تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




چهارمین پرتاب آزمایشی استارشیپ در 16 خردادماه انجام می‌شود

«ایلان ماسک» مدیرعامل اسپیس‌ایکس چند روز قبل تاریخ تقریبی چهارمین پرتاب آزمایشی استارشیپ را خردادماه اعلام کرد؛ اکنون به گفته اسپیس‌ایکس این پرتاب در تاریخ 5 ژوئن (16 خردادماه) انجام خواهد شد. البته همچنان این شرکت مجوز پرتاب اداره هوانوردی فدرال آمریکا (FAA) را دریافت نکرده است.

براساس اعلام اسپیس‌ایکس، این شرکت تاریخ پرتاب بعدی استارشیپ 16 خردادماه است. البته انجام این پرتاب صرفاً به اسپیس‌ایکس بستگی ندارد و FAA نیز باید آن را تأیید کند. به‌عبارت دقیق‌تر اگر این شرکت مجوز پرتاب را دریافت کند و هیچ مشکل فنی نیز پیش نیاید، استارشیپ در این تاریخ از سایت استاربیس در جنوب تگزاس، طی پنجره‌ای که در ساعت 15:30 به وقت ایران باز می‌شود، پرتاب خواهد شد.

چهارمین پرتاب آزمایشی استارشیپ

فضاپیمای استارشیپ با ارتفاع 122 متر تابه‌امروز سه‌بار در فروردین، آبان و اسفند 1402 پرتاب شده و این موشک غول‌آسا در هر پرتاب عملکرد بهتری داشته است.

دو مرحله استارشیپ – معروف به بوستر سوپرهوی و فضاپیمای استارشیپ – در اولین مأموریت که تنها پس از چهار دقیقه به پایان رسید، از هم جدا نشدند. جداسازی دو مرحله با موفقیت در پرتاب دوم اتفاق افتاد که حدود هشت دقیقه به طول انجامید. سومین پرتاب نیز نزدیک به 50 دقیقه ادامه یافت و استارشیپ به سرعت مداری رسید. اکنون اسپیس‌ایکس در چهارمین پرتاب نیز به بهبود عملکرد خود ادامه می‌دهد.

اسپیس‌ایکس در شرح چهارمین مأموریت می‌گوید که این پرتاب برای دستیابی به توانایی بازگشت و استفاده مجدد از استارشیپ و بوستر سوپرهوی خواهد بود. دراصل هدف اصلی فرود کنترل‌شده بوستر و استارشیپ است. اسپیس‌ایکس در یک گزارش پس از سومین ماموریت گفت که این شرکت در پی پرتاب سوم، تغییرات متعددی در استارشیپ انجام داده است.

برای مثال، اسپیس‌ایکس دریافت که برخی از موتورهای رپتور سوپرهوی در هنگام شروع پرتاب، زود خاموش و پس از آن در هنگام فرود، طبق زمان برنامه‌ریزی‌شده روشن نمی‌شوند. اکنون این مشکل در چهارمین پرتاب برطرف شده است.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «چهارمین پرتاب آزمایشی استارشیپ در 16 خردادماه انجام می‌شود»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..