تبلیغات ویژه

» خرید ممبر تلگرام »طراحی سایت و سئو »خرید فالوور و لایک »ادمین حرفه ای اینستاگرام »پکیج آموزش ارزهای دیجیتال »تبلیغات در اینستاگرام »خرید پیج اینستاگرام

مطالب مهم




مجوز وزارت کشور به شهرداری مشهد برای تخریب دیوار‌ها و موانع عبور آب

وزارت کشور به شهرداری مشهد برای تخریب دیوار‌ها و موانع عبور آب مجوزداد.

مجوز وزارت کشور به شهرداری مشهد برای تخریب دیوار‌ها و موانع عبور آب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، شهردارمشهد در گفت و گو  با برنامه تلویزیونی گزارش پنج سیمای خراسان رضوی گفت: در جلسه ستاد بحران که به ریاست وزیر کشور و استاندار خراسان رضوی تشکیل شد به شهرداری برای برخورد قانونی با ساخت‌وساز‌های غیرمجاز در محل‌های پرخطر و تخریب هرگونه دیوار و ساختمانی که مانع عبور آب و تجمع آب شود مجوز داده شده است.
قلندرشریف در خصوص ساخت‌وساز‌های پرخطر در محدوده‌هایی که دچار سیلاب و آب‌گرفتگی شده است، گفت: دفتری در خیابان سپاه با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف ازجمله استانداری، شهرسازی، نظام‌مهندسی و آتش‌نشانی تشکیل شده است تا برای پیگیری و شناسایی پلاک‌های پرخطر و مقاوم‌سازی یا تخریب آنها اقدام کنند.

 وی افزود: منازلی که در خیابان سپاه دچار مشکل سیلاب شد، با توجه به ورود آب به منازل ازنظر استحکام پرخطر است از این رو به آتش‌نشانی مأموریت داده شده است تا بررسی‌های لازم برای شناسایی پلاک‌های دچار مشکل انجام دهند.
شهردار مشهد ادامه داد: اکنون نیز برای اسکان ساکنان پلاک‌های پرخطر و آسیب‌دیده از سیل نیز با همکاری دستگاه‌های مختلف محل‌هایی برای اسکان موقت در نظرگرفته شده است.

محمدرضا قلندرشریف افزود: بارش باران که از روز چهارشنبه آغاز شد در چند سال گذشته بی‌سابقه بود که این موضوع وضع خاصی را در شهر مشهد به وجود آورده است.
وی با بیان اینکه مقدار بارش در روز چهارشنبه در مدت ۴۰ دقیقه، ۳۴ میلی‌متر ثبت شد افزود: این مقدار بارندگی بر اساس جدول‌ها دوره بازگشت ۲۰۰ ساله را نشان می‌دهد و براساس آمار‌ها در ۵۰ سال گذشته چنین حجم از باران سابقه نداشته است.
شهردارمشهد با اشاره به آماده‌باش کامل نیرو‌های خدمات شهری، آتش‌نشانی و مدیریت بحران شهرداری گفت: با از عصر امروز شنبه تا روز یکشنبه همه  نیرو‌ها و تجهیزات شهرداری در آماده‌باش قرار دارند و در نقاط مختلف شهر به ویژه محل‌هایی با احتمال آب‌گرفتگی مستقر شده اند.

قلندر شریف افزود: پس از سیل روز چهارشنبه نیرو‌ها در خدمات شهری و سازمان عمران و شهرداری‌های مناطق به پاک‌سازی مسیل‌ها و کانال‌هایی که براثر گل‌ولای و شاخه شکسته درختان مسدود شده بود اقدام کرده اند و مسیر‌های کانال‌ها و مسیل‌ها اکنون باز است.
وی افزود: از شهروندان به جد تقاضا  می‌شود تا برای خدمت‌رسانی بهتر نیرو‌های خدمات رسان درایام بارندگی برای تردد از ناوگان حمل‌ونقل عمومی به‌ویژه مترو استفاده کنند.
شهردار مشهد گفت: درمجموع  همه بخش‌های شهرداری اکنون برای رفع هرگونه مشکل احتمالی در پی بارش‌های پیشرو در آماده‌باش هستند و هر جا که شهروندان محترم احساس نیاز کردند می‌توانند موارد را با تماس با اداره ارتباطات مردمی ۱۳۷ که به‌صورت شبانه‌روز فعال است در میان بگذارند.
قلندرشریف با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف استان به همراه شهرداری مشهد در تلاش برای خدمت‌رسانی به مردم هستند اظهار کرد: امیدواریم با هماهنگی و تعامل خوبی که وجود دارد شاهد مشکلی در پی بارش‌های پیشرو نباشیم.

وی افزود: اگر شهروندان در هر نقطه از شهر افراد بی‌سرپناه ازجمله معتادان متجاهر را به‌ویژه در زیر پل‌ها مشاهده کردند برای انتقال آنها به گرم‌خانه‌های شهرداری با ۱۳۷ تماس بگیرند.
شهردار مشهد با ابراز تاسف از جان باختن تعدادی از شهروندان نیز در پی وقوع سیل در روز چهارشنبه این ضایعه تأسف‌بار را به خانواده جان باختگان تسلیت گفت.




پیشنهاد میشه بخونید : برای مشاهده جزئیات کامل این خبر «مجوز وزارت کشور به شهرداری مشهد برای تخریب دیوار‌ها و موانع عبور آب»اینجا را کلیک کنید. شفاف سازی:خبر فوق در سایت منبع درج شده و صرفا در این سایت بازنشر شده است .چنانچه به خبر فوق اعتراض دارید جهت حذف آن «اینجا» را کلیک کنید.

گزارش تخلف

تمامی مطالب از سایت های مجاز فارسی و ایرانی تهیه و جمع آوری شده است، در صورت وجود هرگونه مشکل از طریق صفحه گزارش تخلف اطلاع دهید.

جستجو های اخبار روز

اخبار برگزیده

هم اکنون میخوانند ..