تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




خرید خودروهای برقی از سامانه یکپارچه محدودیتی ندارد

«مهدی تقدسی»، مدیر سامانه یکپارچه، در گفتگو با خبرگزاری مهر اعلام کرد خرید خودروهای برقی بدون محدودیت و شرایط خاص انجام می‌شود. تنها شرط لازم برای ثبت‌نام این خودروها، بلوکه‌کردن مبلغ 100 میلیون تومان در حساب بانکی است. پیش‌ازاین برخی بانک‌ها به اشتباه اعلام کرده‌اند که برای خرید خودروهای برقی محدودیت‌هایی ازجمله نداشتن پلاک فعال و… اعمال شده است، درحالی‌که این خبر صحت ندارد.

ثبت‌نام اتومبیل‌های الکتریکی بدون محدودیت انجام می‌شود

مهدی تقدسی در ادامه سخنانش گفت: «براساس مصوبه شورای رقابت برای خرید خودروهای برقی هیچ محدودیتی وجود ندارد. متقاضیان صرفاً با مسدود‌کردن 100 میلیون تومان در حساب بانکی، می‌توانند نسبت به ثبت‌نام برای خرید خودروهای برقی از طریق سامانه یکپارچه اقدام کنند.»

سامانه جدید عرضه خودروهای برقی طی روزهای گذشته به نشانی https://evauto.ir/ راه‌اندازی شد و اکنون میزبان متقاضیان برای ثبت‌نام و خرید خودروهای برقی است. متقاضیان محترم باید از تاریخ شنبه 1403/02/29 لغایت روز چهارشنبه 1403/03/02 تا ساعت 13:00 یکی از حساب‌های خود را نزد شعب بانک‌های واجد شرایط اعلامی در سامانه به نام خودرو برقی وکالتی کنند. سپس آن‌ها باید مبلغ یک میلیارد ریال مسدود کنند.

خرید خودروهای برقی

هفت خودرو در مرحله اول عرضه اتومبیل‌های برقی به متقاضیان ارائه شده‌اند. از بین این هفت خودرو، دو خودرو قیمت قطعی دارند و قیمت سایر خودروها به‌صورت علی‌الحساب اعلام شده است. خودروهای هونگچی EQM5 و KMC EJ7 با قیمت قطعی به فروش می‌رسند. خودروهای هوندا ENS1، آئودی Q5 E-Tron، لونا GRE، سینوگلد تانگو 5 و فولکس واگن ID.4 نیز قیمت علی‌الحساب دارند. جزئیات عرضه این خودروها را در لینک زیر می‌توانید مشاهده کنید:

همچنین بخوانید: قیمت خودروهای برقی عرضه‌شده در سامانه یکپارچه اعلام شد + جدول

تبصره‌های ثبت‌نام و خرید خودروهای برقی

تبصره 1- قیمت مندرج در جدول، قیمت قطعی در مبادی ورودی است. هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص به قیمت‌های فوق اضافه می‌شود. واردکنندگان با رعایت آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو می‌توانند نسبت به دریافت آن اقدام کرده و در موعد مقرر نسبت به تحویل خودرو اقدام کنند. این هزینه‌ها شامل مواردی همچون بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره‌گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل هستند.

تبصره 2- قیمت علی‌الحساب اعلام‌شده، قیمت در مبادی ورودی است. هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد. واردکنندگان می توانند پس از فراخوان اولیه و با دریافت 50 درصد قیمت علی‌الحساب نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی اقدام کنند.

تبصره 3- قیمت قطعی خودروهای مذکور پس از ارایه کلیه مستندات و مدارک ثبت‌شده و براساس آخرین ضوابط و مقررات تعیین و متعاقباً در سامانه بارگذاری خواهد شد.

تبصره 4- عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکرشده و حداکثر 5 روز پس از فراخوان صورت‌گرفته، به منزله انصراف از طرح است. متقاضی از اولویت‌بندی خودرو وارداتی انتخابی حذف می‌شود.

قیمت خودروهای برقی

تبصره 5- کلیه شرکت‌های واردکننده می‌بایست مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو نسبت به تحویل خودرو و دریافت وجه از مشتریان اقدام کنند. درصورت تأخیر در تحویل و ... قراردادهای مذکور مشمول جرایم مندرج در آیین‌نامه فوق خواهند شد.

تبصره 6- با وکالتی کردن حساب و ثبت‌نام اولیه در سامانه یکپارچه هیچ تعهدی مبنی بر تخصیص خودرو ایجاد نخواهد شد.

تبصره 7- اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده 19 آیین‌نامه اجرایی ماده 14 الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می‌گیرد.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «خرید خودروهای برقی از سامانه یکپارچه محدودیتی ندارد»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..