تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




آخرین خبرها از سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور

همه ملت برای خادم خود دست به دعا برداشتند

بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهان وی دیروز در مسیر بازگشت به تبریز دچار سانحه شد. تا لحظات پایانی تنظیم این گزارش یعنی ساعت 23:30 شامگاه یکشنبه، خبری از پیدا شدن بالگرد در دست نیست. مردم با حضور در بقاع متبرکه از جمله حرم امام رضا(علیه‌السلام)، حرم حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها) و حرم حضرت احمد ابن‌موسی(علیه‌السلام) برای سلامتی رئیس‌جمهور و همراهان دست به دعا برداشتند.

سرویس سیاسی ـ

دیروز آیت‌الله رئیسی پس از حضور در نقطه صفر مرزی و افتتاح سد «قیز قلعه‌سی» در 220 کیلومتری شمال‌شرقی شهر تبریز، با بالگرد «212 بل» برای افتتاح طرح دیگری عازم این شهر شد. بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهان حدود ساعت 13:30 در مسیر بازگشت به تبریز در منطقه جنگلی دیزمار بین روستای اوزی و پیر داوود دچار سانحه و مجبور به فرود اضطراری می‌شود. علاوه‌بر رئیس‌جمهور، حجت‌الاسلام آل‌هاشم نماینده ولی‌فقیه در استان آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و مالک رحمتی استاندار آذربایجان‌شرقی نیز در بالگرد حضور داشتند. گروه‌های امدادی بسیاری از ارگان‌های مختلف برای یافتن محل فرود اضطراری بالگرد عازم منطقه شدند. هوا به شدت مه‌آلود بوده است. اخبار پی‌در‌پی و ضدونقیض از موقعیت نیروهای امدادی نسبت با محل بالگرد منتشر می‌شد. فضای رسانه‌ای با این وصف، دچار ‌هاله‌ای از ابهام شده بود. تا لحظات پایانی تنظیم این گزارش یعنی ساعت 23:30 شامگاه یکشنبه، خبری از پیدا شدن بالگرد حامل رئیس‌جمهور و همراهانش در دست نیست.
مردم با حضور در بقاع متبرکه از جمله حرم امام رضا(علیه‌السلام)، حرم حضرت معصومه(سلام‌الله‌علیها) و حرم حضرت احمد ابن‌موسی(علیه‌السلام) برای سلامتی خادم خود و همراهان دست به دعا برداشتند. در گلزار شهدای کرمان و میدان ولی‌عصر(عجل‌الله‌فرجه) تهران نیز اجتماعاتی برای استغاثه به درگاه خدا برگزار شد. مسئولان کشور و چهره‌های سیاسی از طیف‌های مختلف هم با انتشار پیام‌هایی، سلامتی رئیس‌جمهور و همراهانش را از خدای حکیم و قدیر خواستار شدند.
فرمانده سپاه آذربایجان‌شرقی اعلام کرد که سیگنالی ‌از بالگرد و ‌تلفن همراه یکی از خدمه در محل سانحه دریافت شده و با تمام نیروهای نظامی ‌در حال عزیمت به منطقه مدنظر‌ هستیم. سرلشکر سلامی فرمانده کل سپاه نیز در منطقه حضور یافت و جلسه ستاد بحران را با حضور جمعی از وزرا و مسئولان تشکیل داد.
امیدواریم نیروهای امدادی 
زودتر به محل سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور برسند
احمد وحیدی، وزیر کشور دیروز اعلام کرد: رئیس‌جمهور و همراهان وی پس از افتتاح سد خداآفرین در حال بازگشت با چند بالگرد بودند که یکی از بالگردها به خاطر شرایط آب و هوائی مجبور به فرود سخت می‌شود. گروه‌های امدادی به طرف منطقه حرکت کرده‌اند، ولی با توجه به مه‌آلود بودن و نامناسب بودن آب و هوا، ممکن است زمان ببرد تا به بالگرد برسند. امیدواریم گروه‌های امدادی سریع به محل برسند.
