تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




۱۳ هزار بیمار خاص زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد

۱۲ هزار و ۹۷۳ بیمار خاص زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.

۱۳ هزار بیمار خاص زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر امور بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: این بیماران شامل پنج گروه بیماران تالاسمی، هموفیلی، MS، دیالیزی و پیوندی است.

دکتر جواد رجبیان بیان کرد: این گروه از بیماران شامل ۵۰۴ بیمار تالاسمی، سه هزار و ۴۵۶ بیمار دیالیزی، دو هزار و ۷۰۰ بیمار پیوندی، هزار بیمار هموفیلی و پنج هزار و ۳۱۳ بیمار MS هستند و این پنج گروه طبق سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت بهداشت، و دانشگاه علوم پزشکی مشهد به مراکز خاصی که ویژه آنهاست، مراجعه و خدمت موردنیاز را به صورت متمرکز دریافت می‌کنند.

وی اظهار کرد: وزارت بهداشت در اواخر سال ۱۴۰۱، تعداد ۱۰۷ بیماری را در دسته بیماری‌های صعب‌العلاج قرار داد و بودجه‌ای به این بخش اختصاص داده شد که این بیماران می‌‎توانند با مراجعه به بیمه پایه طرف قرارداد خود (یکی از سه بیمه سلامت، تأمین اجتماعی و نیرو‌های مسلح) و تحویل مدارک پزشکی و نظر پزشک معالج به کارشناس مربوطه، بیماری‌شان را نشان دار کنند.

این مسئول با بیان اینکه برای بیماران نشان دار، بسته خدمتی تعریف شده است، خاطرنشان کرد: این بسته خدمتی در سامانه‌های مرتبط با این گروه از بیماران بارگذاری شده و خدمات دارویی و درمانی که شامل این بسته شده با تخفیف به بیماران نشان دار ارائه می‌شود و بیمارانی که خدمات درمانی در مراکز درمانی و خدمات دارویی در داروخانه‌ها دریافت می‌کنند، به‌صورت برخط و از طریق سامانه مربوطه شامل این تخفیف هستند.

مدیر امور بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: همچنین بیماران صعب‌العلاج هم که هنوز بسته خدمتی‌شان بارگذاری و نامشان به عنوان بیماران نشان دار ثبت نشده است، باید رسید و فاکتور مهر شده خدمات دریافتی از مرکز درمانی و یا داروخانه را به اداره و سازمان بیمه‌گری که در آن مجموعه بیمه پایه دارند، تحویل دهند و پس از بررسی کارشناسان بیمه، درصد و مبلغ اضافه دریافت شده از بیماران به حسابشان بازگردانده می‌شود.

دکتر رجبیان گفت: به این ترتیب این گروه می‌توانند از بسته خدمتی ویژه بیماران صعب‌العلاج بهره‌مند شوند؛ همچنین مجموعه‌های خصوصی و خیریه‌ای هم بیمه‌ها و بسته خدمتی بیماران نشان دار را تا ۸۰ درصد هزینه پرداختی، تقبل می‌کنند و تنها ۲۰ درصد این هزینه توسط فرد بیمار پرداخت می‌شود.

مدیر امور بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تأکید بر اینکه برای بیماران تالاسمی و هموفیلی کلینیک سرور فعال است، گفت: این دو گروه از بیماران برای بررسی ترانسفورماسیون خون خود و دریافت فاکتور‌های انعقادی و نیز دریافت خدمات پزشکی، پرستاری، آزمایشگاهی، دندانپزشکی و توانبخشی به این کلینیک مراجعه می‌کنند.

دکتر رجبیان گفت: همچنین در همین حوزه، بیمارستان طالقانی هم فعال شده تا که بیماران سمت غرب مشهد و مسیر‌های نزدیک و اطراف این مرکز درمانی به این مکان مراجعه کنند و با این کار هم حجم کار کلینیک سرور کاهش یافته و هم اینکه بیماران زودتر از دریافت خدمات موردنیاز بهره‌مند می‌شوند.

وی افزود: همچنین برای بیماران MS هم مرکز جامع این گروه از بیماران در بیمارستان حضرت قائم (عج) فعال است و خدمات بیماران پیوندی هم در بیمارستان منتصریه ارائه می‌شود و بیماران دیالیزی هم می‌توانند برای دریافت خدمات موردنیاز خود به مراکز دیالیز فعال در بیمارستان‌های شهید کامیاب، شهید هاشمی‌نژاد، حضرت قائم (عج)، امام رضا (ع)، دکتر شیخ، ولایت، منتصریه و شریعتی مراجعه کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «۱۳ هزار بیمار خاص زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..