تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




نکات مهم ایمنی که هر حاجی باید بداند + فیلم

نکات مهم ایمنی که هر حاجی باید بداند + فیلمسلامتی نعمتی متعالی است که در اسلام بر حفظ آن بسیار توصیه شده است. انسان سالم است که می‌تواند بر انجام عبادات مداومت داشته و از فیض زیارت و عبادت حظ وافر ببرد و با خدمت به خلق ثواب بندگی حقیقی را برای آخرت خود ذخیره کند.
 
نعمت سلامتی همیشه شیرین است، اما اهمیت این نعمت در مراسم و مناسک دینی بیش از پیش نمایان می‌شود. خبرگزاری ایکنا با توجه به اهمیت مقوله بهداشت و سلامت زائران در حج به تهیه درس‌گفتار‌هایی در این زمینه اقدام کرده است.

در این درس‌گفتار‌ها طاهر درودی، معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر و حسین فضلی، قائم مقام معاونت حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به ارائه توصیه‌های بهداشتی و پزشکی پرداخته است. مشاهده و مطالعه این درس‌گفتار‌ها کمک شایانی به تجربه حجی روان و مطلوب می‌کند.

حسین فضلی در بخش سوم این درس‌گفتار‌ها به موضوع «نکات ایمنی در حج» پرداخته است که در ادامه می‌بینیم و می‌خوانیم.

یکی از مشکلاتی که در مناسک حج با آن مواجه هستیم، معضلات اسکلتی، ماهیچه‌ای و استخوانی است که زائران به دلیل پیچ خوردگی یا ضرب خوردگی دچار شکستگی استخوان می‌شوند و برای پیشگیری از این مشکل باید نکاتی را مورد توجه قرار دهند.

زائران حج دقت داشته باشند در تمامی هتل‌ها و اماکن شهرهای مکه و مدینه، توالت فرنگی وجود دارد و آنها قبل از سفر باید نحوه صحیح استفاده از توالت فرنگی را یاد بگیرند. متأسفانه در سال‌های قبل زائرانی را داشته‌ایم که بر روی لبه توالت فرنگی نشسته‌اند و به دلیل سقوط دچار شکستگی لگن و حتی ضربه به سر شدند؛ به همین دلیل زائران حج حتماً قبل از سفر باید طرز استفاده از توالت فرنگی را یاد بگیرند.

زائران هنگام ورود به مسجد‌الحرام و برخی دیگر از اماکن مذهبی باید از پله برقی استفاده کنند. زائران سالمند حتماً برای استفاده از این پله برقی‌ها از همراهان خود کمک بگیرند و به ویژه بانوان حتماً چادرهای خود را جمع کنند تا در پله برقی گیر نکند و موجب افتادن خودشان یا اطرافیانشان نشود.

یکی دیگر از موارد مهم هنگام جمع کردن سنگ ریزه در کوه برای استفاده در رمی جمرات و هنگام صعود و پایین آمدن از کوه «جبل‌الرحمه» است که باید مراقب افتادن و ضرب دیدن باشند تا مجروح شدن آنها مانع از انجام مناسک حج نشود.

مسئله دیگر تجمع انبوه در طواف است که زائران باید مراقب افتادن و نیز ضربه خوردن به دنده‌هایشان باشند. در صورتی که مطاف شلوغ بود زائران بهتر است دست‌های خود را به صورت قنوت بگیرند تا از ضربه خوردن به دنده‌هایشان جلوگیری شود. 

مورد دیگر تصادف در عربستان است؛ مواردی را داشته‌ایم که زائران هنگام عبور از خیابان به دلیل عدم توجه به قوانین کشور عربستان تصادف کرده‌اند. زائران باید به خصوص در شب‌ها مراقب باشند چراکه رانندگان سعودی به سرعت رانندگی می‌کنند و امکان تصادف وجود دارد. 

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «نکات مهم ایمنی که هر حاجی باید بداند + فیلم»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..