تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




استفاده چت‌جی‌پی‌تی از صدای ستاره هالیوود؛ بازیگران آمریکایی از اسکارلت جوهانسون حمایت کردند

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

انجمن بازیگران سینما و فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا از اسکارلت جوهانسون، بازیگر آمریکایی، که مدعی شده شرکت اوپن‌ای‌آی صدای او را برای چت‌جی‌پی‌تی کپی کرده، حمایت کرد.

اوپن‌ای‌آی اخیرا از جدیدترین مدل هوش مصنوعی خود به نام «GPT-4o» رونمایی کرد که که می‌تواند مانند یک انسان صحبت کند، بخندد، آواز بخواند.

خانم جوهانسون روز دوشنبه گفت که از شباهت عجیب صدای این هوش مصنوعی با صدای خودش بسیار شگفت‌زده شده است و تهدید کرد که علیه این شرکت اقدام قانونی انجام خواهد داد. این بازیگر آمریکایی می‌گوید که قبلاً درخواست این شرکت برای استفاده از صدایش در این سیستم را رد کرده بود.

سام آلتمن، مدیر عامل اوپن‌ای‌آی با رد این ادعا اعلام کرد که صدای اسکای «Sky» را از محصولات این شرکت حذف می‌کند. او گفت که صدای اسکای تقلیدی از اسکارلت جوهانسون نیست، بلکه متعلق به یک هنرپیشه حرفه‌ای دیگر است.

انجمن بازیگران سینما و فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا در ادامه واکنش‌ها از خانم جوهانسون برای صحبت در مورد این «موضوع مهم» تشکر کرد. این انجمن در ادامه خاطرنشان شد: «ما نگرانی‌های خانم جوهانسون درک می‌کنیم و از حق او برای شفافیت در مورد صدای استفاده شده در این هوش مصنوعی حمایت می‌کنیم».

این انجمن که نماینده حدود ۱۶۰ هزار نفر از متخصصان رسانه‌ای در سراسر جهان است، نقش مهمی در توافق اخیر بازیگران هالیوود با استودیوهای فیلم‌سازی و پایان اعتصاب چند ماهه آن‌ها داشت. یکی از بند‌های این توافق حفاظت از مشاغل بازیگران در برابر استفاده بدون مجوز تصویر خلق‌شده توسط فناوری هوش مصنوعی است.

این موضوع برای بازیگران اهمیت ویژه‌ای دارد زیرا آن‌ها نگران هستند که استودیوهای فیلمسازی با استفاده از هوش مصنوعی بتوانند مضامین تصویری و نوشتاری خلق کنند که در عمل جایگزین آن‌ها شود.

انجمن بازیگران سینما و فدراسیون هنرمندان تلویزیون و رادیو آمریکا تاکید کرد با استناد به قوانین فدرال از صدا و تصویر بازیگران در برابر شبیه‌سازی‌های غیر قانونی محافظت می‌کند. این انجمن همچنین خاطرنشان کرد به تعامل با اوپن‌ای‌آی و سایر ذینفعان ادامه می‌دهد تا این حفاظت به صورت «شفاف» برای همه تضمین شود.

منبع: یورونیوز




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «استفاده چت‌جی‌پی‌تی از صدای ستاره هالیوود؛ بازیگران آمریکایی از اسکارلت جوهانسون حمایت کردند»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..