تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مرد در سایه، جانشین ابراهیم رئیسی می‌شود

مرد در سایه، جانشین ابراهیم رئیسی می‌شود

این روزنامه نوشت:

* جریانی وجود دارد که در ظاهر به نظر می‌رسد همفکر و همسو با رئیس جمهور فقید بوده ولی در عین حال اعتقادی نیز به گزینه‌های مطرح داخل پاستور مثل محمد مخبر ندارد زیرا چه در عرصه سیاست داخلی و چه در عرصه سیاست خارجی قائل به رویکردهای غیر سیاست‌های دولت سیزدهم دارد.

* جبهه پایداری این روزها دیگر یک جریان حاشیه ای سیاسی نیست بلکه سال‌هاست که کم کم در حال قدرت گرفتن و تصاحب جبهه‌های مختلف سیاسی است. این جبهه اخیرا توانسته کرسی‌های حساس و مهم تهران در مجلس را نیز از آن خود کند و برای تعیین رئیس پارلمان خط و نشان بکشد.همین جبهه پیش تر نیز مهمترین و بزرگترین رسانه کشور یعنی رسانه ملی را از آن خود کرده و در حال پمپاژ تفکرات خود از طریق همین رسانه است.

مرد در سایه، جانشین ابراهیم رئیسی می‌شود

* حال به نظر می‌رسد این جبهه برای انتخابات ریاست جمهوری به سراغ گزینه اصلی و قدیمی خود یعنی سعید جلیلی برود. البته ناظران بسیاری معتقد هستند که جلیلی در حقیقت رئیس جمهور در سایه دولت سیزدهم بوده است و وی توانسته در بسیاری از تصمیم‌های سیاسی و سیاست خارجی با توجه به مهره‌هایی که درون دولت داشته و دارد تاثیرگذار باشد.اما نکته اصلی اینجاست که اگر ترکیب پاستور تغییر کند دیگر جبهه پایداری نفوذ سابق خود را در دولت نخواهد داشت فلذا تکاپویی که این روزها شاهد درون این جبهه هستیم با منطق سیاسی همخوانی دارد. سعید جلیلی در انتخابات قبلی ریاست جمهوری نیز حضور داشت و در مناظره‌ها بیش از آنکه وارد چالش با کاندیداهای دیگر شود مسیر خود را رفت.

* زیرا مقرر شده بود که او برای پوشش رئیس جمهور فقید در میدان باشد و همین هم شد. اما موضوع مهم آنجا بود که بعد از پیروزی شهید سید ابراهیم رئیسی در انتخابات او به چند سهم مرسوم سیاسی اکتفا نکرد و تلاش کرد به صورت مویرگی در تمام ارگان‌های دولتی نفوذ داشته باشد. نشان به آن نشان که گهگداری تصاویری از جلسات همفکری سعید جلیلی منتشر می‌شود که او در راس جلسه نشسته و بعضا برخی وزرای دولت سیزدهم نیز در جلسه حضور داشته در حال گوش دادن به توصیه‌های وی هستند. برای مثال بعد از دستگیری و اعلام محکومیت ساداتی نژاد وزیر سایق جهاد کشاورزی تصاویری منتشر شد که این محکوم در همین جلسه حضور داشته و در حال یادداشت برداری از نصایح و توصیه‌های سعید جلیلی است.

* هرچند زمان اندک اما برای برخی گمانه زنی‌های سیاسی نیز به نظر می‌رسد، همچنان زود است. زیرا جریان‌ها و احزاب سیاسی کشورمان هنوز در مرحله گعده‌های داخلی خود هستند و نکته ای را بروز ندادند و آنچه که در رسانه‌های غیررسمی منتشر می‌شود شنیده‌ها و درگوشی‌هایی است که به بیرون درز کرده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مرد در سایه، جانشین ابراهیم رئیسی می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..