تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




بهترین بازیگران دهه شصتی مرد سینما از ساعد سهیلی تا پدرام شریفی

در میان هنرپیشه های محبوب کشورمان کسانی هستند که اکنون جزو ستاره های بی چون و چرای سینما محسوب می شوند. در ادامه تصاویری از چهره های مشهور و برترین بازیگران دهه شصتی مرد را در نیک صالحی مشاهده کنید.

بازیگران دهه شصتی مرد

بازیگران دهه ۶۰ اکنون در دهه سوم و چهارم عمر خود به سر می‌برند و بازیگرانی جاافتاده و پخته هستند. هنرپیشگان این نسل که بیشتر در دهه ۸۰ وارد رسانه ایران شدند، تحولی عظیم را در صنعت سینما به وجود آوردند.

تا پیش از آن، سینمای ایران بیشتر قهرمان پرور بود و قهرمانان نیز اکثرا شخصیت‌هایی سفید و بی‌نقص بودند. همچنین پیش از آن فیلم‌ها رنگ و بوی دیگری داشتند‌. اما در دهه ۸۰ فیلم‌های اجتماعی رونق گرفتند و قهرمانان نیز دیگر شخصیت‌هایی خاکستری با نقص‌هایی که به چشم مخاطب می‌آمد، بودند.

جواد عزتی

بازیگران دهه شصتی مردجواد عزتی

وی از بهترین بازیگران دهه شصتی سینمای ایران است که عملکردی فوق‌العاده طی سال‌های اخیر داشته است. تا سال ۱۳۹۳ و پخش سریال «دردسرهای عظیم» جواد عزتی به صورت پررنگ در سینما و تلوزیون حضور نداشت.

از ایفای نقش در کاراکتر لطیف به بعد شاهد حضور چشمگیر ایگ بازیگر در سینما و تلوزیون بودیم به طوری که اکنون از پول‌سازترین هنرپیشه‌های سینمای ایران است.

از آثار اخیر این هنرمند از بازیگران متولد دهه ۶۰ باید به فیلم‌های «دوزیست»، «کت چرمی» و سریال «زخم کاری» اشاره کنیم. آقای عزتی برای بازی در فیلم «تمساح خونی» برنده سیمرغ بلورین بهترین کارگردان اول و همچنین نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد نقش اول شد‌.

مهدی حسینی‌ نیا

بازیگران دهه شصتی مردمهدی حسینی‌ نیا

او از جمله بازیگران دهه شصت است که اولین بار در سال ۱۳۸۹ با نقش کوتاهی در فیلم اینجا بدون من بازیگری را آغاز کرد. وی مهارت بازیگری فوق‌العاده‌ای داشت به طوری که در فیلم‌های مشهوری همچون متری شیش و نیم، شنای پروانه و سریال یاغی نقش‌های مکمل بسیار قوی‌ای بازی کرد.

هنر بازیگریش او را به سمت بازی در نقش اول حیثیت گمشده سوق داد. این هنرپیشه در فیلم هفتاد سی نیز ایفای نقش داشته است.

امیرحسین آرمان از هنرمندان محبوب ایرانی بازیگران دهه شصتی مردامیرحسین آرمان

از دیگر بازیگران متولد دهه ۶۰ باید به امیرحسین آرمان اشاره کنیم. این بازیگر حرفه خود را از سال ۱۳۸۴ و فیلم «ازدواج به سبک ایرانی» شروع کرد. او تا سال ۱۳۹۵ و ایفای نقش کیوان سریال پرمخاطب «پریا» تبدیل به بازیگری پر رنگ در سینما و تلوزیون شده.

آقای آرمان هم‌اکنون به فعالیت‌های مدلینگ و خوانندگی نیز مشغول هستند. این هنرمند از بازیگران مجرد دهه شصت اخیرا در سریال‌های «مانکن»، «میدان سرخ» و فیلم‌های «آنها مرا دوست داشتند» و «بخارست»، «بهشت تبهکاران» و فیلم «آسمان غرب» ایفای نقش داشته است.

