تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




پیشنهاد مهم وزارت کشور به شورای نگهبان درباره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ +جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محسن اسلامی سخنگوی ستاد انتخابات کشور، با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ۸ تیر ۱۴۰۳، گفت: قانون انتخابات ریاست جمهوری با قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی متفاوت است. در قانون جدید انتخابات مجلس، موضوع پیش‌ثبت‌نام‌ها مطرح شده بود که افراد می‌توانستند با صحت‌سنجی مدارکی که در راستای قانون است، وارد انتخابات شوند. اما در قانون انتخابات ریاست جمهوری، پیش‌ثبت نام نداریم.

آنگونه که ایرنا روایت کرده، سخنگوی ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: اما باتوجه به تجربیاتی که در انتخابات مجلس شورای اسلامی به دست آوردیم، درخصوص ثبت نام الکترونیکی به شورای نگهبان پیشنهاداتی دادیم که ثبت نام را به صورت الکترونیکی انجام دهیم و آن دسته از افرادی که شرایط لازم را دارند، برای ثبت نام قطعی به ستاد انتخابات کشور مراجعه کنند.

وی یادآور شد: هنوز منتظر هستیم، شورای نگهبان پاسخ نهایی را نداده است، به محض اینکه نهایی اعلام شود، اطلاع‌رسانی خواهد شد. فعلا با فرض همین قانون، ثبت نام به صورت سنتی و حضوری خواهد بود.

دبیر ستاد انتخابات کشور تأکید کرد: به افرادی قصد نامزدی در انتخابات را دارند توصیه می‌کنیم به اطلاعیه‌هایی که از سوی ستاد انتخابات کشور منتشر می‌شود توجه داشته باشند؛ ما تلاش می‌کنیم بصورت دقیق اطلاع‌رسانی کنیم. داوطلبان باتوجه به این اطلاعیه‌ها برنامه‌ریزی کنند.

اسلامی ادامه داد: با توجه به آزمایش موفقی که از رأی‌گیری الکترونیکی در انتخابات مجلس شورای اسلامی، بخصوص مرحله دوم داشتیم، این پیشنهاد را هم به شورای نگهبان دادیم که رأی‌گیری را در برخی از کلانشهرها مثل تهران، شیراز، تبریز، اصفهان و مشهد به صورت الکترونیکی داشته باشیم. اما منتظر پاسخ شورای نگهبان در این زمینه هستیم.

۲۷۲۱۸




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «پیشنهاد مهم وزارت کشور به شورای نگهبان درباره انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ +جزئیات»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..