وی در پاسخ به این پرسش که آیا ارتباطی با این بالگردها برقرار شده است، گفت: ارتباط بوده، ولی با توجه به اینکه منطقه پیچیده و ارتباطات سخت است، منتظر گروه‌های امدادی هستیم تا به محل سانحه برسند و اطلاعات بیشتری برای ما ارسال کنند.
پس از حادثه برای بالگرد رئیس‌جمهور
 همه گروه‌های ارتش، سپاه، هلال‌احمر
 و نیروهای مردمی بسیج شدند
وحیدی در گفت‌‍وگویی دیگر، درباره آخرین وضعیت جست‌وجوی بالگرد رئیس‌جمهور و همراهانش اظهار کرد: بعد از این حادثه برای بالگرد رئیس‌جمهور همه گروه‌های ارتش، سپاه، هلال‌احمر و نیروهای مردمی بسیج شده‌اند.
وی افزود: این منطقه دارای جنگل بوده و به دلیل وجود مه بسیار شدید، دید سخت است و به همین دلیل نیروهای امداد هنوز به نقطه مدنظر نرسیده‌اند، ولی نیروها در منطقه حضور وسیع دارند و امیدوارم به نقطه مدنظر برسند و افراد را پیدا کنند.
وزیر کشور همچنین گفت: تنها مرجع رسمی اطلاع‌رسانی صداوسیماست و حرف‌های شبکه‌های اجتماعی مرجعیت ندارد. هر خبری باشد از صداوسیما اطلاع‌رسانی می‌کنیم.
منصوری: میزان سختی حادثه بالگرد حامل رئیس‌جمهور
بالا نبوده است
همچنین، محسن منصوری، معاون اجرائی رئیس‌جمهور شامگاه یکشنبه با اشاره به جزئیات وقوع سانحه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهوری و همراهانش اظهار کرد: امروز از ساعت ۸ صبح رئیس‌جمهوری در استان آذربایجان‌شرقی برای افتتاح سد قیز قلعه سی حضور داشت و پس از پایان این مراسم حوالی ساعت یک برای یک پروژه نفتی عازم تبریز شدند.
وی افزود: سه پرواز از محل سد به سمت تبریز حرکت می‌کنند که تقریباً نیم‌ساعت بعد از پرواز و حوالی ساعت یک‌ونیم ظهر ارتباط بالگرد حامل رئیس‌جمهوری با دو بالگرد دیگر قطع می‌شود. در همان لحظه آن دو بالگرد منطقه را بازدید می‌کنند و تا حدود یک ربع الی ۲۰ دقیقه عملیات جست‌وجو را مستقیم انجام می‌دهند، اما به دلیل شرایط جوی و افزایش مه مجبور به فرود اضطراری می‌شوند.
معاون اجرائی رئیس‌جمهور در ادامه اظهار کرد: از نقاط امیدوارکننده وقوع سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهوری این است با یکی از سرنشینان بالگرد و یکی از کادر پرواز ارتباط برقرار شده است که نشان می‌دهد میزان سختی حادثه بالا نبوده است.
منصوری تاکید کرد: بلافاصله مجموعه‌های امدادی هلال‌احمر، فراجا، ارتش و سپاه در محل حاضر شده و تقسیم کار صورت می‌گیرد. در وزارت ارتباطات و سایر دستگاه‌های امنیتی محدوده حادثه تا شعاع ۲ کیلومتر مشخص شده است. به دلیل شرایط آب و هوایی، متاسفانه کار به کندی پیش می‌رود و دسترسی به منطقه مشکل است؛ از طرفی دیگر برودت هوا و بارندگی هم کار را مشکل کرده است. امیدواریم شاهد خبرهای خوبی باشیم.
وی ادامه داد: از همه مردم ایران می‌خواهیم در شب میلاد امام رضا برای رئیس‌جمهوری که خادم‌الرضاست، دعا کنند. در این حوادث اخبار ضد و نقیض زیاد منتشر می‌شود اما مردم از مبادی رسمی اخبار را دنبال کنند تا در کمال آرامش کار جست‌وجو و نجات پیگیری شود. بیشترین کمک در حال حاضر دعا و نذر و نیاز و توسل است تا عنایت امام رضا شامل حال رئیس‌جمهوری و هیئت همراه شود.