مصطفی زمانی

بازیگران دهه شصتی مردمصطفی زمانی

بازیگر نقش یوسف پیامبر (ع)، حالا دیگر با بازی‌های متفاوت و به‌یادماندنی خود کاملا از زیر سایه نقش حضرت یوسف (ع) خارج شده است و کمتر کسی پیدا می‌شود که او را فقط با این سریال بشناسد.

مصطفی زمانی در طول سال‌های اخیر علاوه بر حضور موفق در برخی فیلم‌های سینمایی، در سه سریال مطرح شبکه خانگی نیز بسیار درخشان ظاهر شده است.

زمانی در سریال‌های «شهرزاد»، «نهنگ آبی» و «کرگدن» سه نقش کاملا متفاوت را بازی کرد و برای هر کدامشان تحسین منتقدان و مخاطبان را برانگیخت. وقتش رسیده که او را یکی از بهترین بازیگران متولد دهه ۶۰ سینمای ایران بنامیم. سریال «آمرلی» جدیدترین اثر اوست.

امیر جدیدی

بازیگران دهه شصتی مردامیر جدیدی

وی از کشف‌های خوب هومن سیدی است و در اولین تجربه حرفه‌ای در فیلم «آفریقا» به همراه شهاب حسینی و جواد عزتی مقابل دوربین این کارگردان جوان رفت. تا اینکه این بازیگر با «اژدها وارد می‌شود» و «رخ دیوانه» خود را به مخاطبان و اهالی سینما اثبات کرد.

امیر جدیدی در طول سال‌های اخیر همواره پیشرفت چشمگیری داشته و حتی توانست برای بازی در فیلم‌های «تنگه ابوقریب» و «عرق سرد» سیمرغ بلورین بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم فجر را هم از آن خود کند. فیلم‌های «روز صفر» و «قهرمان» از جمله آثار جدید این بازیگر هستند.

هوتن شکیبا از بازیگران دهه شصتی مرد بازیگران دهه شصتی مردهوتن شکیبا

او از بازیگران دهه شصتی مرد سینماست که فعالیت بازیگری خود را از فیلم «شب بیرون» شروع کرد. اما مشهوریت او به ایفای نقش کاراکتر حبیب در «لیسانسه‌ها» بود. اگرچه این بازیگر با سریالی طنز کار خود را شروع کرد اما بازی در فیلم «شبی که ماه کامل شد» استعداد و پتانسیل بازیگرب بالای او را نشان داد.

آقای شکیبا اخیرا در فیلم‌های «ابلق»، «تی تی»، «ملاقات خصوصی» و «صبحانه با زرافه‌ها» ایفای نقش داشت و با صداپیشگی شخصیت بچه مجموعه «مهمونی» بیش از پیش محبوب شد.

ارسطو خوش‌رزم

ارسطو خوش‌رزمارسطو خوش‌رزم

او از جمله بازیگران متولد دهه ۶۰ است‌ که طی سال‌های اخیر توانست دیده شود. او بازیگری را برای نخستین بار در سال ۱۳۸۴ با یک نقش کوتاه در سریال یک‌ مشت پر عقاب شروع کرد.

پس از آن این بازیگر مدتی دوره‌های بازیگری گذراند تا اینکه در سال ۱۳۸۷ با فیلم مسیر عشق وارد سینما شد. او در دهه ۹۰ در چندین فیلم و سریال دیگر حضور پیدا کرد تا اینکه سرانجام در سال ۱۴۰۲ با فیلم صبح اعدام توانست سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد جشنواره فیلم فجر را دریافت کند.

نوید محمدزاده

نوید محمدزادهنوید محمدزاده

او که بدون شک از بهترین بازیگران دهه شصتی مرد محسوب می‌شود، کار خود را از بازی و اجرا در تلویزیون آغاز کرد و بعدها یکی از بزرگان صحنه تئاتر شد.

پس از چندین سال بازی روی صحنه تئاتر، نوید محمدزاده با حضور در فیلم «عصبانی نیستم» به یکباره بسیار دیده شد و همین فیلم آغاز راه یکی از برترین سوپراستارهای حال حاضر سینما شد. سریال «جنگل آسفالت» از جمله جدیدترین آثار این بازیگر هستند.

