تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از شروع دوباره مذاکرات بین حماس و تل‌آویو تا حمله صهیونیست‌ها به جنوب لبنان

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، منابع رسانه‌ای وابسته به رژیم صهیونیستی به ازسرگیری گفت‌وگوهای آتش‌بس در نوار غزه و مبادله اسرا میان این رژیم و مقاومت فلسطین از طریق میانجیگران طی هفته آینده خبر دادند.

بر اساس اعلام این رسانه‌ها این تصمیم در پایان نشست «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده(سیا)، «دیوید بارنیا» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) و «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر قطر در پاریس گرفته شده است.

مطابق اعلام رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی این گفتگوها بر اساس پیشنهادهای جدیدی که ارائه شده، انجام خواهد شد.

آکسیوس نیز به نقل از یک مقام صهیونیست اعلام کرد که رؤسای سیا و موساد و نخست‌وزیر قطر در نشست خود در پاریس، ساختاری را که مسیر ازسرگیری گفت‌وگوهای آزادی اسرا را هموار کند، مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

این وبگاه خبری آمریکایی به نقل از یک مقام آمریکایی نیز بیان کرد که طی این نشست اگرچه امکان تداوم گفت‌وگوها مورد بررسی قرار گرفته، اما زمانی برای برگزاری دور جدید مذاکرات زمانی تعیین نشده است.

 از شروع دوباره مذاکرات بین حماس و تل‌آویو تا حمله صهیونیست‌ها به جنوب لبنان

انتقاد ‌گانتز از توصیه دادگاه لاهه درباره توقف حمله به رفح

بنی گانتز، وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی و از اعضای کابینه جنگی نتانیاهو به حکم اخیر دادگاه لاهه در زمینه لزوم توقف عملیات نظامی اسرائیل در رفح واکنش نشان داد.

وی ضمن طرح این ادعای دروغین درباره اینکه تل آویو تلاش خواهد کرد که جان غیرنظامیان را حفظ کند، ضمن دهن‌کجی به جامعه بین‌المللی تأکید کرد: اسرائیل به نبرد در رفح (جنوب نوار غزه) ادامه خواهد داد.

گانتز مدعی شد که این اقدام در راستای بازگرداندن اسرای اسرائیلی از غزه انجام خواهد شد. این در حالی است که ارتش رژیم صهیونیستی در ماه‌های اخیر پس از شکست برابر مقاومت فلسطین در عملیات هفتم اکتبر به نسل‌کشی آشکار و تمام عیار علیه غزه روی آورده و بیش از ۳۵ هزار فلسطینی را به شهادت رسانده است.

از شروع دوباره مذاکرات بین حماس و تل‌آویو تا حمله صهیونیست‌ها به جنوب لبنان

تلاش صهیونیست‌ها برای آزادی اسرایشان

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت اظهارات برخی منابع صهیونیستی درباره گفت‌وگوهای آتش‌بس در نوار غزه و مبادله اسرا میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین را منتشر کرد.

یدیعوت آحارونوت به نقل از این منابع نوشت: گفت‌وگوهای پاریس بسیار موفقیت‌آمیز بود و در خصوص به جریان‌انداختن مذاکرات مبادله اسرا توافق شد.

این منابع صهیونیست اذعان کردند: ما باید واقعیت را بپذیریم. نمی‌خواهیم گفت‌وگوها به بن‌بست و رکود برسد، زیرا زمان برای اسرا رو به اتمام است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نقل از یک منبع آگاه اعلام کرد: رئیس موساد طرح جدیدی را برای مبادله اسرا به رئیس سیا و نخست‌وزیر قطر ارائه کرده است.

بر اساس ادعای تلویزیون رژیم صهیونیستی این طرح جدید شامل برخی راه‌حل‌های ممکن برای حل‌وفصل اختلافات موجود در گفت‌وگوهای پیشین است.

گفتنی است کمی پیش‌تر منابع رسانه‌ای وابسته به رژیم صهیونیستی از ازسرگیری گفتگوغهای آتش‌بس در نوار غزه و مبادله اسرا میان این رژیم و مقاومت فلسطین از طریق میانجیگران طی هفته آینده خبر دادند.

بر اساس اعلام این رسانه‌ها این تصمیم در پایان نشست «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سیا)، «دیوید بارنیا» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) و «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر قطر در پاریس گرفته شده است.

مطابق اعلام رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی این گفتگعوها بر اساس پیشنهادهای جدیدی که ارائه شده، انجام خواهد شد.

این در حالی است که جنبش مقاومت اسلامی فلسطین شامگاه هفدهم اردیبهشت‌ماه با توافق پیشنهادی ارائه‌شده از سوی میانجیگران برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه و مبادله اسرا میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین موافقت کرد، اما این اقدام با کارشکنی از سوی رژیم صهیونیستی و حمله این رژیم به شهر رفح در جنوب نوار غزه همراه شد.

 از شروع دوباره مذاکرات بین حماس و تل‌آویو تا حمله صهیونیست‌ها به جنوب لبنان

حمله سنگین حزب الله به المطله

حملات متنوع موشکی، پهپادی و خمپاره‌ای حزب‌الله لبنان به نظامیان، جنگ‌افزارها و مواضع صهیونیستی واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی همچنان ادامه دارد.

