تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهترین بازیگران زن دهه شصتی سینما از ترانه علیدوستی تا سارا بهرامی

چهره های مشهور بازیگری در سینما که روزهای اوج خود را تجربه می کنند در فیلم و سریال های مختلفی نقش آفرینی کرده و به شهرت رسیده است. در ادامه بهترین بازیگران زن دهه شصتی سینمای ایران را در Niksalehi مشاهده کنید.

بازیگران زن دهه شصتی

بازیگران دهه شصت بدن اصلی سینمای ایران را تشکیل می‌ دهند و اکثرا هنرپیشگان اصلی فیلم‌ و سریال‌ها هستند. برخی از آنها حتی موفق به دریافت جوایز بین المللی نیز شده‌‌اند.

بازیگران دهه ۶۰ اکنون در دهه سوم و چهارم عمر خود به سر می‌برند و بازیگرانی جاافتاده و پخته هستند. هنرپیشگان این نسل که بیشتر در دهه ۸۰ وارد رسانه ایران شدند، تحولی عظیم را در صنعت سینما به وجود آوردند.

تا پیش از آن، سینمای ایران بیشتر قهرمان پرور بود و قهرمانان نیز اکثرا شخصیت‌هایی سفید و بی‌نقص بودند. همچنین پیش از آن فیلم‌ها رنگ و بوی دیگری داشتند‌. اما در دهه ۸۰ فیلم‌های اجتماعی رونق گرفتند و قهرمانان نیز دیگر شخصیت‌هایی خاکستری با نقص‌هایی که به چشم مخاطب می‌آمد، بودند.

مارال بنی آدم

بازیگران زن دهه شصتیمارال بنی آدم

وی از جمله بازیگران متولد دهه ۶۰ محسوب می‌شود که در اوایل دهه ۹۰ با حضور در تئاتر بازیگری را آغاز کرد. اولین بار این بازیگر با نقشی کوتاه در فیلم مشهور فروشنده‌ دیده شد‌. سپس در فیلم‌های خشکسالی و دروغ، گیسوم و سریال هم‌گناه حضور پیدا کرد‌.

در سال ۱۴۰۱ نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فیلم در آغوش درخت شد. سپس در سال ۱۴۰۲ به واسطه حضور در فیلم پروین توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کند.

اندیشه فولادوند

بازیگران زن دهه شصتیاندیشه فولادوند

وی از بازیگران زن دهه شصت است که طبع شعر خوبی نیز دارد. این بازیگر از سال ۱۳۸۲ و فیلم «سربازهای جمعه» وارد سینما شد و در «سن پطرزبورگ» با نقش کتی او را در خاطر داریم.

اما مطرح شدن او با نقش افسانه سریال پرمخاطب «شیدایی» صورت گرفت. از آثار اخیر این بازیگر باید به فیلم‌ «خائن کشی» و سریال‌های «دراکولا»، «بعد از آزادی» و «رحیل» اشاره کنیم.

نگار جواهریان از برترین هنرپیشه های سینما بازیگران زن دهه شصتینگار جواهریان

وی که بعد از ازدواج با رامبد جوان و مادر شدن، کم‌کارتر شده است، در سال‌های گذشته جزو بهترین بازیگران دهه شصتی سینمای ایران محسوب می‌شد. جواهریان با سریال «زیر تیغ» در ذهن عموم مردم ماندگار شده و اوج هنرنمایی او در فیلم‌های « طلا و مس»، «اینجا بدون من» و «حوض نقاشی» است که در هر سه فیلم نقش یک بیمار یا معلول را به شکل‌های متفاوتی ایفا کرده است.

جواهریان برای «طلا و مس» سیمرغ بلورین دشت کرد و برای دو فیلم دیگر هم نامزد دریافت جایزه بود. سریال «خاتون» این بازیگر در سال‌ ۱۴۰۰ جز پربازدیدترین‌ها شد.