توضیحات معاون وزیر امور خارجه
 درباره سانحه بالگرد رئیس‌جمهور
مهدی صفری، معاون وزیر امور خارجه هم اظهار داشت: رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه و هیئت همراه بعد از دیدار با الهام علی‌اف و مصاحبه مطبوعاتی و بعد از نماز، ناهار نخورده و ساعت از یک بعدازظهر گذشته بود. به وسیله 3 بالگرد به سمت پالایشگاه تبریز حرکت کردیم و من هم در یکی از بالگردها بودم. هوا ابری سنگین و خیلی بد شد؛ خلبانان حرکت خود را داشتند که این سانحه اتفاق افتاد.
وی افزود: امیدواریم تلاش‌ها برای امداد و نجات به نتیجه برسد؛ در ابتدا با امام جمعه توانستند صحبت کنند و گفته بود من حالم کمی بد است و صدای آمبولانس‌ها را می‌شنوم. وزرایی که در بالگردهای دیگر و هیئت همراه بودند سریعاً به محل رفتند.
معاون اقتصادی وزیر امور خارجه گفت: محل صعب‌العبور است و هوا سرد و مه‌آلود و بارانی است و جنگل این منطقه گِل‌آلود است که حتی متر به متر نمی‌توانید راه بروید.
اطلاعیه شماره یک هلال‌احمر
ستاد ملی شرایط اضطراری هلال‌احمر با صدور اطلاعیه شماره یک خود اعلام کرد:
۱. به محض اطلاع از وقوع حادثه برای بالگرد رئیس‌جمهوری و همراهان، ستاد ملی مدیریت شرایط اضطراری هلال‌احمر تشکیل و در اولین گام، ۴۶ تیم واکنش سریع هلال‌احمر از استان‌های آذربایجان‌شرقی، تهران، البرز، اردبیل، زنجان و آذربایجان‌غربی به محل حادثه اعزام شد‌.
2. کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر از لحظه وقوع حادثه، فرماندهی عملیات جست‌وجو و امداد و نجات را شخصاً عهده‌دار و عازم منطقه وقوع حادثه شده است.
۳. ۲۳۰ امدادگر واکنش سریع و تخصصی کوهستان هلال‌احمر از ساعات اولیه در محل حادثه حاضر و در مسیر رسیدن به نقطه احتمالی حادثه هستند.
۴. گزارش‌های اولیه حاکی است محل احتمالی حادثه شناسایی شده و امدادگران در این مسیر در حال حرکت هستند. 
۵. در حال حاضر جهت تقویت تیم‌های امدادی و به‌کارگیری تمامی امکانات، ۱۵ تیم آنست هلال‌احمر (سگ‌های زنده‌یاب) در حال جست‌وجوی منطقه هستند.
۶. شرایط جوی نامساعد و مه‌گرفتگی شدید در منطقه کوهستانی و صعب‌العبور، سرعت عملیات جست‌وجو را با کندی رو‌به‌رو کرده است.
۷. اخبار تکمیلی در اطلاعیه‌های بعدی اعلام می‌شود.
همچنین در اطلاعیه شماره این ستاد آمده است:
۱. تقویت تیم‌های امدادی و استمرار عملیات جست‌وجو در منطقه وقوع حادثه برای بالگرد حامل رئیس‌جمهوری در فاصله بین منطقه اردشیر- برازین از توابع ورزقان به عنوان محل احتمالی وقوع حادثه
۲. این منطقه در شرایط جاری علاوه‌بر مه‌آلود و بارانی بودن، دارای بافت جنگلی و سنگلاخ بوده و به همین دلیل از ظرفیت تیم‌های امداد کوهستان برای رسیدن به محل حادثه استفاده شده است.
