تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تیراندازی در مدارس آمریکا، ناشر بازی Call of Duty را دادگاهی می‌کند

خانواده‌‌های قربانیان تیراندازی در یکی از دبستان‌های آمریکا، اکتیویژن و متا را به‌ دامن‌زدن به خشونت متهم کردند.

خانواده‌های قربانیان تیراندازی مرگبار دبستان راب در یووالدیِ تگزاس، از شرکت‌های متا (مالک فیسبوک، واتساپ و اینستاگرام) و اکتیویژن (ناشر بازی Call of Duty) شکایت کرده‌اند. اتهام اصلی این است که متا و اکتیویژن با تبلیغات خود، نوجوانان را به استفاده از سلاح گرم ترغیب می‌کنند.

در شکوائیه‌ی ارائه‌شده علیه اکتیویژن و متا که روز جمعه در دیوان عالی لس‌ آنجلس به‌ثبت رسید، آمده است: «این دو شرکت به‌طور آگاهانه، ضارب را در معرض سلاح قرار داده‌اند، او را به این باور رسانده‌اند که تنها راه‌حل مشکلاتش استفاده از سلاح است و نحوه‌ی استفاده از سلاح را به او آموزش داده‌اند.» این ادعا به اتهاماتی شباهت دارد که بارها علیه شرکت‌های بازی‌سازی مطرح و با شکست مواجه شده‌اند.

شکایت علیه اکتیویژن و متا به نمایندگی از حدود ۴۵ نفر از اعضای خانواده‌ی قربانیان تنظیم شده است. آن‌ها شرکت‌های اکتیویژن و متا را به تلقین خشونت به پسران جوان و سوق‌دادن آن‌ها به اعمال خشونت‌آمیز متهم می‌کنند.

سالوادور راموس ۱۸ ساله در ۲۲ می ۲۰۲۲ (۳ خرداد ۱۴۰۱) با تیراندازی در دبستان راب، جان ۲۱ نفر را گرفت. شکایت‌نامه ادعا می‌کند ضارب از روش‌های تیراندازی بازی Call of Duty استفاده کرده و در این کار حرفه‌ای شده است و چنین سطحی از مهارت فقط با صرف زمان زیاد به‌دست می‌آید.

بخشی از پرونده اشاره می‌کند ضارب از سلاح AR-15 استفاده کرده است که در بازی‌های Call of Duty وجود دارد.

مقالات مرتبط:

‌شکایت‌نامه‌ی قربانیان حادثه‌ی تیراندازی یووالدی ادعا می‌کنند شخص ضارب ازطریق بازاریابی صریح و تهاجمی در اینستاگرام هیجانی شده، زیرا در این تبلیغات صدها تصویر برای ستایش هیجان نبرد به‌نمایش درآمده است.

قانونی ویژه در آمریکا پلتفرم‌ها را در برابر دعاوی که ناشی از پست‌های کاربران باشد، مصون می‌کند. البته در مواردی که تبلیغات هدفمند پلتفرم مسئله‌ی اصلی باشد، شرایط کمی پیچیده‌تر خواهد شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تیراندازی در مدارس آمریکا، ناشر بازی Call of Duty را دادگاهی می‌کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..