سارا بهرامی

بازیگران زن دهه شصتیسارا بهرامی

او با اینکه نسبت به بازیگران زن دهه شصتی دیگر خیلی دیرتر شناخته شد، اما به واسطه تلاش و حضورش روی صحنه تئاتر پس از چند تجربه تصویری خیلی زود به یکی از بهترین بازیگران دهه شصتی سینما تبدیل شد.

وی شش سال پس از اولین کار تصویری‌اش توانست برای بازی در فیلم «دارکوب» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن و سایر جوایز معتبر داخلی را درو کند.

بهرامی که تا مدتی در فیلم‌های اجتماعی ایفای نقش می‌کرد، با حضور در سریال «ساخت ایران ۲» و «هزارپا» نشان داد در کمدی هم حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. فیلم‌ «جنگل پرتقال»، فیلم «بعد از رفتن» و فیلم «سال گربه» از آثار جدید او هستند.

ترانه علیدوستی از بازیگران زن دهه شصتی بازیگران زن دهه شصتیترانه علیدوستی

وی یکی دیگر از بازیگران برتر در بین لیست بهترین بازیگران متولد دهه ۶۰ سینمای ایران است. این بازیگر در حالیکه فقط ۱۸ سال داشت در فیلم «من ترانه ۱۵ سال دارم» به کارگردانی رسول صدرعاملی ایفای نقش کرد و برای همین نقش برنده سیمرغ بلورین شد.

او که جوانترین برنده سیمرغ در تاریخ سینماست، با بازی‌های درخشان خود به پیشرفتش ادامه داد، اما در سال‌های اخیر حضورش در «شهرزاد» و «فروشنده» در دو نقش کاملا متفاوت اوج هنرنمایی او در سینما بوده است. فیلم‌های «تفریق» و «اورکا» از آثار جدید خانم ترانه هستند.

طناز طباطبایی

بازیگران زن دهه شصتیطناز طباطبایی

وی اولین بار در فیلم «دیشب باباتو دیدم آیدا» به کارگردانی رسول صدرعاملی که تبحر خاصی در معرفی بازیگران جوان دارد ایفای نقش کرد. طباطبایی به تدریج و با حضور در نقش‌های کوتاه و آثار تلویزیونی به پیشرفت خود ادامه داد تا اینکه اولین نقطه عطف کارنامه‌اش در سال ۱۳۸۹ و با بازی در فیلم «مرهم» رقم خورد.

طناز در فیلم علیرضا داوودنژاد نقش یک دختر معتاد فراری را به بهترین شکل و با جزئیات بازی کرد و بعد از ایفای نقش در این کار، سطح آثار و بازی‌های او به شکل قابل ملاحظه‌ای بالاتر رفت.

او در سال‌های اخیر با بازی در فیلم‌های موفق و متفاوت توانمندی خود را بیش از پیش به نمایش گذاشته است و همین سبب شد سال گذشته بالاخره سیمرغ برترین بازیگر زن جشنواره را برای فیلم شنای پروانه از آن خود کند. خانم طباطبایی در سریال «یاغی» محصول ۱۴۰۱ نیز خوش درخشید.

رعنا آزادی ور از هنرپیشه های محبوب بازیگران زن دهه شصتیرعنا آزادی ور

او از بازیگران زن ایرانی دهه ۶۰ است که سابقه طولانی در بازیگری دارد. نخست او را در «مارمولک» کمال تبریزی و سپس در «درباره الی» دیدیم. با اینکه خانم آزادی ور ایفای نقش‌ها شایسته‌ای در طول این سال‌ها داشتند

اما این کاراکتر سمیرا در سریال «زخم کاری» بود که این بازیگر را درمیان مخاطبان جا انداخت. از نقش‌‌آفرینی‌های اخیر این بازیگر باید به سریال «جیران» و فیلم «مرد بازنده» اشاره کنیم.