۳. اعلام آماده‌باش به استان‌های مجاور و افزایش نیروهای امدادی به ۲۴۰ امدادگر و نجاتگر در منطقه وقوع حادثه
۴. تقسیم کار منظم بین نیروهای مسلح، فراجا و هلال‌احمر برای افزایش سرعت عملیات جست‌‌وجو
۵. در حال حاضر روستای اوزی، محل استقرار تیم‌های پشتیبان، خودروهای امدادی، آمبولانس بیمارستان، تیم پهپادی، ارتباطات رادیویی هلال‌احمر است.
۶. اخبار تکمیلی در اطلاعیه‌های بعدی اعلام می‌شود.
در اطلاعیه سوم نیز هلال‌احمر خاطرنشان کرد:
۱. با توجه به نشر اخبار از منبع برخی رسانه‌های محلی مبنی بر رسیدن امدادگران به بالگرد حامل رئیس‌جمهوری، خلاف واقع بوده و صرفاً گمانه‌زنی است. اخبار رسمی در قالب اطلاعیه هلال‌احمر در کوتاه‌ترین زمان ممکن اعلام می‌شود.
۲. به دلیل حساسیت شرایط در منطقه وقوع حادثه و برای سرعت بخشیدن به عملیات جست‌وجو در شب، تعداد تیم‌های امدادی به ۶۵ تیم افزایش پیدا کرد.
۳. اعلام آماده‌باش هلال‌احمر به نیروهای امدادونجات در استان‌های مجاور آذربایجان‌شرقی و تقویت توان عملیاتی در روستای اوزی، نزدیک‌ترین محل احتمالی به وقوع حادثه
۴. با توجه به فرارسیدن شب، عملیات جست‌وجو و امدادونجات با استفاده از بالاترین ظرفیت و تمامی امکانات در حال انجام است.
۵. اخبار تکمیلی در اطلاعیه‌های بعدی اعلام
می‌شود.
جلسه فوق‌العاده دولت
برای پیگیری وضعیت رئیس‌جمهور
خبر دیگر اینکه، در جلسه فوق‌العاده هیئت دولت پس از دریافت خبر فرود سخت بالگرد رئیس‌جمهور، با دستور محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور، اعضای جلسه مسئول پیگیری امور محموله شدند.
در ادامه با دستور معاون اول رئیس‌جمهور وزیر بهداشت و معاون اجرائی رئیس‌جمهور به منطقه اعزام شدند.
معاون اول رئیس‌جمهور با تشکیل جلسه فوق‌العاده به منظور بسیج همه امکانات برای پیگیری وضعیت رئیس‌جمهور دستورهای لازم را صادر کرد.
واکنش‌های بین‌المللی
 به سانحه بالگرد حامل آیت‌الله رئیسی
با انتشار خبر سانحه برای بالگرد حامل آیت‌الله رئیسی و همراهان، این خبر به تیتر یک تمام رسانه‌های مطرح دنیا تبدیل شد و بلافاصله اکثریت رؤسای‌جمهور و مقامات بلندپایه در سرتاسر جهان به این خبر واکنش نشان دادند. 
هند: در این ساعات سخت در کنار مردم
و دولت ایران هستیم
«نارندرا مودی» نخست‌وزیر هند یکشنبه‌شب در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «عمیقاً از گزارش‌های مربوط به سانحه بالگرد رئیس‌جمهور ایران متأسفم. ما در این ساعات سخت با مردم ایران اعلام همبستگی کرده و برای رئیس‌جمهور و هیئت همراه دعا می‌کنیم.»
حماس: خداوند هرگونه بدی و آسیبی را
 از ملت عزیز ایران دور نماید
جنبش مقاومت اسلامی حماس در بیانیه‌ای اعلام داشت: ما در جنبش مقاومت اسلامی حماس با اهتمام و نگرانی فراوان پیگیر اخبار مربوط به حادثه فرود اضطراری بالگرد حامل جناب آقای سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران، دکتر حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه و هیئت همراه ایشان در شمال‌غرب ایران و قطع ارتباط با آنها هستیم.
حماس افزود: ما به دنبال این حادثه دردناک و ناگوار، همدردی کامل خود را با رهبری، دولت و ملت ایران اعلام کرده و از درگاه خداوند مسئلت داریم رئیس‌جمهور ایران و هیئت همراه ایشان را محفوظ و سلامت نگاه داشته و هرگونه بدی و آسیبی را از ملت عزیز ایران دور نماید.
