تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




زمان عرضه دنا جوانان اعلام شد + مشخصات فنی

شرکت ایران خودرو اعلام کرد خودرو دنا جوانان در ماه مرداد سال جاری و پس از مطابقت با ۸۵ استاندارد، به تولید انبوه خواهد رسید و راهی بازار خواهد شد.

این خودرو مجهز به موتور EF7PTC با حجم ۱.۷ لیتر و قدرت ۱۶۱ اسب بخار است. گشتاور حداکثری آن به رقم ۲۴۰ نیوتن متر می‌رسد که باعث شتاب بالای خودرو می‌شود. این گشتاور از دور موتور ۱۷۵۰ در دقیقه در اختیار راننده قرار می‌گیرد و به ویژه در شتاب‌گیری ثانویه، عملکرد چشمگیری را رقم می‌زند. علاوه بر این، با کاهش دور آرام موتور از ۸۵۰ به ۶۵۰ دور در دقیقه نسبت به موتور پایه، مصرف سوخت، استهلاک و آلایندگی کاهش می‌یابد.

گیربکس این خودرو از نوع اتوماتیک AT6 نسل هفتم است که در آن نسبت دنده‌ها بهبود یافته و امکان خلاصی خودکار (Auto Neutral) نیز پیش‌بینی شده است. در این حالت، مدتی پس از توقف خودرو در حالت D و در صورت فراموشی راننده برای تغییر وضعیت به خلاص، گیربکس از حالت رانندگی خارج و به حالت خلاص تغییر می‌کند. پس از رها کردن ترمز، به طور خودکار به حالت رانندگی بازمی‌گردد. این عملکرد برای کاهش استهلاک گیربکس و کمک به صرفه‌جویی در مصرف سوخت و کاهش آلایندگی طراحی شده است.

یکی از تغییرات عمده در این خودرو، تغییر شبکه برق و الکترونیک آن به پلتفرم ایران خودرو (IKBCM) است. این پلتفرم با دانش فنی روز دنیا طراحی شده و امکان افزودن هرگونه امکانات و قابلیت‌های جدید الکترونیکی به خودرو را فراهم می‌کند. این شبکه نه تنها تعداد نودها را کاهش می‌دهد، بلکه با پروتکل‌های پیشرفته خودروسازان برتر جهان رقابت می‌کند.

دنا جوانان

از جمله مشخصات ایمنی دنا جوانان می‌توان به سیستم ترمز ضدقفل با توزیع الکترونیکی نیرو، ترمزهای تمام دیسکی، سیستم کمکی ترمز، کمک حرکت در سربالایی، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری و سیستم کنترل لغزش چرخ‌ها (TCS) اشاره کرد. این خودرو مجهز به چهار کیسه هوا، دوربین و سنسور پارک عقب، سیستم پایش فشار باد و دمای تایرها (TPMS) و ایموبیلایزر یکپارچه با سیستم PEPS است.

از دیگر تجهیزات دنا جوانان می‌توان به آینه الکتروکرومیک اشاره کرد که در صورت زیاد بودن نور عقب، به طور خودکار تیره می‌شود تا از خیرگی چشم راننده جلوگیری کند. این حالت در دنده عقب غیرفعال می‌شود تا دید عقب واضح باشد. این خودرو با استاندارد حفاظت از عابر پیاده مطابقت دارد و دارای رینگ‌های آلومینیومی ۱۶ اینچی، کروزکنترل، ورود و استارت دکمه‌ای، چراغ‌ها و برف‌پاک‌کن اتوماتیک و سان‌روف برقی است.

سیستم تهویه اتوماتیک، دریچه تهویه عقب، سیستم چندرسانه‌ای با قابلیت نمایش محتوای گوشی (میرورلینک) و راهنمای تعویض دنده برای حالت دستی نیز در این خودرو به صورت استاندارد نصب می‌شوند. چراغ‌های جدید LED و نئون، چراغ خوشامدگو، چراغ نقشه‌خوان و چراغ بدرقه از دیگر ویژگی‌های این محصول هستند. تزئینات داخلی مانند تودوزی مشکی با طرح چوب، قطعات تزئینی داشبورد و رودری‌ها، دستگیره‌های کرومی درب‌ها، نوار کرومی دور شیشه‌ها، کف‌پوش موکتی با نوار قرمز و نشان توربو، دسته دنده جدید با گردگیر و دوخت قرمز و صندلی مخملی با دوخت قرمز و چرم نیز از دیگر ویژگی‌های این محصول هستند.

فضای داخلی دنا جوانان

فرمان طرح D برای تسهیل سوار و پیاده شدن راننده و زیبایی بصری در این خودرو نصب شده است. چراغ‌های جلوی طراحی جدید و جوانپسند که باعث تمایز این خودرو از سایر محصولات هم‌خانواده می‌شود و سپر جلوی جدید با زه قرمزرنگ خاص نیز از دیگر تغییرات صورت گرفته در این محصول جدید ایران خودرو هستند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «زمان عرضه دنا جوانان اعلام شد + مشخصات فنی»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..