الناز شاکردوست

بازیگران زن دهه شصتیالناز شاکردوست

وی کار خود را از تئاتر آغاز کرد، اما خیلی زود توانست با حضور در فیلم «گل یخ» کیومرث پوراحمد خود را مطرح کند و سال بعدش در چهار فیلم سینمایی ایفای نقش کرد.

این بازیگر زن که تا مدت‌ها در آثار درجه دوی سینمایی حضور پیدا می‌کرد، چند سالی می‌شود مسیر کاری خود را تغییر داده و با بازی در فیلم‌هایی چون «خفه‌گی»، «سراسر شب»، «شبی که ماه کامل شد» و «مطرب» فصل جدیدی را در دوران کاری خود تجربه کرده است.

شاکردوست برای بازی در نقش فائزه‌ی «شبی که ماه کامل شد» تمامی جوایز معتبر داخلی را درو کرد و سیمرغ بلورین جشنواره را هم از آن خود کرد. او اخیرا با ایفای نقش در فیلم‌های «تی تی»، «ابلق» و فیلم «بی‌بدن» خوش درخشید.

باران کوثری از موفق ترین بازیگران زن دهه شصتی بازیگران زن دهه شصتیباران کوثری

وی را می‌توان از موفق‌ترین و بهترین بازیگران متولد دهه ۶۰ نامید. کوثری با وجود ممنوعیت‌ها و محدودیت‌هایی که در تمام این سال‌ها داشته، اما توانسته است پنج بار نامزد دریافت سیمرغ بلورین شود و از این بین دو بار سیمرغ را از آن خود کند.

کوثری به واسطه خانواده‌ای هنری، از سال ۱۳۷۰ و در حالیکه فقط شش سال داشته با بازی در آثار مادرش رخشان بنی‌اعتماد توانست خود را به عنوان بازیگری ماهر نشان دهد.

باران کوثری تاکنون برای دو فیلم «خون بازی» و «کوچه بی‌نام» موفق به دریافت سیمرغ بلورین و برای بسیاری از فیلم‌های دیگر نامزد دریافت جایزه شده است.

پریناز ایزدیار

پریناز ایزدیارپریناز ایزدیار

او یکی از برترین ستارگان زن حال حاضر سینمای ایران است. ایزدیار کار خود را در سریال‌های تلویزیونی آغاز کرد و پس از ایفای نقش‌های کوتاه، در سریال «زمانه» حسن فتحی نقش اصلی را بر عهده داشت.

این بازیگر پس از حضور در آثاری چون «شهرزاد»، «ابد و یک روز» و «سرخ‌پوست» به انتخاب اول بسیاری از کارگردانان در سینما تبدیل شده است و انصافا هم به خوبی توانسته خود را در سینمای ایران تثبیت کند.

ایزدیار که این روزها چند فیلم را آماده اکران دارد، کماکان جزو پرکارترین‌های این عرصه محسوب می‌شود و فعالیت موفق دیگر او همکاری مجدد با نوید محمدزاده در «تفریق» مانی حقیقی بوده است. پریناز ایزدیار در سال ۱۴۰۱ با سریال «جیران» خوش درخشید. فیلم‌های «مغز استخوان»، «سه کام حبس» و «ملاقات خصوصی» از آثار جدید او هستند.

متین ستوده چهره مشهور سینما متین ستودهمتین ستوده

وی فعالیت بازیگری خود را از سال ۱۳۷۰ و با سریال «این خانه دور است» شروع کرد اما تا سال ۱۳۸۹ و سریال «سه دونگ، سه دونگ» به خوبی دیده نشد.

نقطه عطف بازیگری این هنرمند از بازیگران دهه شصت تلویزیون به سریال «لیسانسه‌ها» برمی‌گردد. خانم ستوده در چند فیلم و سریال دیگر ایفای نقش داشته است و محبوبیت دارد.