اداره اطلاع‌رسانی حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان و در واکنش به تعرض‌های دشمن صهیونیست به روستاهای مقاوم جنوبی و خانه‌های غیرنظامیان، رزمندگان مقاومت اسلامی عصر امروز شنبه بیست‌وپنجم ماه مه ۲۰۲۴ دو ساختمان در شهرک المطله را که نظامیان دشمن از آن‌ها استفاده می‌کردند با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و آن‌ها را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اذعان کرد که بر اثر اصابت دو موشک ضدزره شلیک‌شده از سوی حزب‌الله لبنان دو ساختمان در شهرک صهیونیست‌نشین «المطله» واقع در شمال سرزمین‌های اشغالی به شدت آسیب دیده‌اند و علاوه بر زیان‌دیدن برخی زیرساخت‌ها، برق مرکزی نیز در این منطقه اشغالی قطع شده است.

علاوه بر این حزب‌الله لبنان اعلام کرد که ساختمان دیگری را در شهرک صهیونیست‌نشین «المناره» که نظامیان صهیونیست از آن استفاده می‌کرده‌اند با تسلیحات موشکی هدف قرار داده است.

بر اساس اعلام حزب‌الله لبنان دو ساختمان دیگر نیز در شهرک صهیونیست‌نشین «شتولا» که از سوی نظامیان صهیونیست مورد استفاده قرار می‌گرفت از سوی رزمندگان حزب‌الله هدف قرار داده شد.

همچنین اداره اطلاع‌رسانی حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای دیگر اعلام کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان، رزمندگان مقاومت اسلامی ساعت ۱۸:۱۰ عصر امروز شنبه بیست‌وپنجم ماه مه ۲۰۲۴ تجهیزات جاسوسی موجود در تپه‌های اشغالی کفرشوبا را با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و آن را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

از شروع دوباره مذاکرات بین حماس و تل‌آویو تا حمله صهیونیست‌ها به جنوب لبنان

واکنش حماس به پیشنهادهای احتمالی جدید برای آتش‌بس

محمود مرداوی عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس دیدگاه‌های این جنبش در مورد پیشنهادهای احتمالی برای توافق آتش‌بس در نوار غزه و مبادله اسرا میان رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین را تبیین کرد.

مرداوی اعلام کرد: آتش‌بس دائم تنها راه دستیابی به توافق است. هرگونه پیشنهادی که به حماس ارائه می‌شود باید شامل عقب‌نشینی کامل اشغالگران باشد.

این عضو ارشد جنبش حماس ادامه داد: آتش‌بس دائم و عقب‌نشینی کامل اشغالگران بنیان هرگونه گفت‌وگویی است. تمامی کشورهایی که در کنار دشمن بودند، در حال بازنگری مواضع خود هستند.

گفتنی است کمی پیش‌تر منابع رسانه‌ای وابسته به رژیم صهیونیستی از ازسرگیری گفتگوهای آتش‌بس در نوار غزه و مبادله اسرا میان این رژیم و مقاومت فلسطین از طریق میانجیگران طی هفته آینده خبر دادند.

بر اساس اعلام این رسانه‌ها این تصمیم در پایان نشست «ویلیام برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی ایالات متحده (سیا)، «دیوید بارنیا» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) و «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» نخست‌وزیر قطر در پاریس گرفته شده است.

مطابق اعلام رسانه‌های وابسته به رژیم صهیونیستی این گفتگوها بر اساس پیشنهادهای جدیدی که ارائه شده، انجام خواهد شد.

آکسیوس نیز به نقل از یک مقام صهیونیست اعلام کرد که رؤسای سیا و موساد و نخست‌وزیر قطر در نشست خود در پاریس، ساختاری را که مسیر ازسرگیری گفتگوهای آزادی اسرا را هموار کند، مورد بحث و بررسی قرار داده‌اند.

 از شروع دوباره مذاکرات بین حماس و تل‌آویو تا حمله صهیونیست‌ها به جنوب لبنان

حمله اشغالگران صهیونیست به جنوب لبنان با بمب‌های فسفری

رسانه‌های خبری از بمباران جنوب لبنان توسط رژیم صهیونیستی با استفاده از بمب‌های ممنوعه طی ساعت‌های گذشته خبر دادند.

شبکه المیادین گزارش داد که اشغالگران صهیونیست که همواره از سلاح‌های ممنوعه استفاده کرده‌اند، این بار نیز با شلیک بمب‌های حاوی فسفر مناطقی از جنوب لبنان را هدف قرار دادند.

در همین ارتباط، خبرنگار المیادین شنبه شب گزارش داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، شهرک حولا در جنوب لبنان را بمباران کردند. صهیونیست‌ها در این حمله از بمب‌های فسفری استفاده کردند.

ساعاتی پیش نیز اداره اطلاع‌رسانی حزب‌الله لبنان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: در حمایت از ملت پایدار فلسطین در نوار غزه و مقاومت شجاع و شریف آنان و در واکنش به تعرض‌های دشمن صهیونیست به روستاهای مقاوم جنوبی و خانه‌های غیرنظامیان، رزمندگان مقاومت اسلامی عصر امروز شنبه بیست‌وپنجم ماه مه ۲۰۲۴ دو ساختمان در شهرک المطله را که نظامیان دشمن از آنها استفاده می‌کردند با تسلیحات مناسب هدف گرفتند و آنها را به صورت مستقیم مورد اصابت قرار دادند.

 

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از شروع دوباره مذاکرات بین حماس و تل‌آویو تا حمله صهیونیست‌ها به جنوب لبنان»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..