تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




با مهم ترین مسابقات دوچرخه سواری آشنا شوید

تقویم فارسی اندروید

دوچرخه‌سواری، ورزشی پرطرفدار و مهیج است که نه تنها به عنوان یک فعالیت تفریحی در میان بسیاری از مردم جهان طرفدار دارد بلکه، رقابت‌های جهانی آن نیز  همه ساله در سطوح مختلف، در دنیا برگزار می‌شود. در این مطلب قصد داریم برخی از مهم‌ترین مسابقات دوچرخه‌سواری که در جهان برگزار می‌شود را به شما معرفی کنیم. اگر دوست دارید بیشتر درباره این موضوع بدانید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

مسابقه تور دو فرانس

تور دوفرانس را باید یکی از معتبرترین مسابقات دوچرخه‌سواری در جهان دانست. درواقع دو فرانس مهم‌ترین مسابقه‌ای است که در زمینه دوچرخه‌سواری وجود دارد. این تور هر تابستان برگزار می‌شود و در آن دوچرخه‌سواران برتر جهان، به مدت سه هفته در مراحل مختلف، در سه کشور  آلمان، بلژیک و فرانسه رکاب می‌زنند و به رقابت با هم می‌پردازند. اولین دوچرخه‌سواری که از خط پایان در پاریس عبور کند، به‌عنوان قهرمان مسابقات معرفی می‌شود.

تور دو فرانس فقط برای دوچرخه‌سواران حرفه‌ای برگزار می‌شود و معمولا آماتورها در آن شرکت نمی‌کنند اما می‌توانند دوچرخه‌سواری در همان مسیر را تجربه نمایند. در ادامه مسیر تور دوفرانس را با هم بررسی خواهیم کرد.

همه چیز از دوسلدورف آغاز می شود

اولین مرحله تور دو فرانس امسال، از شهر آلمانی دوسلدورف انجام می‌شود. در این مرحله، دوچرخه‌سواران باید در خیابان‌های شهر که اغلب در حاشیه رود راین هستند؛ 13 کیلومتر دوچرخه‌سواری کنند. در کنار رودخانه راین، پارک‌ها و گردشگاه‌هایی پر از درخت وجود دارد که مسیر رکاب زدن را زیباتر کرده است.

مرحله دوم، دوچرخه‌ سواری در لیژ

در مرحله دوم تور دو فرانس، دوچرخه‌سواران یک مسیر طولانی 203 کیلومتری را از شهر دوسلدورف به سمت شهر لیژ در بلژیک طی کردند. این مسیر در امتداد مرز بین دو شهر قرار دارد و در آن دو سربالایی کوتاه دیده می‌شود. هنگام دوچرخه‌سواری در این مسیر، مناظر زیبایی از حومه شهر را می‌توان مشاهده کرد. این مرحله، مسیر سختی ندارد اما طولانی بودن آن می‌تواند دوچرخه‌سواران را خسته کند. بنابراین حتما باید شورت ورزشی و جوراب مناسب بپوشید تا پاهایتان کمتر اذیت شود.

ایستگاه بعدی تروا

یکی دیگر از مراحل این تور بزرگ مسابقات دوچرخه، در شهر تروای فرانسه برگزار می‌شود. در این مرحله دوچرخه‌سواران باید 213 کیلومتر از تروا به سمت نویی سن ژرژ حرکت کنند. این مسیر هم طولانی است و برای طی کردن آن به انرژی و صبر زیاد نیاز دارید.

برژراک، سخت ترین مرحله تور دو فرانس

در این مرحله باید 178 کیلومتر را از پریگو به سمت برژراک طی کنید. این مسیر دارای تپه‌های زیادی است و آنقدر طبیعت زیبایی دارد که شاید با حضور در آن سختی مسیر را زیاد حس کنید. شهر قدیمی برژراک آنقدر زیباست که انگار اصلا آن را برای توریست‌ها ساخته‌اند. در این شهر خانه‌های چوبی شبیه به خانه‌های قرون وسطی وجود دارد و میادین سرزنده‌ای را هم می‌توانید از نزدیک ببینید.

پاریس، خط پایان تور فرانس

آخرین مرحله این تور به شهر پاریس ختم می‌شود. دوچرخه‌سواران این مسیر را تا شانزلیزه طی خواهند کرد. از این مسیر تا شانزلیزه، 1.3 کیلومتر باید طی کنید. این بخش از مسابقه، سرعت شما اهمیت زیادی دارد و اصلا دوچرخه‌سواران آن را به‌عنوان مسابقه سرعت می‌شناسند.

