تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




سرویس پیام‌رسان ICQ ماه آینده پس از 28 سال تعطیل می‌شود

ICQ که در دهه 90 یک برنامه پیام‌رسان بسیار محبوب بود، از 26 ژوئن (6 تیر) پس از تقریباً 28 سال تعطیل خواهد شد. شرکت روسی VK که از سال 2010 مالک ICQ بوده است، ضمن اعلام این خبر، کاربران را تشویق کرده تا برای چت‌های معمولی از VK Messenger و برای مکالمات کاری از VK WorkSpace استفاده کنند.

سرویس پیام‌رسان ICQ مانند AOL Instant Messenger یا MSN Messenger یکی از اولین برنامه‌ها در نوع خود بود که با اختصاص‌دادن شماره‌ای به کاربران برای اتصال با یکدیگر (به‌جای نام کاربری یا آدرس ایمیل) شناخته می‌شود. همچنین این برنامه ویژگی‌های غیرمعمولی مانند پیام‌رسانی SMS و امکان ارسال پیام به افرادی که آفلاین بودند را نیز ارائه می‌کرد.

راه‌اندازی تا تعطیلی پیام‌رسان ICQ

ICQ در سال 1996 با الهام از جمله «I seek you» (به‌معنای به‌دنبال تو هستم) توسط شرکت Mirabilis راه‌اندازی شد و AOL آن را در سال 1998 خریداری کرد. این سرویس در مقطعی موفق شد به 100 میلیون کاربر دست پیدا کند. AOL این سرویس را در سال 2010 به Digital Sky Technologies فروخت، شرکتی که مالک VK بود و در آن زمان Mail.ru نام داشت.

حالا در صفحه اصلی وب‌سایت این سرویس پیغامی وجود دارد که به سادگی در آن نوشته شده است:

«ICQ از 26 ژوئن دیگر کار نخواهد کرد. می‌توانید در VK Messenger با دوستان و در VK Workspace با همکاران خود چت کنید.»

نسخه مدرن ICQ قابلیت‌هایی مانند سایر برنامه‌های پیام‌رسان از جمله واتس‌اپ یا تلگرام را به کاربران ارائه می‌کند. درحال‌حاضر، این برنامه از اپ استور اپل و گوگل پلی استور حذف شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «سرویس پیام‌رسان ICQ ماه آینده پس از 28 سال تعطیل می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..