تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آیا وقف کردن فقط شامل وقف مال است؟

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

وقف کردن، یکی از عمل‌های حسنه و پسندیده در دین مبین اسلام و سنت ماست که در جریان آن، انسان مومن و بالغ در این امر پسندیده قسمتی از اموال و یا املاکش را به اشخاص نیازمند اختصاص می‌دهد و درواقع، عمل پسندیده وقف کردن به معنای بخشیدن مال و یا املاک به جهت کمک به همنوعان و نیکوکاری است که لزوماً همراه با دریافت منفعت مالی در عوض آن نیست.

البته باید توجه کرد که وقف کردن همیشه به منزله‌ی وقف مال نیست و حتی وقف علم هم، می‌تواند در زمره‌ی سنت حسنه وقف به شمار بیاید.

نگین عارفی، کارشناس ارشد فقه و مبانی حقوق درمورد مسئله وقف گفت: مطمئناً وقف می‌تواند اثرات بسیار مثبتی را در پیشرفت جامعه و مسائل فرهنگی و علمی داشته باشد و هرچه که وقف گسترش پیدا کند و بتواند هدفی که دارد را به سمت جلو پیش ببرد بدون شک، تأثیرات مثبت آن در همه جامعه به وجود خواهد آمد.

این کارشناس ارشد فقه و مبانی حقوق تصریح کرد: با توجه به این‌که وقف می‌تواند در مسائل مختلف صورت بگیرد و جامعه را به سمت کار و تلاش و کوشش بیشتر پیش ببرد و کارآفرینی به وجود آورد این وقف می‌تواند زمینه‌ای برای ایجاد چنین شرایطی باشد تا فردی که امکانات زیادی ندارد و قصد دارد کاری را شروع کند، بتواند برایش بسیار کمک‌کننده باشد و این موضوع درمورد حوزه علمیه هم، صدق می‌کند. 

عارفی ادامه داد: بنده به عنوان فردی که تلاش می‌کنم در زمینه تحصیلی و کاری خود به سمت پیشرفت حرکت کنم تا این موضوع در جامعه نیز، نشر پیدا کند سعی‌ام بر این است که علم خود را در اختیار دیگران بگذارم و وقف آن‌ها کنم تا افراد دیگر تشویق شوند و به علمشان اضافه شود.

این کارشناس ارشد فقه و مبانی حقوق گفت: بانوان مبلّغی که در زمینه تبلیغ فعالیت می‌کنند اول از همه، وقف را در وجود خود ایجاد کرده‌اند تا پس از آن، موضوعات و حقایقی که به آن‌ها عامل هستند را به دیگران انتقال دهند و چنین افرادی را عامل به این امر کنند و این وقف می‌تواند به هر میزانی باشد و هر کسی می‌تواند به اندازه توان خود این اقدام را انجام دهد.

عارفی افزود: با توجه به شرایط اقتصادی جامعه می‌توان در زمینه‌های اقتصادی وقف انجام داد تا افرادی که دارای استعداد هستند و از شرایط خاصی برخوردارند ولی تسهیلاتی ندارند تا توانمندی‌های خود را به نمایش بگذارند وقف به آن ها کمک زیادی کند تا بتوانند کارآفرینی کرده و در زمینه تولید مشارکت کنند.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آیا وقف کردن فقط شامل وقف مال است؟»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..