ژیلا شاهی

ژیلا شاهیژیلا شاهی

وی نیز از جمله دیگر هنرمندان متولد ۶۰ است که طی سال‌های اخیر با بازی زیبای خود مورد توجه قرار گرفت. او بازیگری را از نوجوانی شروع کرد و سپس در کلاس‌های مرحوم سمندریان سطح خود را ارتقا داد. اولین حضور این بازیگر جلوی دوربین با فیلم  روئیدن در باد بود.

او سپس در فیلم‌های خاکستر و برف، فصل فراموشی فریبا و روزهای نارنجی حضور پیدا کرد تا اینکه با فیلم قصر شیرین مورد توجه قرار گرفت. او برای این فیلم نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن و برنده بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا شد.

خانم شاهی برای فیلم موقعیت مهدی نیز باری دیگر توانست نامزد بهترین بازیگر نقش اول زن شود. این هنرپیشه همچنین برای بازی در سریال پوست شیر نیز مورد تحسین قرار گرفت.

ویدا جوان

ویدا جوانویدا جوان

وی از بازیگران زن دهه شصتی ایران است که مدرک تحصیلی لیسانس حسابداری دارد، طراحی و ایده پردازی نیز می‌کند. او را نخستین بار در سریال «راه طولانی» دیدیم و با سریال «زمانه» نیز در بین مخاطبان جا افتاد.

سریال «ماه و پلنگ» و ایفای نقش در کاراکتری منفی، استعداد ویدا جوان را بیش از پیش ثابت کرد. اخیرا نیز این هنرمند از بازیگران متولد دهه ۶۰ را در سریال «تمام رخ» دیدیم.

مینا وحید از بهترین بازیگران زن دهه شصتی مینا وحیدمینا وحید

وی از دختران بازیگر دهه ۶۰ است که با فیلم «آتش سبز» و در سال ۱۳۸۶ وارد دنیای بازیگری شد اما شناخته شدن و محبوبیت او علیرغم نقش‌آفرینی‌های دیگرش که موفق نیز بودند با سریال «بانوی عمارت» تثبیت شد. این بازیگر اخیرا در «برف بی صدا می‌بارد»، «افرا» و فصل سوم «ساخت ایران» حضور داشت.

الناز حبیبی

الناز حبیبیالناز حبیبی

وی از سنین کودکی وارد دنیای بازیگری شد و در تئاترهای مختلف حضور داشت. او سپس به عنوان بازیگر نوجوان فعالیت کرد تا اینکه با نقش تقریبا کوتاهی در سریال فاصله‌ها مورد توجه قرار‌ گرفت.

با سریال دردسرهای عظیم بسیار مورد توجه قرار گرفت. این هنرپیشه برای فیلم رمانتیسم عماد و طوبا نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن شد. نکته مهم درباره الناز حبیبی حضور او در فیلم فسیل که رکورد گیشه سینمای ایران را زد، است. او در فیلم تمساح خونی نیز حضور داشت.

نازنین بیاتی

نازنین بیاتینازنین بیاتی

وی در سال ۱۳۹۱ با کشف پرویز شهبازی به عنوان نقش اول فیلم «دربند» وارد سینما شد و خیلی زود توانست خود را به عنوان بازیگری توانمند و مسلط در سینما و تلویزیون تثبیت کند و فیلم سینمایی «فرشته‌ها با هم می‌آیند» حضوری متفاوت داشت.

نازنین بیاتی در کارنامه خود هم آثار کمدی و هم آثار جدی دارد و این نشان می‌دهد این بازیگر در انتخاب نقش توازن را به خوبی رعایت کرده است. نازنین بیاتی با بازی در «دربند» برنده بهترین بازیگر جشن انجمن منتقدان و نویسندگان شد. سریال «قطب شمال» از آثار جدید این هنرپیشه است.

پلازا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهترین بازیگران زن دهه شصتی سینما از ترانه علیدوستی تا سارا بهرامی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..