تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مطالعه جدید: مصرف قهوه با کاهش ریسک ابتلا به پارکینسون پیوند دارد

همه می‌دانیم هرچیزی که می‌خوریم یا می‌نوشیم، تأثیر قابل‌توجهی بر سلامت ما دارد. اکنون دانشمندان در یک مطالعه جدید ارتباط بین نوشیدن قهوه و کاهش احتمال ابتلا به بیماری پارکینسون را پیدا کرده‌اند.

تیم بین‌المللی محققان این مطالعه، با بررسی داده‌های جمع‌آوری‌شده از 184,024 فرد در طی 13 سال، متوجه شده‌اند که مصرف‌کنندگان قهوه در مقایسه با کسانی که این نوشیدنی را مصرف نمی‌کنند، کمتر به پارکینسون مبتلا شده‌اند. علاوه‌براین، تجزیه‌وتحلیل بیشتر صدها نفر از افراد مبتلا به پارکینسون که سطوحی از متابولیت‌های اولیه کافئین، پاراکسانتین و تئوفیلین در خون آن‌ها وجود داشته، نشان می‌دهد که آن‌ها ارتباط معکوس با خطر ابتلا به پارکینسون داشته‌اند.

ارتباط بین قهوه و بیماری پارکینسون

محققان در مقاله منتشر‌شده خود می‌گویند:

«این مطالعه ارتباط معکوس بین مصرف قهوه کافئین‌دار با خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را در یکی از بزرگ‌ترین گروه‌ها در سراسر جهان با بیش از 20 سال پیگیری نشان می‌دهد.»

به گفته آن‌ها، 25 درصد از مصرف‌کنندگان قهوه در مقایسه با کسانی که اصلا قهوه نمی‌نوشند، 40 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به پارکینسون قرار داشته‌اند. در بین تمام مصرف کنندگان قهوه نیز کاهش خطر اندازه‌گیری‌شده بسته به کشور، بین 5 تا 63 درصد متفاوت است.

براساس تحقیقات قبلی، تصور می‌شود که دلیل این امر می‌تواند فعال‌کردن جریان دوپامین در مغز توسط کافئین موجود در قهوه باشد. پارکینسون در مغز با کاهش دوپامین، به دلیل ازدست‌دادن سلول‌های عصبی مشخص می‌شود. محققان می‌گویند:

«قهوه پرمصرف‌ترین نوشیدنی روانگردان در جهان است. افشای اثر بیولوژیکی کافئین بر بیماری پارکینسون نه‌تنها پیامدهای مهم سلامت عمومی را به همراه دارد، بلکه درک ما از علت این بیماری را افزایش می‌دهد و استراتژی‌های پیشگیرانه بالقوه را تقویت می‌کند.»

طبق آمار موجود، تنها در ایالات‌متحده، نزدیک به یک میلیون نفر با این بیماری زندگی می‌کنند که باعث لرزش اندام‌هایی مانند دست‌ها و اختلال در حرکت طبیعی، تعادل و سفتی اندام‌ها می‌شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مطالعه جدید: مصرف قهوه با کاهش ریسک ابتلا به پارکینسون پیوند دارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..