مسابقه جیرو د ایتالیا

جیرو د ایتالیا، پس از تور دو فرانس، دومین تور دوچرخه‌سواری مهم در جهان است. این تور هر ساله در مدت سه هفته در جاده‌های ایتالیا برگزار می‌شود و با چالش‌های نفس‌گیر، میلیون‌ها تماشاگر را به خود جلب می‌کند. دلیل این چالش مسیر کوهستانی و دشوار این مسابقه است. دوچرخه‌سواران در طول این تور 21 مرحله‌ای، مسافتی حدود 3500 کیلومتر را رکاب می‌زنند و از میان کوه‌های مرتفع، دره‌های عمیق و دشت‌های سرسبز عبور می‌کنند. برخی از مراحل شامل صعودهای طاقت‌فرسا به قله‌های مرتفع هستند، در حالی که مراحل دیگر شامل مسیرهای مسطح و سرعتی می‌شوند. تنوع مراحل این تور، آن را به یک رقابت جذاب و غیرقابل پیش‌بینی تبدیل می‌کند.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در این برگزاری این تور دوچرخه‌سواران برای کسب پیراهن‌های رنگارنگ مختلف با یکدیگر رقابت می‌کنند. پیراهن صورتی به بهترین دوچرخه‌سوار جوان، پیراهن سبز به بهترین امتیاز در بخش امتیازی و پیراهن سفید به بهترین دوچرخه‌سوار در بخش رده‌بندی کلی تعلق می‌گیرد. اما مهم‌ترین پیراهن، پیراهن صورتی است که به رهبر تور تعلق می‌گیرد و در پایان رقابت، فاتح جیرو د ایتالیا را معرفی می‌کند.

لا ووئلتا اسپانیا رقص در سرزمین گاوبازان

لا ووئلتا اسپانیا، سومین تور دوچرخه‌سواری مهم در جهان است که هر ساله به مدت 3 هفته در اسپانیا برگزار می‌شود. این تور نفس‌گیر میلیون‌ها تماشاگر دارد. یکی از ویژگی‌های بارز لا ووئلتا اسپانیا، تنوع آب و هوایی و مسیرهای چالش‌برانگیز آن است. دوچرخه‌سواران در طول این تور 21 مرحله‌ای، مسافتی حدود 3500 کیلومتر را رکاب می‌زنند و از میان کوه‌های مرتفع، دشت‌های سرسبز، سواحل آفتابی و بیابان‌های خشک عبور می‌کنند. این تنوع آب و هوایی، چالش‌های متعددی را برای آنها به وجود می‌آورد و نیاز به آمادگی جسمانی و ذهنی بالا دارد.

در طول این مسابقه هم دوچرخه‌سواران تلاش به کسب پیراهن‌های رنگی می‌کنند که هر کدامشان نماد چیزی هستند. پیراهن طلایی به رهبر تور تعلق می‌گیرد و در پایان رقابت، فاتح لا ووئلتا اسپانیا را معرفی می‌کند. پیراهن سبز به بهترین امتیاز در بخش امتیازی، پیراهن نقطه‌دار به بهترین کوهنورد و پیراهن سفید به بهترین دوچرخه‌سوار جوان تعلق می‌گیرد.

سایر تورهای مهم دوچرخه‌سواری در جهان

برخی از دیگر تورهای مهم دوچرخه‌سواری که در جهان برگزار می‌شوند و تعداد زیادی شرکت‌کننده و بیننده دارند به شرح زیر هستند:

·      مسابقات قهرمانی جهان دوچرخه‌سواری جاده UCI Road World Championships

·      تور دوچرخه‌سواری پاریس-روبه Paris–Roubaix

·      تور دوچرخه‌سواری پاریس-روبیکسParis–Roubaix

·      تور دوچرخه‌سواری لیژ-باستون-لیژ Liège–Bastogne–Liège

·      تور دوچرخه‌سواری تور دو فرانس فلاندرز Tour of Flanders

·      تور دوچرخه‌سواری میلان-سان رمو Milan–San Remo

کلام آخر

در این مطلب چند تا از مهم‌ترین تورها و مسابقات دوچرخه‌سواری مهم در جهان را به شما معرفی کردیم. این مسابقات هر سال میلیون‌ها بیننده را جذب خود می‌کنند و به خود شرکت‌کنندگان نیز شور و هیجانی وصف نشدنی هدیه می‌دهد. اگر نکته دیگری درباره مهم‌ترین مسابقات دوچرخه‌سواری دنیا وجود دارد که در این مقاله بدان اشاره نشد و یا اگر تجربه شرکت در مسابقات این چنینی را دارید؛ اطلاعات و تجربیات خود را با ما و دیگر خوانندگان به اشتراک بگذارید تا دیگران هم بهره ببرند. امید است این مطلب برایتان مفید بوده باشد و بتوانید از آن استفاده کنید.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «با مهم ترین مسابقات دوچرخه سواری آشنا شوید»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..