تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ایلان ماسک ابر رایانه می‌سازد


به گزارش تابناک به نقل از رویترز، او می خواهد ابررایانه مذکور را تا پاییز ۲۰۲۵ میلادی راه اندازی کند و احتمالا xAI برای ساخت این رایانه عظیم با اوراکل همکاری کند. البته استارت آپ مذکور هنوز به سوالات پاسخ نداده است. ابررایانه مذکور پس از تکمیل شدن مجموعه ای از تراشه های متصل به یکدیگر واحدهای پردازش گرافیک H۱۰۰ خواهد بود که حداقل ۴ برابر بزرگترین خوشه GPU فعلی هستند. طبق نوشته نشریه اینفورمیشن، ماسک در ماه می این توضیحات را به سرمایه گذاران داده است.

خانواده پردازنده‌های گرافیکی قدرتمند H۱۰۰ انویدیا بر بازار تراشه‌های مرکز داده برای هوش مصنوعی تسلط دارند، اما به دلیل تقاضای بالا، دستیابی به آنها دشوار است.

ماسک سال گذشته xAI را برای به چالش کشیدن شرکت های توسعه دهنده هوش مصنوعی اوپن ای آی و گوگل تاسیس کرد. در اوایل سال جاری میلادی ماسک اعلام کرد برای آموزش هوش مصنوعیGork۲ از ۲۰ هزار پردازنده گرافیکی H۱۰۰ انویدیا استفاده کرده و مدل Grok۳ نیز بیش از ۱۰۰ هزار تراشه مشابه نیاز دارد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ایلان ماسک ابر رایانه می‌سازد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..