ابراز نگرانی رهبر جریان حکمت ملی عراق
همچنین سید عمار الحکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق در پیامی نسبت به اخبار مربوط به وضعیت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و هیئت وزارتی و دولتی همراهش ابراز نگرانی کرد.
سید عمار حکیم در این پیام برای رئیس‌جمهور و همراهان‌شان صحت و سلامت آرزو کرد.
قطر برای ارائه کمک
 به جست‌وجوی بالگرد حامل رئیسی اعلام آمادگی کرد
«ماجد الانصاری» سخنگوی وزارت خارجه قطر نیز ضمن ابراز نگرانی و آرزوی سلامتی برای رئیس‌جمهور کشورمان و هیئت همراه ایشان برای ارائه هرگونه کمک از سوی قطر به ایران ابراز آمادگی کرد.
سخنگوی وزارت خارجه قطر افزود: ما بر آمادگی قطر برای ارائه تمامی انواع پشتیبانی در جست‌وجوی بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران تاکید می‌کنیم.
الانصاری خاطرنشان کرد: قطر نگرانی شدید خود نسبت به وقوع حادثه فرود سخت برای بالگرد رئیس‌جمهور ایران را ابراز می‌دارد. کشور قطر برای آرزومند سلامتی رئیس‌جمهور ایران، وزیر خارجه ایران و هیئت همراه آنان است.
یمن: باتوجه به شرایط سخت‌مان 
در کنار ایران ایستاده‌ایم
رئیس شورای عالی سیاسی یمن عنوان داشت: با نگرانی شدید حادثه بالگرد رئیس‌جمهور ایران و تعدادی از مقامات ایرانی را دنبال می‌کنیم. رهبری و مردم یمن در شرایط سختی که دارند در کنار مردم ایران و رهبری آنها ایستاده‌اند. از خداوند می‌خواهیم که ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور ایران و همراهانش را به سلامت بازگرداند.
کویت: در این شرایط دشوار در کنار ایران خواهیم بود
وزارت خارجه کویت امروز یکشنبه تأکید کرد که به شدت نگران اخباری است که درباره فرود اضطراری بالگرد حامل آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه وی شنیده می‌شود.
کویت همچنین برای آیت‌الله رئیسی و همراهانش، آرزوی سلامتی کرده و تأکید کرد که این کشور در این شرایط دشوار، در کنار ایران خواهد بود.
جهاد اسلامی: ملت فلسطین
 با نگرانی اخبار حادثه بالگرد رئیسی را دنبال می‌کنند
ابوشاهین، عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین عنوان داشت: ملت فلسطین با نگرانی و امیدواری اخبار حادثه بالگرد رئیس‌جمهور ایران را دنبال می‌کنند.
بارزانی: برای رئیس‌جمهور ایران 
و همراهانش دعا می‌کنیم
رئیس اقلیم کردستان عراق برای رئیس‌جمهور ایران و همراهان او آرزوی سلامتی کرد.
در شبکه اجتماعی ایکس در مورد حادثه رخ‌داده برای بالگرد حامل رئیس‌جمهور نوشت: «من با نگرانی عمیق اخبار حادثه برای بالگرد ریاست‌جمهوری ایران را دنبال می‌کنم. از خدا می‌خواهم که آنها و یاران‌شان را سالم نگه دارد و برایشان دعا می‌کنیم». 
وی افزود: «فکر ما در این برهه سخت با رهبری و مردم دوست و همسایه ایران است.»
عربستان: بر حمایت خود از ایران
 در شرایط سختِ حادثه برای بالگرد رئیس‌جمهور
 تأکید می‌کنیم و آماده کمک به ایران هستیم
وزارت خارجه عربستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: با نگرانی فراوان اخبار منتشرشده از سوی رسانه‌ها درخصوص بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران را دنبال می‌کنیم.
در ادامه این بیانیه آمده است: ما بر ایستادگی عربستان در کنار کشور برادر، جمهوری اسلامی ایران در شرایط دشوار کنونی تاکید می‌کنیم.
