تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




فرار 45 هزار مسلمان روهینگیایی از میانمار

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، سازمان ملل متحد اعلام کرد که تشدید درگیری‌ها در ایالت راخین در میانمار حدود 45 هزار مسلمان روهینگیایی را مجبور به فرار کرده است. 

الیزابت تروسل، سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد، به خبرنگاران در ژنو گفت: در روزهای اخیر ده‌ها هزار غیرنظامی به دلیل درگیری‌ها در بوتیداونگ و ماونگداو که محله‌های حلبی‌نشین هستند، آواره شده‌اند.

وی افزود: تعداد روهینگیاهایی که فرار کردند، حدود 45 هزار نفر تخمین زده می‌شود. آن‌ها برای جستجوی امنیت به منطقه‌ای در رودخانه ناف در نزدیکی مرز با بنگلادش نقل مکان کردند.

تروسل خاطرنشان کرد که بیش از یک میلیون روهینگیایی در بنگلادش هستند که از عملیات پاکسازی قبلی فرار کرده‌اند.

سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد در عین حال در مورد خطرات آشکار و فعلی گسترش خطرناک خشونت در میانمار هشدار داد.

وی افزود: در این وضعیت هولناک، غیرنظامیان بار دیگر قربانی می‌شوند، کشته می‌شوند، اموالشان تخریب و غارت می‌شود و خواسته‌های آنها برای امنیت و امنیت نادیده گرفته می‌شود. آن‌ها بار دیگر مجبور به ترک خانه‌های خود در میان یک کابوس مکرر از رنج و سختی شده‌اند.

جیمز رودهفر، رئیس کمیساریای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد که مسئول پرونده میانمار است هم به رنج هولناک بسیاری از فراریان اشاره کرد. او گفت که تیمش مدارک را جمع‌آوری کرده و فیلم‌های ماهواره‌ای و فیلم‌های ضبط‌شده منتشر شده در اینترنت را که نشان می‌دهد شهر بوتیداونگ به‌طور گسترده‌ای در آتش سوخته بود، بررسی کردند.

وی افزود: ما اطلاعاتی دریافت کردیم که آتش زدن شهر بوتیداونگ در 17 می، دو روز پس از عقب‌نشینی ارتش از آن و اعلام ارتش آراکان مبنی بر تسلط کامل بر آن آغاز شد.

وی گفت که دفتر حقوق بشر سازمان ملل همچنان در حال بررسی صحت این اطلاعات و شناسایی دقیق عاملان آن است.

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «فرار 45 هزار مسلمان روهینگیایی از میانمار»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..