تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اپل از اتحادیه اروپا بابت جریمه 2 میلیارد دلاری پرونده اسپاتیفای شکایت کرد

داستان اپل و اتحادیه اروپا به‌نظر پایان نیافته است و غول فناوری امریکا قصد کوتاه‌آمدن ندارد؛ این کمپانی بزرگ درپی جریمه 2 میلیارد دلاری به‌خاطر رقابت ناعادلانه اپل موزیک علیه اسپاتیفای، بابت این حکم به دادگاه عمومی اروپا شکایت کرده است.

در مارس 2024، اتحادیه اروپا اپل را به‌دلیل آنچه نقض قوانین ضدانحصار می‌داند، حدود 2 میلیارد دلار جریمه کرد. به‌طور خاص، این نهاد اعلام کرد که اپل از اطلاع‌رسانی به کاربران در مورد «سرویس‌های موسیقی جایگزین و ارزان‌تر خارج از اکوسیستم اپل» جلوگیری می‌کند.

استدلال اپل برای دفاع از خود

با‌این‌حال طبق گفته کوپرتینویی‌ها، قوانین ضد انحصار این موضوع را که Spotify بیش از دو برابر Apple Music سهم بازار در اختیار دارد، نادیده گرفته است. همچنین این موضوع از کاربران پنهان مانده است. اکنون طبق گزارش «بلومبرگ»، اپل پرونده خود را به دادگاه عمومی اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ برده است.

اپل و اتحادیه اروپا

کوپرتینویی‌ها قبلاً اعلام کرده بودند که درخواست تجدیدنظر خواهند کرد و از اظهارنظر بیشتری خودداری کرده بودند. حالا غول فناوری امریکایی ادعا کرده که این جریمه «باوجود ناکامی کمیسیون در کشف هرگونه شواهد معتبر از آسیب‌زدن به مصرف‌کننده و نادیده گرفتن واقعیت‌های بازار پررونق، رقابتی و سریعاً درحال رشد» اعمال شده است.

اپل دراین‌باره گفت:

«مدافع اصلی این تصمیم و بزرگ‌ترین ذینفع، اسپاتیفای است. درحال‌حاضر، Spotify حدود 56 درصد از بازار پخش موسیقی اروپا را در اختیار دارد؛ بیش از دو برابر سهم اپل. همچنین اپل خدماتی به اسپاتیفای ارائه کرده است تا این سرویس موزیک را به یکی از شناخته‌شده‌ترین برندهای جهان تبدیل کند، اما اسپاتیفای هیچ هزینه‌ای برای این خدمات به اپل پرداخت نکرده است.»

کمیسیون اروپا نیز می‌گوید آماده دفاع از تصمیمات خود است.

به‌طور جداگانه، اتحادیه اروپا همچنین درحال بررسی این موضوع است که آیا کوپرتینویی‌ها توسعه‌دهندگان را از استفاده از امکانات جدیدی که تحت قانون بازارهای دیجیتال باید به آن‌ها دسترسی داشته باشد، بازمی‌دارند یا خیر.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اپل از اتحادیه اروپا بابت جریمه 2 میلیارد دلاری پرونده اسپاتیفای شکایت کرد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..