تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




تأکید آیت‌الله رئیسی بر پیاده‌سازی منویات قرآنی رهبر انقلاب

تأکید آیت‌الله رئیسی بر پیاده‌سازی منویات قرآنی رهبر انقلاب

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمصطفی حسینی، دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا گفت: شهادت خادم‌الرضا رئیس‌جمهور مکتبی، انقلابی و قرآنی جمهوری اسلامی ایران آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی و دیگر خادمان و خدمتگزاران ملت شریف ایران که در سانحه سقوط بالگرد به ملکوت اعلی پیوستند، تسلیت و تبریک عرض می‌کنم.

دبیر جامعه فرهنگی قرآنی عصر به بیان ویژگی‌های بارز شهید آیت‌الله رئیسی پرداخت و افزود: یکی از ویژگی‌های بسیار بارز و شاخص قرآنی آیت‌الله رئیسی از یک سو شجاعت و از سوی دیگر فروتنی، تواضع و مردمی بودن ایشان و به خصوص داشتن روحیه جهاد و تلاش‌گری بود.

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی تصریح کرد: ویژگی‌هایی که قرآن کریم به عنوان صفات یک انسانِ مومنِ مجاهد در آیات مختلف مطرح می‌کند در وجود این مرد بزرگ و عزیز تجلی پیدا کرده بود. در دورانی که ایشان در مجموعه‌های مختلف به خصوص در دوران ریاست جمهوری به این مکتب و این ملت خدمت کردند، اقدامات بسیار شاخصی بوده است که برای همیشه در اذهان مسلمانان جهان باقی خواهد ماند. 

وی به دفاع جانانه آیت‌الله رئیسی از قرآن کریم در مجمع عمومی سازمان ملل اشاره و اظهار کرد: سخنان غَرّایی که این شخصیت بزرگ برای معرفی و دفاع از قرآن عزیز داشتند، هرگز از اذهان و خاطرات پاک نخواهد شد. 

حسینی بیان کرد: در جهات متعدد دیگری هم ایشان اهتمام ویژه به اعتلای قرآن کریم داشتند، اولاً خودشان مأنوس با قرآن کریم بودند و این انس را در دوران خدمت در آستان قدس رضوی، در دوران حضور در قوه قضائیه و در مسئولیت ریاست دولت هم دیدیم.

تأکید آیت‌الله رئیسی بر پیاده‌سازی منویات قرآنی رهبر انقلاب

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی به بازخوانی بیانات آیت‌الله رئیسی در جلسه پنجاه و نهم شورای توسعه فرهنگ قرآنی که اسفندماه 1402 برگزار شد، پرداخت و گفت: در آن جلسه نکات بسیار ویژه‌ای از سوی ایشان مطرح شد و یک موردِ آن ترویج گفتمان رهبر معظم انقلاب در حوزه قرآن کریم بود. تأکید ایشان این بود که منویات رهبر انقلاب در مقوله قرآن که یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های معظم‌له است باید پیاده شود.

وی عنوان کرد: مسئله ضرورتِ هم‌افزایی و هم‌فکری در میان مجموعه‌های دولتی و مردمی یکی دیگر از مسائلی بود که در آن جلسه مورد تأکید قرار داد و نشان از دغدغه‌مند بودن ایشان در این حوزه داشت، مسئله پرهیز از موازی‌کاری و اصلاح تداخل مأموریت‌های قرآنی در نهادهای حاکمیتی هم مورد تأکید ایشان قرار گرفت و علاوه بر آن بر توجه ویژه به استفاده از ظرفیت‌های فضای مجازی و دانش‌بنیان‌ها نیز مورد تأکید قرار گرفت. 

حسینی با بیان اینکه اهمیت مردمی‌سازی فعالیت‌های قرآنی جزء نکات مد نظر آیت‌الله رئیسی در جلسه پنجاه و نهم شورای توسعه فرهنگ قرآنی بود، گفت: در خصوص توجه دست‌اندرکاران و متولیان فرهنگ به این موضوع که با توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی می‌شود آسیب‌ها و مشکلات اجتماعی را کنترل کرد هم تأکیداتی از سوی رئیس‌جمهور فقید مطرح شد.

وی افزود: جهات بسیار متعددی از سوی آیت‌الله رئیسی در آن جلسه مطرح شد و این نکات برای مجموعه‌های قرآنی کشور در بخش حاکمیتی و نهادی و البته مردمی به یادگار باقی خواهد ماند. 

دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی به تعبیر مقام معظم رهبری در مورد حاج قاسم سلیمانی که فرموده‌اند «شهید سلیمانی برای اهداف جبهه مقاومت پیش‌برنده‌تر از سردار سلیمانی خواهد بود» اشاره و بیان کرد: با توجه به رشادت‌های شهید آیت‌الله رئیسی می‌توان این تعبیر را هم برای ایشان به کار برد و گفت شهید رئیسی برای پیشبرد آرمان‌های انقلاب اسلامی در حوزه فرهنگ مقاومت، جهاد و تلاش در عرصه‌های اقتصاد و فرهنگ و قرآن پیش‌برنده‌تر خواهد بود.

حسینی در پایان تصریح کرد: جامعه قرآنی بنا بر وصیت این شهید عزیز تلاش خود را در خدمت به قرآن، مکتب و انقلاب بیشتر خواهد کرد، تلاشی که با اتحاد و انسجام بیشتر و حذف موازی‌کاری‌ها این مسیر نورانی و پر خیر و برکت را پیش خواهد برد.  

انتهای پیام



پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «تأکید آیت‌الله رئیسی بر پیاده‌سازی منویات قرآنی رهبر انقلاب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..