تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مسیر آیت الله رییسی برای جراحی اقتصادی کشور باید ادامه یابد

عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با بیان اینکه مسیری را که آیت الله رییسی برای جراحی اقتصادی در کشور شروع کرد باید ادامه داد، گفت: باید با حذف یارانه های پنهان و سمت دهی منابع یارانه ای کشور به سوی افراد نیازمند و همچنین توسعه زیر ساخت های کشور، عدالت یارانه ای را در جامعه ایجاد کنیم. 

گروه سیاسی: عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس با بیان اینکه مسیری را که آیت الله رییسی برای جراحی اقتصادی در کشور شروع کرد باید ادامه داد، گفت: باید با حذف یارانه های پنهان و سمت دهی منابع یارانه ای کشور به سوی افراد نیازمند و همچنین توسعه زیر ساخت های کشور، عدالت یارانه ای را در جامعه ایجاد کنیم. 
 
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر، برخوار و میمه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار بولتن نیوز با بیان اینکه تورم موجب شده تا برخی گرگ صفتان، به مال مردم بی دفاع حمله کنند، گفت: کنترل تورم مهمترین موضوعی است که مجلس دوازدهم در زمینه معیشت مردم ، باید برای ان اقدام کند. 
 
وی با تاکید بر اینکه یکی از سرفصل های مهم برنامه اش برای تصدی نایب رییسی در مجلس، تسهیل امور برای تقنین در حوزه کنترل تورم است، گفت: از مهمترین عوامل بازدارنده تورم، اصلاح نظام بانکی و کاهش بهره بانکی است. 
 
نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی سفته بازی و سوداگری در حوزه اقتصاد را در کنار افزایش نقدینگی موجب خارج شدن مقوله تورم از حوزه کنترل عنوان کرد و افزود: اصلاح سازمان بورس و ساختار بورس علاوه بر روان سازی چرخه تولید و خدمات، اثرات مستقیم در حوزه کاهش تورم و رونق اقتصادی در کشور خواهد داشت. 
 
حاجی دلیگانی شرکت های دولتی با حجم گردش مالی بالا را یکی از بزرگترین تاریک خانه های حوزه اقتصاد دانست و گفت: قوانین و مقررات مربوط به این شرکت ها باید در مجلس اصلاح و تعیین تکلیف شوند. 
 
وی همچنین تقویت نظارت دیوان محاسبات بر فعالیت دستگاههای دولتی با احیای حساب واحد خزانه کشور را یکی از ضروری ترین نیازهای کنترل تورم بیان کرد و گفت: نظارت بر جریان منابع مالی کشور و شناسایی دارایی ها، از انتشار بی رویه اوراق جلوگیری می کند و تخصیص های غیرضرور را کاهش می دهد که نتیجه آن جلوگیری از افزایش پایه پولی کشور خواهد بود. 
 
عضو کمیسیون قضائی و حقوقی مجلس شورای اسلامی اصلاح نظام اقتصادی را یکی دیگر از عوامل ایجاد رونق اقتصادی در کشور عنوان کرد و گفت: پر رنگ تر  شدن نقش بخش خصوصی، تعاونی و فراهم کردن بستر فعالیت اصناف در کنار واحد های صنعتی بزرگ می تواند بسترهای افزایش فرصت شغلی و تولید ثروت را در کشور فراهم کند. 
 
حاجی دلیگانی نظام مالیاتی کشور را هم دچار نقصان دانست و گفت: نظام مالیاتی باید به گونه ای طراحی شود که ضمن ایجاد درآمد برای دولت، مانعی برای رشد تولید در کشور نباشد و از سویی دیگر با اعمال کنترل بر تراکنش های مالی، جلوی افزایش نقدینگی ، دلال بازی و درآمد های غیر مولد  در کشور را بگیرد. 
 
وی افزود: در حال حاضر فشار مالیاتی بر برخی بیش اندازه است در حالیکه برخی دیگر هم فرار های مالیاتی بسیار بزرگ دارند. 
 
نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی گفت: بی‌انضباطی، منفعت‌طلبی یک‌سویه و عدم کنترل قیمت ها، سبب آزاد گذاشتن دسته‌ای از افراد گرگ‌صفت برای حمله به مال مردم بی‌دفاع شده است. 
 
حاجی دلیگانی ادامه روند اصلاح نظام رفاهی کشور را هم از جمله وظایف مجلس دوازدهم عنوان کرد و گفت: مسیری را که آیت الله رییسی برای جراحی اقتصادی در کشور شروع کرد باید ادامه داد تا با حذف یارانه های پنهان و سمت دهی منابع یارانه ای کشور به سوی افراد نیازمند و همچنین توسعه زیر ساخت های کشور، عدالت یارانه ای را در جامعه ایجاد کنیم. 
 
وی گفت: ناترازی ها در حوزه انرژی به خاطر وجود یارانه های پنهان است که  موجب ناتوانی دولت در تامین منابع مالی، هدر رفت توان اقتصادی کشور، توزیع ناعادلانه یارانه ها، نبود تمایل بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در حوزه انرژی و عقب ماندگی زیرساخت های توسعه و رفاه در کشور شده است.  
 
نماینده شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود رانت های  ناشی از بیماریهای نظام اقتصادی کشور گفت: باید قانونگذاری دست قوه قضاییه جهت بازگرداندن اموال نامشروع و غیرمجاز برداشت شده از بیت المال، باز گذاشت. 
 
حاجی دلیگانی بهره برداری از روش های دانش بنیان و هوشمند سازی روال مالی و همچنین نظارتی و قضایی کشور را زمین ساز ارتقا کنترل تخلفات مالی دانست و گفت: دلار بازان و رانت خواران در مقاطع مختلف با منفعت طلب و ثروت اندوزی، ضربه های جدی به اقتصاد ایران زده اند. 
 
وی دلازدایی از اقتصاد کشور و همکاری های بین المللی برای تقویت پول ملی را عاملی برای کم اثر کردن تحریم ها و خیانت های نظام امپریالیستی غرب عنوان کرد و گفت: باید با اقتصادی دورن زا و صد البته متعامل با بازیگران بین المللی راه را برای توسعه همه جانبه کشور و رونق اقتصادی فراهم کنیم.

حاجی دلیگانی یکی از گزینه های جدی برای تصدی ناثب رئیسی مجلس دوازدهم است.

مجلس دوازدهم دوشنبه هفتم خرداد افتتاح می شود و انتخابات هیئت رئیسه مجلس سه شنبه هشتم خرداد برگزار می شود.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مسیر آیت الله رییسی برای جراحی اقتصادی کشور باید ادامه یابد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..