تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




عملکرد 5 ستاره فونیکس تیگو 8 پرومکس در ANCAP + گزارش تست

شرکت خودروسازی چری، یکی از برندهای پیشرو در صنعت خودروسازی چین، اخیراً مدل جدید خود را با نام تیگو 8 پرومکس در استرالیا معرفی کرده است. این خودرو توسط سازمان ارزیابی ایمنی خودروهای جدید استرالیا (ANCAP) مورد ارزیابی قرار گرفته و نتایج آن نشان دهنده عملکرد قابل قبول این خودرو در آزمایشهای تصادف است. این خودرو که در ایران با نام فونیکس تیگو 8 پرومکس شناخته در تست تصادف ANCAP توانست 5 ستاره ایمنی را دریافت کرده و به عنوان یک خودرو ایمن معرفی شده است.

بدنه و سیستم حفاظتی:

بر اساس گزارش ANCAP، محفظه سرنشین تیگو 8 پرومکس در تست برخورد جلویی (MPDB) ثبات لازم را حفظ کرده است. با این حال، حفاظت از قفسه سینه راننده در سطح ضعیف و حفاظت از ساق پای راننده در سطح مناسب ارزیابی شده است. در مقابل، حفاظت از قفسه سینه سرنشین جلو در سطح مناسب قرار داشته است. برای سایر نقاط حیاتی بدن راننده و سرنشین جلو، میزان حفاظت در سطح خوب گزارش شده است.

در تست برخورد جانبی، حفاظت از تمامی نقاط حیاتی بدن راننده در سطح خوب ارزیابی گردیده و امتیاز کامل را کسب کرده است. همچنین در تست برخورد با تیر مورب، حفاظت از قفسه سینه در سطح ضعیف اما برای سایر نقاط حیاتی در سطح خوب قرار داشته است.

ایمنی کودکان و عابران پیاده:

در زمینه ایمنی کودکان، تیگو 8 پرومکس مجهز به بستهای ایزوفیکس و چنگکهای اتصال در صندلیهای عقب است. همچنین سیستم تشخیص حضور کودک در خودرو نیز به صورت استاندارد در این خودرو تعبیه شده است. نتایج تست نشان میدهد که در اکثر موارد، صندلیهای کودک میتوانند به درستی در صندلیهای عقب نصب شوند.

از نظر ایمنی عابران پیاده، عملکرد کاپوت این خودرو در حفاظت از سر عابران پیاده در سطح خوب یا مناسب ارزیابی شده است. با این حال، در برخی نقاط مانند ستونهای شیشه جلو و قسمتهایی از کاپوت، عملکرد در سطح متوسط یا ضعیف قرار داشته است. حفاظت از لگن و ران پا نیز عملکرد متفاوتی از خوب تا ضعیف داشته است.

عملکرد 5 ستاره فونیکس تیگو 8 پرومکس در ANCAP سیستمهای کمکی ایمنی:

تیگو 8 پرومکس مجهز به سیستمهای پیشرفته کمک رانندگی از جمله ترمز اضطراری خودکار (AEB)، سیستم حمایت از خط حرکت با قابلیت نگهداری در لاین (LKA)، هشدار خروج از لاین (LDW)، سیستم نگهداری اضطراری در لاین (ELK) و سیستم کمک به سرعت پیشرفته (SAS) میباشد. این سیستمها در آزمایشهای مختلف ANCAP عملکرد خوبی از خود نشان داده اند.

سیستم ترمز اضطراری خودکار این خودرو قادر به تشخیص و واکنش به عابران پیاده، دوچرخهسواران و موتورسواران است. در آزمایشهای مربوطه، این سیستم عملکرد خوبی در جلوگیری یا کاهش شدت برخورد با عابران پیاده، حتی در سناریوهای پیچش داشته است. همچنین در سناریوهای حرکت به عقب (AEB Backover)، عملکرد آن در سطح متوسط ارزیابی شده است.

در آزمایشهای مربوط به دوچرخه سواران، سیستم ترمز اضطراری خودکار تیگو 8 پرومکس عملکرد خوبی در جلوگیری یا کاهش شدت برخورد در تمامی سرعتهای آزمایش، حتی در سناریوهای پیچش داشته است. این خودرو همچنین هنگام نزدیک شدن دوچرخه سوار از پشت سر، اطلاعاتی را برای راننده ارائه میکند تا از باز شدن ناگهانی درب جلوگیری شود.

در آزمایشهای مربوط به موتورسواران نیز، عملکرد سیستم ترمز اضطراری خودکار در سطح خوب ارزیابی گردیده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «عملکرد 5 ستاره فونیکس تیگو 8 پرومکس در ANCAP + گزارش تست»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..