تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




اهمیت یاری رساندن به ارحام (حکایت خوبان)

امام صادق(ع)؛ پسر عمویی داشتند به نام «حسن افطس» که به ایشان توهین می‌کرد و حتی یک‌بار با خنجری بزرگ به امام صادق(ع) حمله کرده بود. هنگامی که امام صادق(ع) در بستر شهادت قرار گرفت، وصیت کرد هفتاد دینار به «حسن افطس» بدهند. یکی از اطرافیان به امام اعتراض کرد: چگونه چنین وصیتی می‌کنید در حالی که او به شما حمله کرد و قصد جان شما را داشت؟ امام صادق(ع) فرمودند: در روز قیامت عطر مطبوع بهشت به مشام همه می‌رسد. اما دو نفر نمی‌توانند بوی بهشت را استشمام کنند: 1- کسی که عاق والدین شده است 2- و کسی که با خویشاوندان قطع رابطه کرده است. آیا نشنیده‌ای که خداوند متعال (در آیه 21 سوره رعد) می‌فرماید: صاحبان اندیشه کسانی‌اند که پیوندهایی را که خداوند به برقراری آن امر کرده برقرار می‌کنند، و از پروردگارشان و از سختی حساب بیم دارند.(1)

____________

1- بحارالانوار، ج47، ص276




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «اهمیت یاری رساندن به ارحام (حکایت خوبان)»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..