تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




برخورد قضایی با هر مجموعه‌ای که موجب شیوع ناهنجاری شود

بازدید دادستان فارس از کانون اصلاح و تربیتبه گزارش ایکنا از فارس، سیدمصطفی بحرینی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس امروز، 5 خرداد در بازدید از کانون اصلاح و تربیت مرکزی استان فارس، اصلاح و تربیت مجرمان را مهم‌ترین هدف دستگاه قضایی و قانونگذار از اتخاذ مجازات حبس و تأدیب به ویژه در خصوص جوانان بزهکار یا مجرم برشمرد و گفت: در کانون اصلاح و تربیت فارس برنامه‌های متنوعی برای آموزش مهارت‌های اساسی زندگی، اصلاح رفتار و اندیشه مجرمانه افراد و در نهایت بازگشت موثر و سعادتمندانه آنان به جامعه و کانون خانواده تدبیر و اجرایی  شده است.

وی افزود: تعداد نفرات اندکی در کانون بازگشت مجدد داشتند که مدیریت زندان‌ها و کانون اصلاح و تربیت با برنامه‌های کارشناسی به دنبال رفع عوامل آن و پیشگیری از عود مجدد جرم در این افراد از طریق ترمیم تربیت و همچنین مراقبت‌های ویژه پس از خروج هستند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس اظهار کرد: در بخش جرم و ورود افراد به زندان، باید آموزش‌ها و مهارت‌های اساسی زندگی لازم به جوانان داده شود تا از ورود آنان به چرخه بزه و جرم و در نهایت حبس پیشگیری شود.

بحرینی افزود: به منظور پیشگیری و شناسایی عوامل وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی، مجتمع قضایی ـ اجتماعی شوق زندگی در شیراز راه‌اندازی شده است تا علل وقوع جرم را شناسایی و نسبت به رفع آن با مشارکت جمعی بیش از ۱۸ دستگاه اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی، تربیتی، ورزشی و... که در جلسات این مجتمع نماینده دائم دارند، اقدام شود.

وی تأکید کرد: خانواده‌ها و نظام آموزش و پرورش و تربیت جوانان و نوجوانان باید با مراقبت‌های لازم، نظارت بر حضور فرزندان و جوانان در فضای مجازی، ارتباط آنان با افراد بیرون از منزل به ویژه دوستان و سایر تمهیدات لازم، خوب توانمندسازی افراد در حوزه پیشگیری از وقوع و ارتکاب به جرم و تخلف را تقویت کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس افزود: دادستانی در حوزه صیانت از حقوق عامه با هر دستگاه و مجموعه‌ای که مرتکب ترک فعل شده باشد و عملکردش موجبات شیوع ناهنجاری را به دنبال داشته باشد برخورد قانونی خواهد داشت.

وی در پایان، از نهادهای اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و ورزشی خواست تا با مدیریت کانون اصلاح و تربیت و امور زندان‌ها در راستای اصلاح و بازهنجاری مجرمان و تلاش جهت بازگشت سعادتمندانه آنان به جامعه و پیشگیری از عود مجدد جرم در آنان همکاری موثر داشته باشند.

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «برخورد قضایی با هر مجموعه‌ای که موجب شیوع ناهنجاری شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..