تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




از ریختن چسب روی پیتزا تا پلیس‌بودن بتمن؛ هوش مصنوعی گوگل مرتکب اشتباه‌های عجیب شد

هوش مصنوعی گوگل در اشتباهی عجیب به یک نفر پیشنهاد داد روی پیتزا چسب بریزد.

تصور کنید هنگام درست‌کردن پیتزا، خمیر آن به‌طور کامل جدا شود و برای حل مشکل به هوش مصنوعی گوگل مراجعه کنید. چت‌بات گوگل در پاسخ می‌گوید: «کمی چسب اضافه کنید! مقداری چسب را با سس مخلوط کنید. چسب غیرسمی هم کار می‌کند.»

قطعاً نباید به پیتزا یا هر ماده‌ی خوراکی دیگری چسب اضافه کرد و این همان موردی است که قابلیت هوش مصنوعی جدید AI Overviews گوگل به‌ شما پیشنهاد می‌دهد.

به‌نوشته‌ی ورج، قابلیت مذکور برای همه‌ی جستجوها فعال نمی‌شود و با بررسی وب، پاسخی مبتنی‌بر هوش مصنوعی ایجاد می‌کند. ظاهراً پاسخ دریافتی درمورد ریختن چسب روی پیتزا بر اساس نظر یکی از کاربران ردیت به‌دست آمده که مربوط‌به بیش‌از یک دهه قبل بوده و قطعاً با لحن شوخی بیان شده است.

پیشنهاد ریختن چسب روی پیتزا فقط یکی از اشتباهات متعدد AI Overviews محسوب می‌شود. این ویژگی ادعا می‌کند که جیمز مدیسون، رئیس‌جمهور اسبق آمریکا، نه یک‌بار، بلکه ۲۱ بار از دانشگاه ویسکانسین فارغ‌التحصیل شده، یک سگ در لیگ‌های بسکتبال (NBA) و فوتبال آمریکایی (NFL) و هاکی روی یخ (NHL) بازی کرده و بتمن در واقع پلیس است.

مقالات مرتبط:

مگان فارنزوورث، سخنگوی گوگل، می‌گوید اشتباهات پاسخ‌های هوش مصنوعی ناشی از پرسش‌های بسیار نادر است و تجربیات اکثر مردم را نشان نمی‌دهد. او گفت که شرکتش از این نمونه‌ها برای بهبود مستمر محصول خود استفاده می‌کند.

گوگل قول نداده بود که AI Overview بی‌نقص باشد و حتی برچسبی با عنوان «آزمایشی» در پایین پاسخ‌های هوش مصنوعی قرار می‌دهد. به‌هر حال واضح به‌نظر می‌رسد که این ابزارها هنوز برای ارائه‌ی اطلاعات دقیق در مقیاس وسیع آماده نیستند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «از ریختن چسب روی پیتزا تا پلیس‌بودن بتمن؛ هوش مصنوعی گوگل مرتکب اشتباه‌های عجیب شد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..