ساعد سهیلی از برترین هنرپیشه های ایرانی ساعد سهیلیساعد سهیلی

او که مدتی در فیلم‌های پدرش به عنوان بازیگر حضوری کوتاه داشت، بالاخره در سال ۱۳۹۰ در «گشت ارشاد» یکی از نقش‌های اصلی را در کنار حمید فرخ‌نژاد و پولاد کیمیایی بازی کرد. سهیلی در این اثر آنقدر خوب درخشید که با پیشنهادات بیشتری در سینما روبه‌رو شد و پا در مسیر ستاره شدن گذاشت.

«چند متر مکعب عشق»، «رخ دیوانه»، «مالاریا»، «لاتاری» و «نهنگ آبی» توانستند از ساعد سهیلی بهترین استفاده را ببرند و در هر کدام از این آثار نقش‌های درجه یکی را ایفا کرد تا او را نیز از آینده‌داران این حوزه و از بهترین بازیگران دهه شصتی بدانیم.

پدرام شریفی

پدرام شریفیپدرام شریفی

وی چند سالی می‌شود در فیلم‌های مختلف و موفق سینمایی حضور داشته، اما فقط در فیلم سینمایی «متولد ۶۵» نقش اصلی را عهده‌دار بوده است. حالا شاید «همگناه» به پدرام شریفی کمک کند تا با پیشنهادات بهتری در سینما و تلویزیون رو به رو شود و مسیر درخشش خود را با سرعت بیشتری بپیماید.

روزبه حصاری

روزبه حصاریروزبه حصاری

او بازیگران مرد ایرانی دهه ۶۰ است که نوازندگی و خوانندگی نیز انجام می‌دهد. او را نخست با سریال «یادآوری» و نقشی چالش برانگیز دیدیم. سپس در فصل سوم سریال «بچه‌مهندس» بزرگسالی جواد جوادی با آقای حصاری بود که طرفداران او را بیش از پیش کرد. این بازیگر اخیرا در سریال «افرا» نیز ایفای نقش چشمگیری داشت.

بهرام افشاری از بهترین بازیگران دهه شصتی مرد بازیگران دهه شصتی مردبهرام افشاری

او حرفه خود را از سال ۱۳۹۲ و نقش شیرافکن فصل دوم سریال «پایتخت» شروع کرد. او در همان سال در فیلم «عصبانی نیستم» رضا درمیشیان نیز حضور داشت. اما ایفای نقش بهتاش فریبا در فصل پنجم پایتخت بود که بهرام افشاری را به شهرت زیادی رساند.

این بازیگر به تازگی در سریال‌های «میدان سرخ»، «راز بقا» و فیلم های « سگ بند»، «بعد از اتفاق» و «صحنه زنی» ایفای نقش داشته است. بهرام افشاری پس از موفقیتی که در فیلم «فسیل» به عنوان پرفروش‌ترین فیلم سال کسب کرد، در فیلم‌های «هفتاد سی» و «سال گربه» نیز حضور پیدا ‌کرد.

مهرداد صدیقیان

مهرداد صدیقیانمهرداد صدیقیان

اولین نقش حرفه‌ای بازیگری خود را در سن پانزده سالگی و در فیلم «عصر جمعه» به عنوان نقش اول تجربه کرد. فیلمی که این روزها بعد از مدت‌ها توقیف وارد شبکه نمایش خانگی شده است. صدیقیان پس از توقیف «عصر جمعه» و عملا در حالیکه دوباره باید از صفر شروع می‌کرد، در «اتوبوس شب» جلوی دوربین کیومرث پوراحمد رفت و با خسرو شکیبایی همبازی شد.

حالا بعد از گذشت چندین سال، به جرئت می‌توان گفت یکی از بهترین بازیگران دهه شصتی سینمای ایران در حال حاضر مهرداد صدیقیان است. او تاکنون دوبار نامزد دریافت سیمرغ بلورین شده است، اما هنوز موفق نشده این جایزه را مال خود کند.

باید دید چه مدت زمان لازم است تا سیمرغ بر دستان این بازیگر توانمند بنشیند! فیلم‌های «شه‌سوار» و «ساعت ۶ صبح» از جمله جدیدترین آثار این هنرپیشه هستند.

پلازا




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «بهترین بازیگران دهه شصتی مرد سینما از ساعد سهیلی تا پدرام شریفی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..