تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




ازسرگیری تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه ژنو سوئیس

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، روز گذشته دانشجویان دانشگاهیان در دانشگاه ژنو در سوئیس تظاهرات خود را در همبستگی با غزه از سر گرفتند.

این تظاهرات از دو هفته قبل در محوطه دانشگاه آغاز شد و با دخالت پلیس در 15 می پایان یافت.

پس از آنکه از 15 می تاکنون هیچ پیشرفتی در مذاکرات با مدیریت دانشگاه حاصل نشده بود، دانشجویان تصمیم به ادامه اعتراض گرفتند.

این تظاهرات تقریباً در ساعت 13:00 به وقت محلی با شرکت بیش از 100 دانشجو آغاز شد. مأموران امنیتی دانشگاه سعی کردند تظاهرات‌کنندگان را متفرق کنند و پس از اصرار دانشجویان بر ادامه تظاهرات، پلیس وارد عمل شد.

پلیس حوالی ساعت 17:00 با سه خودروی بزرگ به محوطه دانشگاه آمد و تمام پرچم‌ها و بنرهای فلسطین را از محل تظاهرات خارج کرد. دانشجویان اعلام کردند به تظاهرات خود ادامه می‌دهند و خواستار محکوم کردن نسل‌کشی اسرائیل در غزه و تحریم آکادمیک موسسات اسرائیلی توسط مدیریت دانشگاه هستند.

تظاهرکنندگان شعارهایی مانند «ما پلیس در دانشگاه نمی‌خواهیم» و «آزادی برای فلسطین» سر دادند.

از آوریل گذشته، دانشجویان و دانشگاهیان در دانشگاه‌های بسیاری از کشورها از جمله ایالات متحده، کانادا، بریتانیا، فرانسه، اسپانیا و هند رویدادهایی را سازماندهی کرده‌اند که خواستار پایان دادن به جنگ غزه و قطع هرگونه حمایت یا همکاری با اسرائیل شده‌اند. 

از 7 اکتبر گذشته، اسرائیل جنگی را علیه غزه آغاز کرده است و بیش از 115000 کشته و زخمی برجای گذاشته است که بیشتر آنها کودک و زن هستند و حدود 10000 مفقود شده اند در میان ویرانی‌های عظیم و قحطی که جان کودکان و سالمندان را گرفت.

رژیم صهیونیستی علی‌رغم صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل برای توقف فوری جنگ و همچنین علی‌رغم درخواست دیوان بین‌المللی دادگستری برای جلوگیری از اقدامات نسل‌کشی و بهبود وضعیت انسانی در غزه، به جنگ ادامه می‌دهد.

به رغم خشونت پلیس، دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا به اعتراضات خود علیه نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه ادامه می‌دهند.

جنبش دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا همچنان در اعتراض به نسل‌کشی در نوار غزه ادامه دارد. در ایالات متحده، ۴۸ هزار کارمند، دانشجو و فارغ‌التحصیل در ۱۰ دانشگاه وابسته به سیستم دانشگاه کالیفرنیا و آزمایشگاه ملی لارنس برکلی در کالیفرنیا در دفاع از حق اعتراض برای فلسطین تجمع کردند.

در همین حال پلیس تحصن حمایت از فلسطینی‌ها در دانشگاه دی پال در شیکاگو را درحالی برهم زد که رئیس دانشگاه از دانشجویان خواست محل تحصن را ترک کنند و اعلام کرد که در غیر این صورت دستگیر خواهند شد.

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «ازسرگیری تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه ژنو سوئیس»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..