تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مایکروسافت: ویژگی Recall ویندوز ۱۱ قرار نیست از شما جاسوسی کند

نگرانی کاربران از خطر جاسوسی قابلیت ریکال به‌حدی رسید که مایکروسافت را به شفاف‌سازی در این زمینه مجبور کرد.

مایکروسافت در کنفرانس Build 2024 دستگاه‌های «کوپایلت + پی‌سی» خود را رونمایی کرد. یکی از ویژگی‌های جدید بحث‌برانگیز در رونمایی اخیر مایکروسافت به قابلیت ریکال (Recall) مربوط است. با رونمایی این قابلیت، بسیاری از کاربران درباره‌ی امکان وقوع جاسوسی از سرفیس‌های نسل جدید اظهار نگرانی کردند و مایکروسافت برای رفع این نگرانی‌ها شفاف‌سازی کرده است.

ریکال به‌صورت دوره‌ای از صفحه‌نمایش اسکرین‌شات می‌گیرد تا این اسکرین‌شات‌ها برای نمایش نتایج جست‌وجوی مرتبط استفاده شود. بسیاری از کاربران زمانی‌که متوجه شدند سیستم آن‌ها از تمام فعالیت‌هایشان اسکرین‌شات می‌گیرد و آن‌ها را برای نتایج جست‌وجو پردازش می‌کند، بسیار نگران شدند.

مایکروسافت برای شفاف‌سازی درزمینه‌ی حریم خصوصی کاربران در استفاده از قابلیت ریکال، تأکید می‌کند که تمامی کاربران کنترلی کامل بر داده‌های ریکال موجود در دستگاه‌های سرفیس خود خواهند داشت. همچنین، این شرکت اشاره می‌کند که داده‌های ریکال فقط در حافظه‌ی دستگاه کاربر ذخیره و پردازش می‌شود و مایکروسافت این داده‌ها را به محلی دیگر ارسال نخواهد کرد. افزون‌براین، ریکال هیچ ویدئو یا صدایی را ضبط نمی‌کند.

مایکروسافت افزوده است که کاربران از ابتدای راه‌اندازی، کنترل کاملی بر تجربه‌ی Recall خواهند داشت. با راه‌اندازی دستگاه مجهز به قابلیت ریکال، از شما پرسیده می‌شود که آیا می‌خواهید قابلیت‌های خاصی مانند ذخیره اسکرین‌شات و اضافه‌کردن فیلتر را تنظیم کنید یا نه.

ذخیره‌ی اسکرین‌شات به‌طور پیش‌فرض فعال خواهد بود و نماد اسکرین‌شات در قسمت System Tray خود خواهید دید که به شما یادآوری می‌کند که سیستمتان به‌طور مرتب در حال ثبت اسکرین‌شات است.

قابلیت ریکال قابلیتی دائمی و فعال‌سازی‌نشدنی نیست؛ بلکه این امکان وجود دارد تا کاربر در زمان دلخواه آن را از منو تنظیمات و بخش Privacy & security غیرفعال‌ کند.

مقالات مرتبط

امکان ایجاد فیلتر در ثبت اسکرین‌شات‌ها در قابلیت ریکال وجود دارد و کاربر می‌تواند برنامه‌ها و وب‌سایت‌هایی که دوست ندارد تصویری از آن‌ها ثبت شود، در ریکال فیلتر کند. البته برای فیلتر وب‌سایت‌ها در این حالت نیاز است تا کاربر از مرورگر ادج یا مرورگرهای مبتنی‌بر کرومیوم استفاده کند.

اسکرین‌شات‌ها‌ی ثبت‌شده به‌‌واسطه‌ی ریکال با استفاده از رمزگذاری دستگاه یا BitLocker رمزگذاری می‌شوند و با کاربران دیگری که با همان دستگاه وارد شده‌اند، به‌اشتراک گذاشته نمی‌شوند. همچنین با تعیین سقف برای تعداد اسکرین‌شات‌های ثبت‌شده، با رسیدن تعداد تصاویر به عدد مدنظر اسکرین‌شات‌های قدیمی‌تر حذف خواهند شد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مایکروسافت: ویژگی Recall ویندوز ۱۱ قرار نیست از شما جاسوسی کند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..