وزارت خارجه عربستان سعودی اعلام کرد: ما بر آمادگی عربستان برای ارائه هرگونه کمکی که ارگان‌های ایرانی به آن نیاز داشته باشند، تاکید می‌ورزیم.
پیش از این نیز محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق، دستور کمک به ایران برای یافتن بالگرد ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان را صادر کرد.
اردوغان: از سانحه بالگرد حامل برادرم «ابراهیم رئیسی» 
بسیار متأثر شدم
در واکنش به حادثه سقوط بالگرد حامل سید ابراهیم رئیسی رئیس‌جمهور اسلامی ایران، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه با انتشار پیامی اعلام کرد: از سانحه بالگرد حامل برادرم ابراهیم رئیسی و هیئت همراهش بسیار متأثر شدم.
وزارت امور خارجه ترکیه نیز با انتشا پیامی اعلام کرد: تحولات درخصوص سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران را با نگرانی دنبال می‌کنیم. امیدواریم رئیس‌جمهور و مسئولان ایرانی سلامت باشند.
نخست‌وزیر پاکستان:
 فکر و دعای ما با رئیسی است
شهباز شریف، نخست‌وزیر پاکستان با ابراز نگرانی از گزارش‌های اخیر مبنی بر سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران و همراهانش، گفت: فکر و دعای او با رئیس‌جمهور رئیسی و ملت ایران است.
سخنگوی سازمان ملل: 
با نگرانی اخبار مربوط به سانحه بالگرد رئیسی را
 پیگیری می‌کنیم
سخنگوی سازمان ملل در سخنانی اظهار داشت: گوترش با نگرانی اخبار مربوط به سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور ایران را پیگیری می‌کند.
اردن: آماده ارائه هرگونه کمک به ایران هستیم
وزارت خارجه اردن روز یکشنبه، ضمن ابراز نگرانی نسبت به حادثه فرود اضطراری بالگرد حامل آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیئت همراه وی تأکید کرد که این کشور آماده ارائه هرگونه کمکی به ایران است، و با جمهوری اسلامی ایران، ابراز همبستگی کرد.
علی‌اف: با نگرانی اخبار مربوط به سانحه بالگرد رئیس‌جمهور ایران را دنبال می‌کنیم
«الهام علی‌اف» رئیس‌جمهور جمهوری آذربایجان به شدت درباره اخباری که حاکی از فرود اضطراری بالگرد رئیس‌جمهور ایران است، نگران هستیم و آماده ارائه تمامی کمک‌ها در این زمینه هستیم.
ابراز نگرانی رئیس‌جمهور عراق 
از سانحه بالگرد حامل رئیسی
عبداللطیف رشید رئیس‌جمهور عراق نسبت به حادثه سقوط بالگرد رئیس‌جمهور ایران و همراهان او ابراز نگرانی بسیار کرد.
باسم العوادی سخنگوی دولت عراق نیز اعلام کرد: السودانی به وزارت کشور، هلال‌احمر عراق و طرف‌های مرتبط برای ارائه امکانات موجود به جمهوری اسلامی ایران برای یافتن بالگرد رئیس‌جمهوری ایران که در شمال ایران ناپدیده شده، دستور داده است.
واکنش آمریکا و اتحادیه اروپا
 به حادثه بالگرد حامل رئیس‌جمهور
وزارت خارجه آمریکا غروب یکشنبه اعلام کرد که از نزدیک، گزارش‌های مربوط به سانحه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه  ایران را دنبال
می‌کنند.
میشل، رئیس شورای اروپا در واکنش به سانحه هوائی برای بالگرد رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران اظهار داشت: ما همراه با کشورهای عضو اتحادیه اروپا و شرکا، وضعیت را از نزدیک زیر نظر داریم.
تاجانی، وزیر خارجه ایتالیا نیز در سخنانی عنوان داشت: با نخست‌وزیر در حال پیگیری تحولات حادثه بالگرد حامل رئیس‌جمهور و وزیر خارجه ایران هستم.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «آخرین خبرها از سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..