تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا موتور مزایده ‌ای پلاک می‌شود؟

در کنار خودروها، موتور سیکلت‌ها نیز توسط سازمان‌های مختلف به دلیل تخلفاتی که دارند یا رای دادگاه، توقیف و در مزایده به فروش گذاشته می‌شوند. اینکه موتور سیکلت به چه دلیلی توقیف شده است و کدام سازمان آن را به مزایده گذاشته است، چندان اهمیت ندارد. مهم این است که اگر شما برنده مزایده موتور سیکلت شوید آیا امکان شماره‌گذاری و دریافت پلاک ملی برای آن وجود دارد یا خیر؟ سایت مزایده موتور سیکلت، تنوع بسیاری از آگهی‌های مزایده را منتشر می‌کند، آن‌ها را بررسی و شانس خود را برای خرید موتور ارزان امتحان کنید.

شروط نصب پلاک بر روی موتور مزایده ‌ای

باید بگوییم برای موتور مزایده ای امکان دریافت پلاک ملی وجود دارد، اما قانونگذار دو شرط را در نظر گرفته است. اولین شرط این است که زمانی که شما در مزایده موتور سیکلت برنده می‌شوید، باید تمام مدارک مورد نیاز از جمله کارت موتور سیکلت و پلاک قدیمی که بر روی موتور سیکلت وجود داشته است را دریافت کنید.

شرط دوم این است که موتور سیکلت نباید بیشتر از ۱۰ سال از سال ساخت آن گذشته باشد. قانونگذار موتور سیکلت‌هایی که بیش از ۱۰ سال از عمر آن‌ها گذشته است را فرسوده می‌نامد و آن‌ها را جزو موتور سیکلت‌های اوراقی در نظر می‌گیرد و طبق قانون برای موتور سیکلت‌های اوراقی امکان دریافت پلاک ملی وجود نخواهد داشت.

بنابراین اگر مدارک موتور سیکلت تکمیل است و سال ساخت آن کمتر از ۱۰ سال است، می‌توانید مانند سایر موتور سیکلت‌های معمولی نسبت به تعویض پلاک و نصب پلاک ملی بر روی موتور سیکلت اقدام کنید.

توجه به مفاد آگهی مزایده موتورسیکلت

نکته حائز اهمیت این است که، زمانی که آگهی مزایده موتور سیکلت منتشر می‌شود، به مفاد آن توجه کنید. اگر از سال ساخت ۱۰ سال بیشتر می‌گذرد، باید قیمتی که در نظر می‌گیرید، برای یک موتور سیکلت اوراقی باشد و به این فکر کنید که امکان دریافت پلاک برای این موتور وجود نخواهد داشت و به عنوان یک موتور اوراقی تنها باید از برخی قطعات سالم آن استفاده کنید.

در برخی از موارد مزایده گزار نسبت به مدارکی که موتور سیکلت دارد، اطلاعاتی را در آگهی درج می‌کند. اگر موتور سیکلت فاقد مدارک اولیه از جمله کارت و سند است، به عنوان موتور سیکلت اوراقی به فروش می‌رسد. گرچه فرصتی است تا موتور سیکلت را با قیمت بسیار پایین خریداری کرد، اما امکان تردد آن‌ها در سطح شهر وجود نخواهد داشت.

نحوه پلاک‌گذاری موتور سیکلت

سایت مزایده ارتباط گستران هزاره، در بخشی مجزا آگهی‌های مزایده موتور سیکلت را به صورت منظم و لحظه‌ای منتشر می‌کند. بهتر است با بررسی آگهی‎ها، در مزایداتی شرکت کنید که موتور سیکلت تمام مدارک مورد نظر را دارد. پس از برنده شدن، در روز تحویل موتور سیکلت مدارک آن را به طور کامل چک کنید. مزایده گزار باید مدارکی را در اختیار شما قرا دهد که ثابت کند، در حال حاضر شما مالک موتور سیکلت هستید. سپس فرایند تعویض پلاک موتور را طی کنید، ابتدا باید در سامانه تعویض پلاک به صورت اینترنتی نوبت دریافت کنید. سپس در روز مشخص شده به مرکز تعویض پلاک مراجعه، با ارائه برگه معاینه فنی، پرداخت هزینه‌ها از جمله خلافی و هزینه‌های نقل و انتقال، نسبت به فک پلاک و دریافت پلاک جدید اقدام کنید.

از جمله مدارکی که باید برای تعویض پلاک موتور سیکلت همراه داشته باشید می‌توان به کارت ملی و شناسنامه خریدار و فروشنده، اصل سند کمپانی موتور سیکلت، مدارک احراز محل سکونت خریدار، سند مالکیت موتور سیکلت که توسط پلیس راهور صادر می‌شود، بیمه شخص ثالث، کارت موتور سیکلت، برگه معاینه فنی و عدم خلافی اشاره کرد.

سخن پایانی

هرگز قیمت موتور سیکلت مزایده‌ای نباید شما را وسوسه کند. قطعاً دلیلی دارد که در مزایده نسبت به بازار با قیمت پایین‌تر به فروش می‌رسد. مشکلات ظاهری و ایرادات فنی که موتور سیکلت می‌تواند داشته باشد و عدم امکان پلاک‌گذاری از دلایلی هستند که منجر به فروش موتور سیکلت با قیمت کمتر می‌شود. معمولاً این موتور سیکلت‌ها جزو موتورهای اسقاطی و اوراقی هستند و امکان تردد در سطح شهر را ندارند. تنها به این دلیل در مزایده به فروش گذاشته می‌شوند که از قطعات سالم آن‌ها بتوان استفاده کرد. بنابراین اگر قصد خرید موتور مزایده ‌ای را دارید که بتوانید از آن در سطح شهر استفاده کنید، باید سال ساخت آن کمتر از ۱۰ سال باشد و تمام مدارک مورد نظر را نیز داشته باشد.

این متن رپورتاژ آگهی است و خودروبانک دخالتی در محتوای آن ندارد



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا موتور مزایده ‌ای پلاک می‌شود؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..